Beroun en omgeving, wat te doen en zien?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Allemaal al heel erg bedankt voor jullie tips. Ik ga het eens rustig nakijken met een boek over tjsechie in mijn hand...
En krulletje ik denk ook niet dat ik in 1 dag klaar ben met praag hoor...Maar 2 weken lijkt me ook wel weer wat veel.
Overigens zijn nieuwe tips ook nog van harte welkom natuurlijk.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Beroun is "Historische stad van het Jaar 2009"

Het Midden-Boheemse Beroun is op dinsdag tot "Historische stad van het Jaar 2009" verkozen.

De prestigieuze titel wordt uitgereikt voor de beste verzorging van de historische monumenten.
Beroun werd voor het eerst vermeld in 1265 en telt vandaag 17.000 inwoners.
De stad ligt ongeveer 30 km zuidwestelijk van Praag.
In de finale haalde Beroun het van Jilemnice en Uherské Hradiště.
De uitreiking gebeurd sedert 1994 traditioneel op de Praagse burcht.

radio.cz

novinky.cz (video).

idnes.cz

TOM326ba5_berounprofimedia_0005896918.jpg
 

kuurgast

Donateur
images
2448a.jpg


Beroun staat bekend om zijn aardewerk. Ieder jaar worden in mei en september de hrnčířské trhy/aardewerk markten gehouden op het Husova náměstí/plein en omringende straten in het centrum. Naast veel aardewerk is er gezellige muziek op het plein. Zaterdag 10 september van 8:00 - 18:00 uur en zondag 11 september 9:00 - 17:00 uur.
Website: hrncirsketrhy.cz in 3 talen.

De website berounske.info geeft veel informatie over accommodaties en uitstapjes etc in Beroun en omgeving. rechtsboven vlaggetje voor Engelse versie.

Tip voor eten is Black Dog Cantina in een zijstraat van de Husova náměstí, waar ze vegetarisch combineren met fastfood en Mexicaans gerechten van verse, biologische producten uit de regio (indien mogelijk). Regelmatig worden andere bieren van kleinere lokale bedrijven getapt. De menukaart is in drie talen.
 
Bovenaan