Beste route naar Lipno

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Route naar Lipnomeer

Hallo wie kan mij vertellen wanneer ik naar het Lipno meer rijdt of ik dan vanaf PASSAU de grensovergang STRAZNY moet nemen ,

Of dat ik een stukje door Oosterijk moet rijden en dan via LINZ naar boven rijden en dan de grensovergang DOLNI DVORISTE moet nemen deze route lijkt mij om maar mischien dat er mensen zijn die er betere ervaring mee hebben dan wanneer ze over STRAZNY gaan .

Ik moet zijn in de plaats HORNI PLANA bij de plaats FRYMBURG aan het LIPNO MEER .

Ben ook al bij de ANWB geweest maar daar kom ik ook niet echt verder , hopelijk kan iemant mij de snelste route doorgeven vanaf REGENSBURG-PASSAU

Bijvoorbaat dank
 
De routeplanner geeft aan via Strazny, wij rijden als we naar zuid Bohemen gaan ook altijd via Strazny en ik moet zeggen dat dat wel bevalt....

Via Oosterijk moet je misschien ook nog een tolfignet voor Oosterijjk kopen ??
 
Beste Marco Engel, bijgaand onze routekaart, naar Zlabek, 5 km voorbij Horni Plana. Advies: route via Strazny nemen. Nu, in de winter, zeker niet via Linz, want de weg tussen Horni Plana en Landal Green Parks in de plaats Lipno is nu erg slecht.
Tip: rundvlees in het bowlingrestaurant in Horni Plana!!!!! Cafe Kohout serveert ook lekker eten.
Zie evt. voor meer info over de directe omgeving onze website lipnomeer.com.
Veel plezier, Fenna Janssen
 

Bijlagen

  • route naar Marina Lipno.doc
    21 KB · Bekeken: 89
Hallo Fenna bedankt voor je info je website had ik eerder al geraadpleegd ,
Nu zullen we het wel vinden, we gaan namelijk met 35 mensen dus dat zijn nogal wat auto's achter elkaar en als we elkaar verloren rijden is het toch makkelijk de juiste route te hebben ,

Weet je mischien ook of er alleen op de piste skies te huur zijn of ook ergens anders er is namelijk moeilijk contact te maken daar bij de piste ik heb al gebeld en gemaild maar weinig reactie,nu zou iemand van de hotelreceptie het regelen , maar tot op hede ook weinig reactie ( mischien houden ze een winterslaap daar )

Bedankt voor de info

GR

Marco
 
Marco, bij Kramolin-Lipno zijn langs de piste altijd voldoende ski's te huur. Andere verhuur locaties ken ik niet (wij skieen niet, maar werken vooral in ons huis in de winter, tja). Ik hoor van onze buren dat je beter naar Philipsreuth kan gaan om te skieen.
Vanaf Horni Plana terug naar Nova Pec, daar de brug over, dan door het bos naar Philipsreuth aan de Duitse grens. Totale afstand max. 20 km, groter ski-gebied en ws betere weg dan naar Lipno. Skieen zal in Dld wel duurder zijn dan in CZ. Je zou de route en mogelijkheden kunnen vragen in het Infocentrum in Horni Plana (kan ik nu even geen web-adres van vinden)
Fenna
 
Hallo
deze route vinden wij heel fijn, utrecht-12 arnhem a3 oberhhausener kreuz a3 richting kohl a3 richting frankfurt a3 wurrzburg a3 nurnberg a3 regensburg a3 passau je passeert de grens naaroosterijk en volgt dan de a8 wenen bij wels volt je de a25 richting wenen en bij traun de a1 richting linz bij linz volgt je ca 13km de a7 en neemt vervolgens de afslag bad leonfelden wegnr b126 bij zwettl an der rodl houd je rechts aan en blijft aan de b126 volgen je passert de tsjechische grens bij het plaatstje studankky bij vyssi brod houdt je links aan en volgt wegnr 163 naarlipno nad vltavou in lipno houdt je richting frymburk aan en naca300m gaat je lings af naar marina lipno niet rechtaf het dorp in slaan van af dit punt word landal greenpark aangegeven. veel plezier gr linda
 
marcoengel schreef:
..... naar het Lipno meer ..... hopelijk kan iemant mij de snelste route doorgeven vanaf REGENSBURG-PASSAU
hoi wij zijn naar lipno geweest en wij zijn heen over linz gereden was een prima weg alleen laatste kilometer sneeuwkettingen terug zijn we over strazny gereden bij 2,5 uur over gereden waarvan 1,5 uur met sneeuwkettingen dus als er veel sneeuw ligt zal je er lang over doen veel plezier groet
 
Route naar Lipnomeer

Beste lezer

Wij twee vrienden en gaan begin augustus met een oude auto (starlet :oeps: '88) naar Tjeschie wat is de beste route van arnhem - naar het lipnomeer de plaats is onbekend (route liefst via de snelweg en we mijden het liefs de heuvels) via routenet.nl vermeld de routen via Frankfurt - Numberg - volary de grens over en hoe staat het met de drukte rond het hoogseizoen?

alvast bedankt

P.S wie weet er nog een leuke plaats rond het lipnomeer voor jongeren 24 jaar camping/lkkr eten/goede voorzieningen/cafe's en restaurant etc...
 
Omstandigheden op duitse snelwegen verschillen per dag i.v.m.
werkzaamheden. Volgens mij zou nijmegen-essen-erfurt-jena-gera-karlovy vary-lipno ook een optie zijn heb ik net gereden en geen enkel oponthoud gehad maar alles is veranderlijk.veel plezier in tsjechie.
cees fijneman
 
Wow, wat een tips. Je ziet bijna door de bomen het bos niet meer. Wij gaan voor de eerste keer op wintersport en voor het eerst naar Lipno Tsjechië. Als ik alles zo lees, klopt dat mijn conclusie:
- als er veel sneeuw ligt en/of het sneeuwt flink onderweg dan via Oosterrijk over de autobahn.
- als het verder goed weer is via Duitsland-Tsjechie bijv. via grensovergang Passau.
Zie ik het zo goed of klopt hier niets van.
 
Gewoon de A3 afknallen richting Passau en dan bij Aicha am Wald linksaf (wel rechts de autobahn af anders krijg je brokken), borden CZ volgen en je komt vanzelf bij Philipsreut/waldkirchen, grens over bij Strazny en dan via volary en lenora naar beneden, rijdt je langs de het hele lipno meer.

Ik rij het al eeuwen zo. Ik ga niet door Oostenrijk want ik vind een vignet voor een klein stukje oostenrijkse snelweg zonde geld en de overgan Dolni Dvoriste is bij mij altijd een drama geweest omdat het een grote overgang voor vrachtverkeer is. (zal onderhand met de intreding in de EU wel een bos beter geworden zijn.)
 
Hartstikke mooi, duidelijke informatie:clap:
Ga vanavond even deze route helemaal bekijken.
Nogmaals bedankt!:yess:
Groetjes, Agnes
 
Route naar Lipno vanuit Friesland

Hallo,

Wij gaan voor het eerst dit jaar in maart naar Lipno, wie kan mij een veilige en snelle route toemailen, moeten we door oostenrijk of door de bergen.

Hoe zit het met winterbanden heb je die nodig, wat is er allemaal te doen.

We zijn 2 gezinnen uit friesland.

reacties mogen naar h.nuveld@home.nl
 
Hallo,
wat leuk dat je naar lipno gaat !
Ik heb het er erg naar me zin gehad ( 2 jaar achter elkaar geweest ) Dit jaar toch iets anders proberen ' Pec pod snezkou ' is het geworden !

Ik heb nog een route liggen voor je ;

Utrecht a-12-Arnhem-A3-Oberhausener Kreuz-A3 richting koln-A3 richting Frankfurt-A3-Wurzburg-A3-Nurnberg-A3-Regensburg-A3-Paussau..Je passeert dan de grens naar oostenrijk. en volgt dan de A8 richting wenen.Bij Wels volgt ut de a25 richting wenen en bij traun De A1 Richting Linz

Mvg Elisa
 
Reizen naar Lipno

hallo ,we gaan binnenkort naar lipno .
Ik heb verschillende opties gehoord voor de reis er naar toe.
kan iemand vertellen die daar al is geweest, hoe je het beste kan rijden b.v.d alex
 
Reis naar Lipno

:deuk: Hoi,
Wij komen daar regelmatig en laten onze keus afhangen van het weer .
Als er veel sneeuw ligt is het echt het veiligst om over Linz te rijden.
Veel snelweg en de Oostenrijkers houden het goed schoon. Wel extra km + vignet.Anders nemen we de kortste route.
Tevens overnachten we altijd onderweg bij een leuk pensionnetje Klaus in Weingartsgreuth,;) direct aan de A3 ,in een dorpje vlakbij benzinestation Steigerwald.Goed ontbijt en voor de prijs hoef je het niet te laten.
Het ligt op 500 m van de snelweg( als je wilt kan ik je een folder toesturen)
Het voordeel hiervan is dat je dan lekker fit aankomt rond lunchtijd.
Het kan ook weleens tegenzitten en dan kun je bv over 930 km 14 uur doen.Het laatste stuk is bochtje, bergje, bochtje enz.Neem wel winterbanden en sneeuwkettingen mee.
Ze verwachten volgende week dat het 3 dagen sneeuwt.
Ik wens je een hele fijne vakantie daar,dat zal je vast lukken .
Ciao Hélène
 
Route naar Lipno

Hallo
Ik ga dit weekend naar Landal Marina Lipno [Lipno nad Vltavou].
De route die Landal opgeeft gaat via Linz. Volgens routenet moet ik bij Passau de snelweg af en dan de B 38 naar Lipno.
Heeft iemand ervaring met deze rit naar Lipno ?
Hoe kan ik het beste rijden?
Ik rij op winterbanden maar er ligt volgens mij geen sneeuw op dit moment.
Vertrek van Zoetermeer.
Bvd.Antoon :lezen:
 
TomTom geeft (in grote lijnen) als snelste route:

Zoetermeer - Utrecht - Arnhem - Oberhausen - Keulen - Frankfurt - Wurzburg - Neurenberg - Regensburg - Philippsreut - Strazny - Volary - Horni Plana - Frymburk - Lipno nad Vltavou.

974 km. Theoretisch te rijden in iets meer dan 9 uur (maar dat zal bijna niemand lukken). ;)
 
Die van Punk is prima te rijden. Wel even oppassen dat je er bij afslag Aicha vorm Wald van de autobaan af gaat, anders moet je door een stukje van Passau en kom je op een ouder stuk weg wat niet echt lekker doorrijdt. Ik rij dat al jaren zo en bevalt me prima.
Trouwens, als je toevallig s'nachts rijd is de route door Passau wel erg mooi want dan zie je de oude stad aan de andere kant van de Donau wel erg sprookjesachtig belicht.
 
Bovenaan