Bezienswaardigheden omgeving Nachod

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Binnen 3 weken vertrek in naar Nachod om van een heerlijke vakantie te genieten. Onze verkenning start op 26 juli en we blijven tot 3 augustus. :top:
Doch ben ik er niet allen om te luieren, ik ga er namelijk proberen een reis op poten te zetten voor een 40 tal vrienden.
Dit doe ik nu al voor de 8e keer en tot nog toe is het altijd aardig gelukt, mede door uitgebreid te lezen op het forum.
Onze reis start op 28 oktober tot en met 5 november 2011, we logeren in Hotel Bonato in Nachod.
Elke dag maken we een uitstap om 's avonds terug te keren naar het hotel.
Internet en dit forum zijn natuurlijk een grote hulp ivm kastelen, musea, natuur enz..
Waar ik naar op zoek ben: is er in de buurt ( 100km) iets te bezichtigen ivm handenarbeid.
Hiermee bedoel ik houtsnijder, zandsteensculpteur, pottenbakker, pijpenmaker, kerstballenblazer....... .
We moeten er wel terecht kunnen met 40 personen.
Trouwens alle info over de streek is welkom, het moet ook te doen zijn voor mensen die de wandelstok nodig hebben :bloos2:.

groetjes Karel
 

kuurgast

Donateur
dilny-soch-nahled.jpg


Wat dacht je van de beeldhouwers-school in Hořice?
Website school spsks.cz.

places-47.jpg


Kom je onderweg langs het textielmuseum van Česká Skalice.
 
Kuurgast,

Alvast bedankt voor de informatie, maar weet je ook of we in Horice rondleidingen gegeven worden?
Ik heb de links bekeken maar mijn Tsjechisch is nog lang niet zo goed dat ik dat eruit heb kunnen halen:confused:
 

char

† In Memoriam
Even buiten het centrum van Horice ligt de heuvel van Gothard.. Die naam werd/wordt op verschillende manieren geschreven..

Op die heuvel zijn in de laatste eeuwen in het verleden duizenden oorlogsslachtoffers gevallen, en begraven.. Ik ga je nu niet vervelen met de data en aantallen..

Op die heuvel is een permanente expositie van de bekendste ( En ook minder bekende ) beeldhouwers uit Tsjechie. Beeld/steenhouwers van 200 jaar geleden, maar ook meer recente grootheden.. Ook "Buitenlanders" van enige naam hebben daar een plaats gevonden.

En dan het kerkhof!!... Neem een krukje/klapstoeltje mee!!.. Ga gewoon een kwartiertje voor een willekeurig groot of klein graf zitten.. En verwonder je over het vakmanschap wat de steenhouwersschool in Horice voortgebracht heeft!!..

En dat kun je op de grote begraafplaatsen in Praag ook duizend maal doen, net als in het hele land!!..

Overal kom je het nog tegen...het werk van de meesters en leerlingen uit Horice..

Je moet er natuurlijk wel van houden en/of er oog voor hebben..

Char.
 
In Horice worden rondleidingen geven zowel in het Duits en Engels. Er zijn in het podkrkonosi zoveel dingen te doen, wanneer je tijd en zin hebt kom dan even langs dan geef ik je tips en foldermateriaal. Graag van te voren even een mailtje zodat ik er zeker ben en niet met een groep op stap ben.

Ik was vorige week nog met een groep in het Gothard park, voor een picknick tussen de buien door. Men was erg verrast en enthousiast.
 
Bovenaan