Horeca Beoordeling restaurants

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij gaan volgende maand op rondreis in Tsjechië (Nejdek, Karlovy Vary, Praag, Zuid-Bohemen (Jindrichuv Hradec, Ceske Budejovice, Lipno meer).
Bestaat er een website zoals resto.be met beoordelingen door bezoekers van restaurants?
Of kent iemand leuke adresjes (lekker eten, aangename "bistrosfeer" en betaalbaar) in Praag of in één van de vermelde steden?

Thanks
 
Op www.ceske-hospudky.cz vind je heel veel eet- en drinkgelegenheden in CZ (is ook in het engels). Ook kun je een waardering vinden, maar hoe betrouwbaar die is?

Als je exclusief uit eten wilt, dan betaal je ruim meer, maar wat betreft prijs/kwaliteitsverhouding valt daar ook nog wel wat op te merken.
 
Wij eten zeer regelmatig in het steakhouse/pizzaria ( klinkt heel erg Tsjechisch.............. ) in Vrchlabi. Is erg lekker. Maar wees niet ongerust : we eten ook zeer regelmatig ( eigenlijk nog vaker ) in echt Tsjechische restaurants.
 
Je kunt heerlijk eten in U Servenku, in Cista. Dat is ongeveer op een kwartiertje van Vrchlabi.
Even door Horni Kalna heenrijden, en dan rechtsaf naar Cista. Na rest. Cista(links) even verderop aan je rechterhand.
Wij hebben daar 2 x gegeten. Echt heel lekker, al moesten we de 2e keer vreselijk lang op ons eten wachten (en zijn daarna helaas niet meer geweest).
 
restaurant na Kopecku Horni Marsov aan de doorgaande weg van Trutnov naar Pec pod Snezkou!

www.hostinecnakopecku.cz

een aanrader goedkoop en heerlijk eten! het is een gewild restaurant (vooral voor nl-ers).

de laatste keer dat we er waren, zijn er 20 mensen weggegaan omdat het vol was en 20 mensen hebben gewacht op een plaatsje!

het personeel is erg aardig en praatte ook wat nl
 
Ik ga graag naar een achteraf restaurantje in Rimov (Zuid Bohemen). Als ik het goed heb heet het Pod Zamku. Die gasten hebben de meest fantastische dingen op het menu en een heerlijk humorvolle menukaart. Met een opmerking dat de kok nooit een gerecht twee keer precies hetzelfde maakt.
 
In Chvaletice bij Protivim heb je een zeer gezellig restaurant waar je bijzonder goede biefstuk kunt eten.
De uitstraling van het restaurant is frans, wat je eigenlijk niet verwacht in zo'n klein plaatsje!
 
goede restaurace..

In Rudnik zit een heerlijk restaurant waar Es vaak met gasten heen gaat, een geweldig restaurant nml. Pension "k"..
De dames lopen er zomer en winter schaars gekleed bij (waar ik even aan moest wennen), maar het eten is er voortreffelijk en ze hebben ook een waanzinnig creatieve kaart ...
Mijn mannen hebben mixed-grill gegeten (voor 2 pers.) met z'n drieën en het was meer dan genoeg en overheerlijk... Een echte aanrader. Buiten zijn er wat speelattributen voor de kids, zodat ze lekker kunnen spelen, als het even iets langer duurt...

Dit is de website: www.penzionk.cz
 

Bijlagen

  • zomervakantie Tjechie 2006 020.jpg
    zomervakantie Tjechie 2006 020.jpg
    119,6 KB · Bekeken: 26

Esthertje

Geroyeerd Lid
Keesi schreef:
Es, waarom heb je ons dat niet aanbevolen dit voorjaar?
Dat lijkt me sterk, ik beveel het iedereen aan! Dan moet dat per ongeluk gebeurd zijn :?: Naast Restaurant K http://www.penzionk.cz/ (Rudnik-Arnultovice) bevelen wij ook Restaurant Dvoracka aan (al meerdere malen beschreven en geprezen, ook door Gorrit en Freddy) Dit zit aan de buitenkant van Trutnov. http://www.sweb.cz/dvoracka.trutnov/
Verders zit hier in de buurt nog restaurant Heřman (Rudnik), dit vind ik meer iets voor een snelle hap, entourage is gezellig, eten is wat minder creatief en kwalitatief dan de vorige 2, maar een goede 3e! Eten is lekker snel klaar. http://www.pension-herman.cz/
 
Ach, restaurants in Tsjechie.
Ik heb er werkelijk honderden bezocht.
Mooi en lelijk.
Lekker en vies.
En welke staat je het meest bij?
Diegene waar het gezellig was, het eten zozo, de sfeer prima.
En na wat getreuzel je met de Tsjechen in contact komt, eindigend in een muzikale opvoering met, jawel, de polonaise.
Lekker na afloop even doorzakken.
En dan maakt het voor mij niet meer uit of het lekker, goed of meesterlijk was.

De sfeer, lieve mensen, dat is voor mij de notering wat een goed restaurant is.
Meestal is dat bij mij gewoon de hospoda, waar je een maaltijdje krijgt en een heleboel plezier.

Dus om tot een goede of slechte keuze te komen, daar heb je niets aan bij mij.

Eet u smakelijk.
 

Tabe

† In Memoriam
"Ben het wel een beetje met Kukel eens: een beoordeling van een restaurant is subjectief. Het is maar de vraag wat je zoekt en ondervindt.

Toch wil ik een poging wagen om tot een beoordeling van een pas geopend steakhouse te komen. Deze ""steakhousen" schieten volgens mij als paddestoelen uit de grond en is , eveneens volgens mij, een reden om aangepaste prijzen te hanteren.

Verleden week zaterdagavond 18 november hebben een kennis en ik een bezoek gebracht aan het pas ge-opende steakrestaurant, ABERDEEN ANGUS, gevestigd in het dorpje Sobesuky aan de weg tussen Nepomuk en Planice.
Nu kende ik dit al. maar dan als dorpshostinec. Maar nu was het keurig omgebouwd een aangepast als steakhouse. Grote lichtreclame aan de gevel, een aantal Harley's voor de deur. Maar binnen was het gezellig. Veel mensen met kinderen en het was behoorlijk druk. 1 ober die het nauwelijks aankon. Gelukkig was er nog een tafeltje voor twee personen vrij.. Vlak bij de bar.

De eigenaar, Vaclav Silovsky, had uiteraard vrij snel in de gaten dat wij buitenlanders waren en kwam gezellig een praatje met ons maken. Een ondernemend en innemend mens. (ook wat betreft de Gambrinus)

Dan het eten. Niet bovenmatig goed. De entrecot die we hadden besteld lag in een bed van peultjes en was al en reepjes gesneden. jammer. De smaak van het vlees was overigens uitstekend, maar, nogmaals, jammer dat het vlees al was voorgesneden. De patat (Hranolky) was bijzonder; eigen gemaakt vermoedelijk en zeer goed.
De soepjes waren goed en het toetje smaakte uitstekend.

Het nadeel: de prijzen waren behoorlijk !!~Op zich niet zo'n punt voor mij, als het eten goed is. Maar... een 20 kilometer verder bij het American Steakhouse in Klatovy is het goedkoper en minstens zo goed.

De totale indruk een zeventje.

Als belevenis een 8.

Voor mensen die kamperen op de camping Autokemp Novy Rybnik bij Nepomuk is het een aanrader.

Het is echter te hopen dat de bestaande dorpskroegen niet allemaal veranderen in relatief dure steakhousen. Het is ook een feit dat de gemiddelde Tsjech nu meer te besteden heeft, gezien de drukte in het restaurant.

Bij deze twee fotootjes van het nieuwe steakrestaurant:

steakhouse1.jpg
een redelijk opvallende lichtreclame voor een hostinec/annex steakhouse.

steakhouse2.jpg
een aardig en innemend mens, die eigenaar van het steakhouse.
 
Bovenaan