Bereikbaarheid Hrad Karlstejn

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
In 2010 zijn wij op een maandag in Karlstejn geweest. Het kasteel is op deze dag echter gesloten.

Dit jaar wil ik gaan voor de herkansing op donderdag 17 mei. Nu kan ik mij herinneren, dat er volgens mij vanuit het dorp vervoer naar boven mogelijk was. In de sites lees ik echter hier niets over en zou de weg naar boven volledig autovrij zijn. Wie kan hier uitsluitsel over geven ? Alvast bedankt !

karlstejn_poz.jpg
 
Je kan met een paard en wagen naar boven dan ga je door het dorp zelf heen, je kan ook met een taxi-busje en dan rij je er omheen snel boven en dan rustig naar beneden lopen , heel veel plezier.
 

kuurgast

Donateur
images
images


Er waren 3 speciale bussen ,waarvan er 1 nu privébezit is zie hier.
Over de paardenkoetsen vanaf de parkeerplaats naar het kasteel op konekarlstejn.cz.
Info over parkeren etc bij de toeristische informatie van hrad-karlstejn.com.
Po domluvě se správou hradu Karlštejn je možné parkovat na nádvoří před purkrabstvím.Bron:rezervace.npu.cz.
= in overleg met de directie parkeren op de binnenplaats ,al zal dit wel niet zo simpel te regelen zijn.
 
Je kunt het kasteel ook van de achterkant benaderen, de weg precies daarheen weet ik niet zo goed. In ieder geval is er een parkeerplaats met een fantastisch en goedkoop jagersrestaurant. Je moet dan wel te voet verder, maar is niet moeilijk en niet ver.
 
als je het kasteel zelf per auto via de achterkant wilt bereiken MOET je ook even de tijd nemen of een andere dag terug gaan en bijna via dezelfde weg is het America Dal te bereiken schitterend mooi zeker een bezoekje waard.
Wij kwamen hierachter toen we met de taxibus bij Karlstein naar boven reden ( eromheen dus ) en toen eigenlijk op diezelfde weg uitkwamen.
 
Goed om weten alhoewel wij deze dag weer terug naar huis gaan, maar misschien blijven we toch nog enkele dagen langer. Het wordt ons eerste verblijf in Spindleruv Mlyn, ben benieuwd.
 

Ad Verschoor

Donateur
John Witteman, Bo 791, Kuurgast, Noekie 14, John Terpstra en Krob bedankt voor jullie reacties.
Ik heb Karlstejn opgenomen in mijn programma en ik denk dat we met de paardenkoets naar boven gaan.
Gelukkig hebben ook anderen, zoals Dennuzzz, iets aan vraag en reacties.
 
Bovenaan