Horeca Beoordeling restaurants

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Altijd leuk om weer andere, leuke en goede restaurantjes te ontdekken! Een indeling naar regio zou het wat mij betreft wel overzichtelijker maken en scheelt ook tijd want met het neuzen in alle tips ben je al gauw een uurtje of wat zoet.....
Hierbij een bijdrage voor wat betreft de regio Noord Bohemen en omgeving:

Zelezny Brod, Hotel Stary Mlyn,
Uitgebreide menukaart in diverse talen, zeer vriendelijke bediening die ook Engels spreken en een van hen zelfs een beetje Nederlands.
Eten goede kwaliteit

Jilemnice, Grill restaurant U Horkych Kamenu, U Zamku 86, tel:481541007
Menukaart in Tsjechisch, bediening ietwat opdringerig maar eten voortreffelijk. Specialiteit is het grillen op een hete lavasteen waarbij je een keuze uit verschillende type vlees kan maken en deze zelf kan grillen op de steen zo dat je vlees ook werkelijk rood/medium wordt en niet veel te doorbakken......
Reserveren aanbevolen vooral met wat grotere gezelschappen!

Detenice, Pivovar Detenice, www.detenice.cz
Een zeer groots opgezet thema-restaurant in Middeleeuwse stijl.
Toeristisch en prijzig en ook het eten viel ons tegen maar voor de rest is het wel een belevenis. Personeel loopt in Middeleeuwse kleding, je eet met je handen en de gehele avond zijn er aan de lopende band voorstellingen, van buikdanseressen en mannen met slangen tot allerlei Middeleeuwse acts.

Turnov, Pizzeria Maskovka, Sobotecka 2051, tel: 481311265
Goed Italiaans restaurant met uitgebreide kaart. Ligt net iets buiten het centrum. Pizza's zijn voortreffelijk.

Mala Skala, Pizzeria Pietro Tomasso, Mala Skala 197, tel:602627321
Menukaart in diverse talen. Gezellige pizzeria, vriendelijk personeel, keuze uit vele pizza's, diverse pasta's en wat mexicaanse gerechten.
 
Afgelopen week hebben wij een aantal keren gegeten in restaurant Tibor in Cerny Dul. Echt een topper!!
Reserveren is zeker in hoogseizoen noodzakelijk want het zit helemaal vol. Heel veel Nederlanders hebben dit restaurant al gevonden want de kaart is ook in het Nederlands. Echter.. prima gerechten en leuke bediening.

www.tibor-luna.cz
 
Mijn vader en de eigenaar van het pension/restaurant zijn bekenden van elkaar. De eigenaar verstaat trouwens ook nederlands en de bediening kent alle gerechten op zijn nederlands (je kunt dus gewoon in het nederlands bestellen).

Het is een mooi ding, wij gaan er alleen niet zo heel vaak heen i.v.m. veel kinderen.
 
Ook wij zijn in maart in Cerny dul geweest en ook wij hebben gegeten bij Tibor en Posta.

Wij hebben in beide restaurants echt goed gegeten. Bij Tibor kan je inderdaad in het Nederlands bestellen (iets wat ik persoonlijk minder leuk vind), maar het eten en de bediening zijn gewoon goed te noemen.

Daarnaast kan je zeker prima terecht bij Hotel Posta. Probeer daar de cordon bleu maar eens. Echt een toppertje. Reserveren was niet nodig, maar het was dan ook niet druk in Cerny Dul.

Bij Michael kan je terecht voor een heerlijke pizza (die hebben wij maar overgeslagen, want als wij die willen gaan we wel naar Italië).

Groet van 10 en Cees
 

Tabe

† In Memoriam
18 november 2007 hebben een kennis en ik een bezoek gebracht aan ..... steakrestaurant ABERDEEN ANGUS ..... in Sobesuky aan de weg tussen Nepomuk en Planice.
.....
Dan het eten ..... Het nadeel: de prijzen waren behoorlijk ..... De totale indruk een zeventje. Als belevenis een 8.
Vandaag 6 mei 2008 wederom een bezoek gebacht aan Steakhouse Angus in Sobesuky en dat viel enorm tegen. Misschien omdat het nog wat vroeg in de avond was, maar het eten was erg matig. De entrecot was een platgslagen biefstuk met erg veel vet. En duur, veel te duur voor Tsjechische begrippen. Voor die prijs kun je veel beter in een ander restaurant terecht. Prijs/kwaliteit-verhouding was ditmaal zoek. zo'n 30 tot 40 procent duurder dan de vorige keer.

En geen kip in het restaurant, totaal leeg. Misschien vanwege een doordeweeksedag? Nee, niet voor herhaling vatbaar. De ober heeft kennelijk gevoeld dat we het maar erg matig vonden. Vroeg niet of het gesmaakt had.
Totale indruk een 5 en als belevenis een 4.
Jammer.
 

mulder

Geroyeerd Lid
voor de mensen die in de buurt van cerny dul staan reuzengebergte vlakbij vrchlabi

ga eens eten in cerny dul in restaurant tibor het is echt verrukkelijk eten

de bediening spreekt redelijk nederlands het eten is heel erg veel en betaalbaar

hele leuke sfeer en gewoon een top restaurant

4 keer wezen eten in 2 weken tijd
 

Tabe

† In Memoriam
De pizzeria's schieten kennelijk uit de Tsjechische grond. Alleen in Klatovy zijn er inmiddels 6. Een aantal hebben we in de loop der tijd/vakanties wel gehad, maar onze voorkeur gaat uit naar

Pizzeria - Caffé SAN MARTINO, Jiráskova 132, Klatovy
www.sanmartino.cz

Hier is het goed toeven. De pizza's worden voor het oog van de gebruiker de lucht in gesmeten en uiteraard weer vakkundig opgevangen. Leuk voor de kinderen om te zien. Bij grotere groepen is er enige "wachttijd" maar ook op het terras kun je goed zitten met een pivootje.

Het restaurant ligt naast het stadscentrum tegen de stadsmuur, aan de weg naar Planice. Je rijdt er zo voorbij als je niet oplet.
Dit is GEEN reclame, maar speciaal voor die mensen die in de buurt van Klatovy/Nepomuk/Planice vertoeven en die snel even een pizzaatje willen eten. Van de 6 pizzeria's in Klatovy is dit zeker de beste en een aanrader vor mensen met kinderen.
 
Kruiwagen met mest.

Wij hebben deze maand een kop (foto) soep besteld en een 'kruiwagen met mest' besteld in restaurant Zamecka, Horni Branna.
Prachtige kreet voor een boer, maar om op de kaart te zetten van een restaurant is wel heel bijzonder.
En? Het was een kruiwagen VOL met lekkere vleesjes en friet en zukzowat. Gerecht nr. 29 van de kaart. Aanraders.

http://zameckarestaurace.wz.cz

Zie foto's.

http://www.tsjechie.net/photopost/showphoto.php?photo=10476&cat=500
http://www.tsjechie.net/photopost/showphoto.php/photo/10474
http://www.tsjechie.net/photopost/showphoto.php/photo/10471
http://www.tsjechie.net/photopost/showphoto.php/photo/10472
http://www.tsjechie.net/photopost/showphoto.php?photo=10475&cat=3031
http://www.tsjechie.net/photopost/showphoto.php/photo/10473
http://www.tsjechie.net/photopost/showphoto.php/photo/10475
 

Freddy2005

† In Memoriam
Ik ben er ook langsgeweest en het "mestwagentje" smaakte heerlijk.

De foto is door mij gemaakt. En ziet het er niet heerlijk uit ?

Het was echt heel lekker, verschillende soorten vlees en twee soorten aardappelen in de kruiwagen. En het groentenbord hoorde er ook nog bij.
 

Bijlagen

  • DSC06732.jpg
    DSC06732.jpg
    73,7 KB · Bekeken: 38
Nog nooit in een kasteel gegeten?

Dat kan in een gerenoveerde restaurant "Chapeau bas" in Horní Branná!:wow: Iedereen is welkom, voor kids is er een kinderhoekje en voor de anderen gezellig plekje om iets nieuws te gaan proberen.
 
Let op! In Horní Branná zijn er twee goede restaurant's. Zámecká (sommige noemen het restaurant bij Obelix:-) waar je dus het kruiwagentje kunt bestellen... en een gerenoveerde (vroeger was het Ámos) die ook in het kasteel zit maar de ingang is van de hoofdweg en heet nu Chapeau bas... geen sprake van dat het restaurant nederlanders gaan runnen.. dat is mijn zus en ik heb alleen een blaadje op de deur in het Nederlands geschreven zodat het duidelijk is dat het vanwege verbouwing 2 maanden gesloten was.
Als je de auto parkeert tegenover het winkeltje ga je niet het hof op maar links af, heel klein stukje op de hoofdweg en je bent er al:-)
 
Na 2 weken vakantie wil ik 3 restaurants in Trutnov noemen waar we diverse keren voortreffelijk hebben gegeten:

Restaurace Krakonos - Barvirska 41/6; dit is gevestigd naast de Pivovar Krakonose in Trutnov. Heel goed betaalbaar! :fluit:
www.hotel-krakonos.cz

Restaurant City - Pražská čp. 56. Hier worden diverse gerechten op de grill (staat gewoon buiten) bereid. Uitstekend (en je krijgt na afloop nog Slivovice ook!):wow:

Hostinec Dvoračka - Nové Dvory 360. Dit restaurant heb ik op advies van de site van Clowntje opgezocht! Perfect!!
Alleen hoe heb je dit ooit gevonden; het is dat ik de coordinaten op mijn navigatie heb ingegeven en het heb gevonden. GPS Loc: 50°34'32.626"N, 15°54'48.354"E Maarre goede tip. :)
www.dvoracka.cz
 
op aanraden van esthertje en alberto :fluit:
En inderdaad na de uitleg heeft manlief toch de gps coordinaten opgezocht want hij was bang het ook niet te vinden :lache:
Maar het is daar geweldig en zo veeeeel.

Er staan nog meer restaurantjes op mijn website en na de aankomende 3 weken hoop ik er weer wat bij te kunnen voegen na een heerlijke 3 weekse tsjechisch vakantie.

bedankt voor de andere tips, gaan we proberen als we in de buurt zijn. City had ik al van esthertje gehoord de andere ken ik niet.
Ben je geen koffie wezen drinken in restaurace Kavarna Aad??? het gebak is daar zo lekker.

:clown:
 
Restaurant Colozeum - grensovergang Chomutov

Op onze terugreis vanuit Praag richting Duitsland gingen we via de grensovergang bij Chomutov (Hora Svatého Šebastiána)omdat we eens wilden zien of het daar erg verandert was.
Ongeveer 10 jaar geleden waren we daar voor het laatst geweest.
We besloten om voor de grensovergang nog iets te gaan eten dus nadat we een oud restaurant voorbij waren gereden viel ons oog op een restaurant wat geheel nieuw leek, vlak voor de bekende Aziatische shops.
Dus keren en daar naar toe, het zag er erg verlaten uit maar er stond een bord dat het open was.
Dus naar binnen en wat bleek het restaurant was net een paar dagen geopend en zag er perfekt uit.:wow:
We raakten aan de praat met David, de zoon van de eigenaar en die vertelde ons dat er nog wel het een en ander gedaan moest worden maar dat zou binnen afzienbare tijd voltooit moeten zijn.
We kregen de menu kaart en we keken op van de hoeveelheid gerechten.
Nadat we alle drie soep en een hoofdgerecht hadden besteld keken we een beetje rond en praatte nog wat met David over de ontwikkelingen die nog op stapel stonden. (terras, renoveren van de Aziatische shops etc.)
Toen kwam het eten, mensen nog aan toe wat was dat veel en ontzettend lekker.:eten:
We hadden 3 weken in Tsjechië gegeten maar dit was verreweg het beste wat we hadden gegeten.
Ook de prijs was ZEER VOORDELIG, voor 3 heerlijke soepen, 3 fantastische hoofdgerechten en 3 formidabele nagerechten+ een paar keer fris en 3 cappuccino betaalde ik het bedrag van 900 CK.
WIJ RADEN IEDEREEN DIE VIA DEZE OVERGANG TSJECHIE IN of UITGAAT HIER TE GAAN ETEN, HET IS WERKELIJK FANTASTISCH.
Als wij weer in de buurt komen gaan wij daar zeer zeker weer eten, ook al moeten we er voor om rijden.:rijden:
 

Bijlagen

  • Colozeum3.jpg
    Colozeum3.jpg
    56,1 KB · Bekeken: 7
  • Colozeum2.jpg
    Colozeum2.jpg
    58,3 KB · Bekeken: 11
  • Colozeum1.jpg
    Colozeum1.jpg
    62,3 KB · Bekeken: 10
Restaurant Trutnovský hostinec Dvoračka - Nové Dvory 360 in Trutnov.
Wat een geweldig restaurant. Super vriendelijke bediening, geweldig mooie borden met smakelijke gerechten en heel gezellig druk ook. De kaart is een boekwerk met gerechten... kun je maanden mee vooruit....

Een echte aanrader voor iedereen die een avondje uit eten wilt in Trutnov.....

TopTip... dank !
 
wie goed doet die goed ontmoet

Gisteravond zijn we uit eten :eten: geweest op uitnodiging. We hebben gesteengrild in een klein en knus knijpje in Jilemnice. Voor ons was het nieuw dat je in Tsjechië kon steengrillen en we hebben er van genoten hoor. We kregen allemaal een kleine steengril, een lekkere schaal met vlees, en bakken maar, reuze gezellig. Daarna een heerlijk dessert {brandende liefde}, dat was ijs met warme kersen, en als afsluiter een heerlijk likeurtje. En toen de rekening ook, dat was een lachertje. we waren met 8 personen en er moest 125 Euro afgerekend worden. Dus zo duur is Tsjechië nu ook weer niet. Kortom wij hebben genoten en het is een echte aanrader.

Gril Restaurant U Horkých Kamenů
 

Bijlagen

  • Kopie van chalupa Pomnenka 260.jpg
    Kopie van chalupa Pomnenka 260.jpg
    141,6 KB · Bekeken: 9
  • Kopie van chalupa Pomnenka 259.jpg
    Kopie van chalupa Pomnenka 259.jpg
    189,2 KB · Bekeken: 9
  • Kopie van chalupa Pomnenka 262.jpg
    Kopie van chalupa Pomnenka 262.jpg
    180,1 KB · Bekeken: 20
Bovenaan