Bezienswaardigheden en activiteiten omg. Nepomuk

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,
Volgende week:wow:, 18 juli, vertrekken we voor 2 weken naar de camping in Nepomuk. Zijn er mensen die hier al eerder zijn geweest?
Graag hoor ik jullie bevindingen, beziensdwaardigheden en evt. activiteiten die in die periode daar plaats vinden.
 
Ik rij er altijd langs als we naar ons plekkie gaan. We hebben er een paar keer een tussenstop gemaakt om iets te eten. Ik vind het een sympatiek plaatsje. Rustig, vriendelijk, zonder poespas. Je kan erg goed eten bij het restaurant Svjek. Er staat op de heuvel achter het plaatsje een kasteel/klooster o.i.d. dat is vast wel een dagtrip waard.
 
Wij hebben 7 jaar op deze camping gestaan. Het is een gezellige familie camping,voor jong en oud. Er is een zwemmeertje, veldje om te sporten,een klein speeltuintje,en niet te vergeten een restaurant met heerlijk bier. Een mooie omgeving, zeker de moeite waard om er eens op uit te trekken,op de camping hebben ze volgens mij folders van wat er in de omgeving te doen en te zien is. Ieder jaar gaan wij daar wel een pilsje pakken,en zien daar mensen die er ook al staan sinds 1990.
Veel plezier daar
 
Hoi Miesje, er zijn verschillende mooie kastelen in de omgeving. Wij zijn vorige week naar de burcht in Rabi geweest, prachtig. Plzen is ook vlakbij en daar is ook van alles te doen, o.a. de bierbrouwerij Pilsner Urquell. In Blovice heb je een Zamek waarin een museum is gevestigd. Wij hebben in 2002 op de camping gestaan bij Nepomuk en dat beviel prima. Vriendelijke mensen, lekker eten en drinken, en ze spraken er Duits en een beetje Engels. En geniet van de mooie natuur.

Veel plezier en een groet vanuit Blovice, A3.
 
Ik rij er altijd langs als we naar ons plekkie gaan. We hebben er een paar keer een tussenstop gemaakt om iets te eten. Ik vind het een sympatiek plaatsje. Rustig, vriendelijk, zonder poespas. Je kan erg goed eten bij het restaurant Svjek. Er staat op de heuvel achter het plaatsje een kasteel/klooster o.i.d. dat is vast wel een dagtrip waard.

Doet me goed om te lezen dat je er goed kan eten.

Jaren geleden met de eigenaar, een jonge vent, kennis gemaakt die toendertijd plannen had om een keten van restaurants op te zetten.

Vol trots liet hij de bouwval zien die een restaurant moest worden.

Later heerlijk bij de beste man gegeten.

Zijn droom heeft hij waar gemaakt.

In Nepomuk is er ook een wandeling naar een plek waar vroeger een galg heeft gestaan, het startpunt gevonden en verder nergens geen aanduidingen.

Wie weet meer?

Groet van Kukel.
 
Bovenaan