Bestolen - wat te doen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ik had een relatie met een vrouw uit usti nad labem, ik ken haar al 5 jaar. hier in belgie was ik bezig om papieren in orde te brengen voor haar en de 2 kinderen. 9 dagen geleden keerde ik terug thuis van mijn werk en ondervond dat ze niet meer hier was. ze heeft me bestolen en is weggelopen met de kinderen terug naar usti nad labem. dit ben ik enkele dagen te weten gekomen. ze heeft in mijn woonst 10.000 euro gestolen (275000 ckz)!! dit is een pure schande! wat kan ik hier tegen ondernemen en hoe? de politie in mijn stad is op de hoogte van haar misdaad. maar ik wil stappen ondernemen om haar te laten arresteren in haar stad. wat moet ik doen en hoe?
 
Beste Eric daar het feit (misdrijf nl diefstal van geld en goederen) in België heeft plaatsgevonden , zal de Belgische politie een verzoek dienen te doen aan de Tsjechische collega's om een onderzoek in te stellen cq tot aanhouding overgaan.
Het zelf contacteren van de Tsjechische politie zal naar mijn inziens niet veel uithalen.
Wat je wel kan doen is in Tsjechie een advocaat inschakelen die naast jou strafrechtelijke klacht ook een civiel procedure kan beginnen tegen deze vrouw. Eventueel al een voorlopig beslag laten leggen door een deurwaarder op het geld of waardevolle goederen die de vrouw heeft.
Een advocaat in Tsjechie is niet zo heel duur, zeker niet de kosten wat het zal zijn in België.
 
dit deed ik omdat ik haar vertrouwde toch na 5 jaar kennis met haar te hebben , het geld lag verstopt en ook de sleutel . wie kan ik nu nog vertrouwen ? mijn ex vrouw heeft me vroeger ook bestolen en bedrogen en zij is ook van belgie . waarom dit allemaal moet gebeuren begrijp ik niet .......
 
Vertrouwen of niet, ik blijf het een riant bedrag vinden om cash in huis te hebben. Maar dat gaat mij verder niets aan en daar zal je vast wel een reden voor hebben. Ik wens je veel sterkte bij het oplossen van deze nare kwestie.
 
Bovenaan