Horeca Beoordeling restaurants

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Edelbevroren heer kukel,

Ik had het ook niet over Krasna Lipa, want wij weten beiden (na een lange periode van intensief speuren en rekenen) heel goed dat daar maar liefst 1 (één!!!) restaurants annex hospoda is.
:eten:

Aan een gedetailleerde telling van het aantal Italiaanse restaurants in Kraslice en weinstubes in Nejdek ben ik door omstandigheden *zet onopvallend een lege bierfles achter zich neer* helaas niet toegekomen.
Ga mij nu niet vertellen dat het er - net als in Krasna Lipa - ook slechts 1 (één!!!) is? :slik:
 
Yep, dat heb ik u verteld.

Maar van elk zijn er slechts 1!

Uit uw reactie blijkt dat u inderdaad erg jong bent en niet iets van een ouwe soepkip wilt aannemen.

Het is niet anders en een warme groet.

Wat Krasna Lipa betreft: wil je echt genieten, bestel kachna.

Staat niet op de kaart, maar je krijgt het.

Of heerlijke wildgerechten, staan niet op de kaart, maar je krijgt het.

Eigenlijk maakt hij alles voor je.

Hij kijkt eerst bedenkelijk, overlegd met zijn meissie en voila, volgende dag smullen.
 

Tabe

† In Memoriam
Country Saloon Benovy onder Klatovy

Vanavond gegeten in het bekende restaurant COUNTRY SALOON, een steakrestaurant In Benovy aan de weg Klatovy Domazlice.

www.sumavanet.cz/saloonbenovy

Onder veel Nederlanders wel bekend en op dit Forum reeds vaker besproken.

De biefstukken, entrecotes en vleesspiezen worden geroosterd op een vuur in het restaurant zelf en worden opgediend op een gloeiendhete gietijzeren steakbord. Patat of gebakken aardappelen worden apart geserveerd.
Zelf heb ik een entrecot van 400 gram genomen en mijn medetafelgenoten een biefstuk van ongeveer 220 gram. Het vlees was uitstekend, zeer goed van smaak en goed bereid. Het groenteschoteltje was, zoals gebruikelijk, eenvoudige rauwkost en kon dus wel beter, maar dat wordt snel vergeten met zo'n heerlijk stukje vlees.

Als dessert Palacinken, bestaande uit 2 flensjes met veel ijs en slagroom. Ook de eisbechers zagen ergoed uit.

De prijzen liggen iets hoger dan gemiddeld in Tsjechie. De entrecot, bv, kostte 390 kronen, maar dan heb je ook wel wat.

Het was redelijk druk in het restaurant, maar de bediening liet zich niet gekmaken. Vriendelijk, attent en goed voor een grapje, hoewel de ober wel een paar schoonheidfoutjes maakte bij de bediening.

And here are the results from Zbyslav:
Entourage een 7.
Bediening een 7.
Het eten een 9.
 
Man, oh, man, ik heb net gegeten maar ik krijg een trek!

Maar zonder palacinken, want dat bekomt mij slecht.

Edoch, wat waren dat voor schoonheidsfoutjes?

Per ongeluk een stuk vlees op je schoot beland?

Maar, heer Tabe, mooi geschreven en beoordeeld!
 

Tabe

† In Memoriam
......
Edoch, wat waren dat voor schoonheidsfoutjes?
Per ongeluk een stuk vlees op je schoot beland?
.......!

Je zit er niet ver naast. De ober trachtte een gloeiendheet bord over de tafel heen aan 1 van de tafeldames te serveren, hoewel hij de ruimte had om op een normale wijze te serveren. Ging dus moeilijk, kreeg het in de gaten en bood zijn excuses aan.

Klopt heer von Punkensteijn tot Habenix, een goed biefstukje oid en een lekkere ijsbeker gaat er bij mij altijd in.
 
Zo te lezen,lijkt het heerlijk. Ff gekeken waar het lag? Maar helaas een eind uit onze buurt. Wie weet volgend zomer, dan willen we verder tsjechië in trekken...waar heen?? weten we nog niet
 
Nog een restaurantgids, enkel in het Tsjechisch jammer genoeg, maar met Google vertaler kom je al een eind ver...


Hun classificatie van de beste restaurants;

  1. 1. Bellevue / Praag
  2. 2. Four Seasons hotel, CottoCrudo / Praag
  3. 3. Levitate Restaurant / Praag
  4. 4. Portfolio / Praag
  5. 5. Chateau Mcely, Piano Nobile / Mcely
  6. 6. InterContinental hotel, Golden Prague / Praag
  7. 7. Yamato / Praag
  8. 8.-9. Le Marché / Karlovy Vary
  9. 8.-9. Taro / Praag
  10. 10. Entrée / Olomouc
Top 100 met de prijzen;

 
Bovenaan