Beroun en omgeving, wat te doen en zien?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hallo,
ik ben op zoek naar informatie over Sbrsko.
ik heb dus op google gezocht, maar de beste sites ( meest informatie ) zijn in het Tsjechisch.
Kan iemand mij meer vertellen over Sbrsko?
Bedankt! x

ik heb een adres gekregen:
Lida
Ullica Hostimska c.p.199
CZ-26718 SRBSKO
okres Beroun

is Lida dan de stad ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Dat is gewoon een adres in Tsjechie, in het plaatsje Srbsko :) (iets ten zuid-westen van Praag)

Naam: Lida
Straat: Ullica Hostimska c.p.199
Postcode en plaats: 267 18 SRBSKO.

"Okres Beroun" (omgeving Beroun) is een extra toevoeging om aan te geven dat het plaatsje Srbsko bij de stad Beroun wordt bedoeld. Er zijn waarschijnlijk meerdere plaatsjes met dezelfde naam
 
beroun is een leuke plaats, daar zijn veel supermarkten en er is een plein met veel restaurantjes. verder is het kasteel erg leuk vooral de weg naar boven met zijn winkeltjes en restaurantjes. ga ook naar het dorpje krivoklat daar heb je ook nog een kasteel. en het dorpje roztoky( daar zat ik en het is er niet toeristich maar het is gewoon een leuk tsjechisch dorpje) verder natuurlijk praag, je hebt in de buurt ook nog meer burchten bij een was ik geweest alleen ik heb geen idee hoe die heet, toen ik er was was er een soort feest( een markt met allemaal kraampjes waar je verschillende dingen kon kopen) ik was er al zo'n 4 jaar geleden dus misschien is dat dit jaar wel weer.
een leuke tijd er gewenst.
 
sbrsko is een een heel klein plaatsje waar niks te beleven is.een paar hotelletjes waar je heerlijk kunt eten. vanuit sbrsko kun je een moeie wandeling langs de berounka maken naar beroun(pakweg 1 uur).je kunt met de trein vanaf sbrsko naar beroun en praag (leuke rit)je kunt wandelen of per trein of per bus naar karlsteyn.prachtig kasteel.
 
omgeving beroun

wij hebben een paar jaar op camping valek gestaan in lodenice/chrustenice. dit is een paar km van beroun. in beroun gingen we vaak eten in hotel ublasku. lekker en veel voor weinig geld. ook het pizzarestaurant in lodenice, bij binnenkomst van plaatsje haast niet te missen, is goed. kijk eens of je klein grand canyon (amerika) kunt vinden (richting karlsteyn). een geweldig mooi gelegen meer. uitgesleten tussen rotsen, met blauw water. pas op, toen wij er waren werden alleen de buitenlanders getrakteerd op een bon bij fout parkeren. wij reden vaak richting praag en dan bij een treinstation de auto parkeren, bewaakt voor 20 cent, verder met de trein. perfect gaat dat.
 
beroun

schitterende omgeving en een leuk tochtje is met de trein naar Praag duurt ff maar dan heb je ook wat bij plaatsje Vraz moet je geen nauwe rok aan hebben anders kom je de trein niet in er is geen perron daar.
 

Bijlagen

  • treinvraz.jpg
    treinvraz.jpg
    81 KB · Bekeken: 1
  • stationVraz.jpg
    stationVraz.jpg
    52,3 KB · Bekeken: 4
Beroun heeft de mooiste mini-brouwerij van de streek, met uiterst goede keuken. Op verlaten, vervallen industrieterrein. Tussen de puinhopen fantastisch eten met uiterst goed bier.

Wie het waard is vind het adres!
 
Hallo,

Wij zijn van plan om begin september een hotel in Beroun vast te leggen voor 2 weken. Nu is het enige dat ik zo zie wat je kunt gaan doen een trip naar Praag. Maar dan is 2 weken natuurlijk veel te lang.

Heeft er iemand tips om in de omgeving te gaan doen en wat is een echte must do?

We gaan met eigen vervoer en zijn niet te beroerd om ergens 2 uur naar toe te moeten rijden ofzo. Is het reuzengebergte bijvoorbeeld erg ver om naar toe te gaan?

Alvast bedankt voor jullie informatie.

Groetjes, Iejoor
 
Litomerice is ook een leuk stadje. En zeker Theresienstad doen. De kleine vesting, wat het vroegere SS kamp was, en als je nog meer wilt zien, kun je naar het Ghettomuseum gaan. In Theresienstad zelf. Zoals al eerder gezegd is hier, dat is zo ontzettend indrukwekkend. Wij zijn er deze vakantie ook geweest en onze twee mopperende pubers waren binnen 2 minuten stil.......
Dat zegt genoeg toch?
 
Als jullie van wandelen houden: overal staan wegwijzers met plaatsen waar je heen kunt lopen. Je volgt gewoon de kleur die bij de plaats staat. De logo's zijn ruim voldoende aangegeven. De moeite waard is de wandeling van Beroun naar Karlsteijn. Je kunt dan met de trein terug, of andersom natuurlijk. Als je een wandelkaart koopt (bijv. bij de boekhandel aldaar) kun je vantevoren een leuke wandeling plannen. Je kunt dan door verschillende kleuren te combineren bijvoorbeeld een rondwandeling ervan maken.
 
tips vanuit beroun:

karlsteyn: prachtig kasteel
krivoklat: prachtig kasteel
america: afgraving erg diep!!

jan pod skalem: mooi gerestaureerd dorpje met een mooie kerk en een prima restaurantje
tetin: mooi uitzicht over de berounka
kroneprosy: mooie grotten
met de trein naar praag


enzv
 
Bovenaan