Beste route naar Lipno

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi hoi

Aankomende zomer wil ik weer naar tsjechië maar heb dit jaar geen eigen vervoer. We gaan met een groep van 6 man. Dus onze eerste keus is de bus. We gaan naar frymburg "een camping aan het lipno meer". Wie o wie kan mij helpen. Hoe en waar kan ik busvervoer regelen naar die camping.
Weet je het niet, maar weet je wel waar ik een voordelige busreis naar een stad dichtbij kan boeken? Ook die antwoorden zijn welkom
 
Re: Hoe kom ik naar Frymburg in Tsjechie? (Lipno meer)

www.eurolines.nl heeft goede verbinding naar CZ via Plzen / Praha. Wellicht vanuit een van deze steden met een regiobus of trein verder?

succes, Bart
 
Re: Hoe kom ik naar Frymburg in Tsjechie? (Lipno meer)

ok dank je. ik moet dan uitstappen in plzen. en van pilzen naar frymburk. wie weet of daartussen een bus rijd? en wie kan ons helpen als er alternatieven zijn (meerdere bussen)
 
Re: Hoe kom ik naar Frymburg in Tsjechie? (Lipno meer)

bussen rijden er genoeg in CR
grin.gif
best handig. alleen nu nog de juiste bus, tijd, en halte vinden...
 
Re: Hoe kom ik naar Frymburg in Tsjechie? (Lipno meer)

Plzen hl.n.
Ceské Budejovice
Ceské Budejovice,,aut.nádr. MHD
Frymburk

dit zou dan mijn volgorde worden. is incl wachttijden bijna 4 uur geloof ik:> maar toch het is te doen als je geen ander alternatief hebt.

bedankt voor de informatie en de links

als iemand nog aanvullende info heeft is het altijd welkom.
 
Route naar Lipnomeer

Hallo beste mensen, vrijdagnacht ga ik op vakantie naar het Landal Green park in Lipno nad Vltavou. Sneeuwcondities zijn momenteel prima en ik heb er dan ook echt zin in, Tsjechië lijkt me een geweldig land!

Ik heb alleen 1 brandende vraag: Is er hier al eens iemand vaker geweest en zo ja, hoe zijn zij gereden vanaf laten we zeggen Venlo? Ik heb diverse routes uitgeprint en allemaal geven ze een andere route aan!

Please help me, want ik verdwaal zelfs nog in mijn eigen achtertuin!
laugh.gif
 
Re: Lipno nad Vltavou

Super. Ik ben er 2 keer geweest en ga met oudjaar weer. Laatste keer was afgelopen oudjaar. Echt te gek. Wij komen vanuit Lelystad, dus route is misschien iets anders. Wij zijn via Koln, Frankfurt, Nurnberg, dan grensovergang bij Passau. Dan richting Frymburk, daarna richting Vyssi Brod. Dan kom je langs Lipno nad Vltavou.

In de fotogalerij staan een aantal foto's van onze kerst/oudjaar.

Klik hier om ze te bekijken

Dit was dus in het Landal park. Ik heb nog wel evt. een paar andere foto's van iemand anders die ik je door kan sturen. Wat voor appartement heb je. Weet je al welk nummer. Ik heb plattegrond van het park. Kan ik evt. voor je inscannen en toesturen.

Ik hoor het wel van je. Je kan mij ook een priveberichtje sturen.

Heel veel plezier en groetjes Saskia

(ps, ben best beetje jaloers, hihi)
 
Re: Lipno nad Vltavou

Wij zijn de zelfde route gereden als Saskia, is goed te doen.
Als je ook nog iets van Tsjechie wilt zien onderweg kun je beter over Pilzen rijden, vandaar loopt er een 2 baansweg richting Lipnomeer, doe je ongeveer 3 uur over.
Veel plezier!
 
Wat is de beste route naar Marina Lipno?

hallo allemaal ,wij gaan 7 januari 2006 naar landal green parks .:D
We zitten nu even te kijken hoe we gaan rijden ,hoe kan je het beste rijden vanaf regensburg binnen door of door oostenrijk over de snelweg .hoe zijn de wegen daar als het gesneeuwt heeft zijn sneeuwketting altijd nodig of is het goed te doen .
wie kan mijn verder helpen alvast bedankt groet ruud en bar
 
Reisje

Tja wij zijn in de zomer van 2004 daar geweest dus heb je daar wel iets aan?Wij ebben gewoon (vanuit Veenendaal) de A3 helemaal gevolgd en bij Strazny de grens over en vanaf de grens is het nog 1 uur rijden ongeveer d8 ik. Zij wel binnenwegen tot aan Marino Lipno dus vast wel sneeuwkettingen nodig maar dat weet wellicht wel iemand anders
 
De laatste keer dat ik die kant uitging ben ik via Metz (Fr) en Toledo (Sp) gereden en echt die route kan ik je afraden: wat een omweg!

Voor het overige: sneeuwkettingen zou ik zeker doen, zijn in Duitsland zelfs verplicht tegenwoordig en je zult ze daar ter plekke ook nodig hebben.
 
In ieder geval NIET via Oostenrijk. Wij zijn 2 x met wintersport naar Landal Marina Lipno geweest waarvan 1 x via Oostenrijk. Je rijd er een heel klein stukje door Oostenrijk heen en je bent verplicht een dure autobahnvignet aan te schaffen. Dus gwoon via Duitsland.
In ieder geval heel veel plezier daar.
 
Hallo,

ik ben net een paar uur terug uit lipno (helaas)
en wij reden via strazny maar ik raad je aan dit niet te doen, de wegen zijn erg glad
ze mogen daar niet strooien omdat het in een beschermd gebied ligt.
Wel liggen er kiezels over de sneeuw.
En sneeuwkettingen heb je erg nodig, ook op het park
de kant van oosterijk is beter aan te rijden, in ieder geval tot aan de grens. dus ik raad aan rij via oosterrijk, beter een duur vignet kopen voor een klein stukje dan de auto in de greppel!
 
hallo wij gaan vrijdag nacht naar lipno we denken er toch over om door oostenrijk te rijden ,hadden jullie wel winterbanden ,wij niet maar wel sneeuwkettingen
hoe lang is het ongeveer rijden vanaf linz naar lipno
alvast bedankt groet bar en ruud
 
hampshire schreef:
hadden jullie wel winterbanden ,wij niet maar wel sneeuwkettingen
nee wij hadden geen winterbanden, maar wij gaan ze wel aanschaffen voor volgende keer dat we in de winter naar tsjechie gaan......
de sneeuwkettingen heb je wel nodig voor op en rond het park (ik weet niet of jullie op het park blijven of ook in de andere dorpen komen)

in ieder geval fijne vakantie gewenst
 
Route naar Horni Plana-Frymburk

Hallo allemaal kan iemant mij de snelste en best te rijden route vertellen van Tilburg naar Horni plana/ ,Frymburk en ook welke gransovergang ik moet hebben van Duitsland naar Tschechie .
 
uuufff gewoon de A3 helemaal volgen en dan bij Strazny e grens over. Dat hebben wij 2 jaar geleden ook gedaan toen we naar Lipno gingen voordeel is dat je bijna 650 km op de snelweg zit en dat rijd lekker door. Vanaf de snelweg naar Horni Plana moet je ongeveer 2,5 uur rekenen.
 
Bovenaan