Betrouwbare weersvoorspelling Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

D

Deleted member 15950

Guest
Ik ga er voor. Het is inderdaad wisselvallig, ik volg de voorspellingen al een tijdje.

Wat jullie hierboven schrijven over de mooie kanten van Tsjechië, daar kan ik helemaal inkomen. Vooral dat het rustiger is, Nederland is te vol. En prachtige natuur. Een reden dat ik er weer naar toe ga, maar nu wat langer. Elk jaar heb ik waarschijnlijk geen tijd voor. Ik wil meer landen zien. Eerlijkheid gebiedt dat Luxemburg tot nu toe mijn favoriete land is, daar ga ik wel ieder jaar in ieder geval een paar dagen naar toe. Maar een derde bezoek aan Tsjechië is absoluut niet uit te sluiten. Volgens mij wordt het helemaal leuk als je de taal spreekt.

Ik ga één dag naar Praag, ik heb meer met de kleine dorpjes, en kom tijdens mijn reizen daarom ook weinig toeristen tegen. In februari in Polen geweest, wat qua natuur ook helemaal geweldig is. Bos zover je kunt kijken. Ik heb wel het idee dat alles er in Tsjechië wat netter bij ligt dan in Polen.
 

kuurgast

Donateur
images


Je kan ook kijken op wunderground.com ,klikken op de plaatsnamen dan zie je veel informatie met 7 daagse voorspelling en andere weerstations etc.
 

Pelhřimov

Donateur
Ik vond zojuist een uitgebreide (Nederlandstalige) website op internet: weather underground met heel veel informatie voor de VS, maar een deel van de informatie is ook geschikt voor Tsjechië.

Voer eerst de locatie in in de zoekbalk, vervolgens kies je uit het menu....

"Lokaal weer":
* weerstations in Tsjechië
* flyer met vooruitzichten (leuk om bijvoorbeeld uit te printen voor hotel-, pension- of campinggasten.)

"kaarten en radar":
actuele omstandigheden
Hier vul je rechts in het zoekvak "Poland" in (Tsjechie staat ook op deze kaart) en je ziet rechts een aantal kaartjes verschijnen met
* temperatuur,
* vochtigheid,
* windsnelheid en
* zicht.
Als je vervolgens op "animatiekaart" (rechtsboven de kaart) klikt krijg je meerdere metingen/vooruitzichten te zien.

webcams in Tsjechie
 
Hallo mensen van het forum.

Onze planning was om vrijdag 19 juli af te reizen naar het Reuzengebergte voor onze kampeervakantie bij Eurocamping.
Maar als ik nu de 14 daagse weersvoorspelling zie voor het gebied lijkt het of het volgende week een regenachtige week wordt met lagere temperaturen. Nu weet ik ook wel dat deze gegevens niet altijd correct zijn. Maar als ik zie dat er alle dagen veel regen wordt voorspeld begin ik wel na te denken of een ander gebied een betere optie is.
Misschien weet iemand een betere site om naar de voorspellingen te kijken en geeft deze hopelijk ook beter weer aan dan die van weeronline.

groetjes
Anselina
 
Op dit moment zijn de temperaturen voor volgende week nog niet zo hoog.

20-22C is best aardig voor het Reuzengebergte lijkt me. Anders naar de Costa del Sol voor hoge temperaturen? :-)

(En een paar mm regen is niet zo veel, is 1 licht buitje van 30-60 minuten?)
 
Ach wat maakt een buitje uit we zijn de laatste 2 weken van juni in Nova Ves bij Chrastava geweest en hebben wel geteld 1 bui gehad, hij duurde alleen 70 uur, maar ook dan vermaak je je wel.
 
ben ook niet bang voor een buitje. maar wij vertrekken aankomende vrijdag en daarna geeft de site een verlaging van de temperaturen van de onder de 20 graden aan + veel regen. En daar zit ik niet op te wachten in een tent. Dagje slecht weer is geen probleem maar ik hoef niet de hele week in de tent te zitten met een kachel aan..
Maar hopelijk worden de voorspelling eind deze week beter en dan vertrekken wij gewoon naar het Reuzegebergte en anders zakken we af naar het zuiden van Tsjechie.
 
Bovenaan