Bezienswaardigheden in omgeving Libouchec / Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

We vertrekken overmorgen naar Cz. Wij logeren bij vrienden in Libouchec (Usti nad labem) als het weer wa mee zit en niet is zoals in België willen we daar wat uitstapjes doen. Praag zal er zeker bij zijn doen we elke keer.
Weet er nog iemand bezienswaardigheden die we zeker moeten doen?
Het mag in een straal van 100km zijn rond Usti nad labem.
Het moet wel kindvriendelijk zijn hiermee wil ik zeggen toegankelijk met buggy.

Alvast bedankt

nazdravi
 

Ad Verschoor

Donateur
Blacky21 wat je zeker niet moet overslaan is Terezin en z'n herinneringskamp van WO 2. Heel mooi en goed te doen ook met een buggy is Hrensko en z,n Edmundskloof zie deze pagina's.
Ook een bezoek aan Melnik en het Kokorindal zou ik zeker overwegen. Tenslotte beschikt Decin over een aardige dierentuin.
Een hele prettige vakantie gewenst.
 
Merci voor de reactie
Ja die Edmundskloof ziet er wel tof uit. De vrienden waar we heen gaan gingen met ons naar Königstein en denk dat dit het zelfde is. Of niet??

het herdenkingskamp van Terezin hebben we een paar jaar geleden gedaan. Is inderdaad ook de moeite.
Hrensko hebben we toen ook gedaan met dat bootje. Leuke prachtige ervaring.
De zoo van Decin hebben we toen ook gedaan en die is inderdaad prachtig. Beter dan gelijk welke zoo in België:zwijg:
Melnik ken ik niet maar we zijn ooit ergens in een schedelkapel geweest bij Kutna Hora en denk dat dit Melnik was of heb ik dat terug verkeerd voor? Is er misschien in Melnik ook zo'n kapel?
We gaan er zeker een leuke vakantie van maken
 
Bovenaan