Benecko

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal
We gaan eind februari naar benecko met 15 man + kinderen (privehuis). Wie kan mij iets vertellen over het plaatsje zelf zoals restaurants, skiliften, pinnen e.d.
gr een toekomstig wintersportfan
 
Hallo Douwe,
Wij zijn vorig jaar in Benecko geweest met z'n 18-en. Beviel ons heel goed. We zaten 100m van de piste af.
Bijna alle pistes staan met elkaar in verbinding.
De boodschappen deden wij in Vrchlabi, daar kan je ook pinnen. 's Avonds gingen we eten in hotel Kubat en we zijn ook nog in soort pizzahut geweest (ik weet het niet meer precies). Als je met zoveel man gaat eten moet je wel van tevoren reserveren, dan ben je iig zeker van genoeg plaats.
groetjes Henny
 
Hallo henny
Bedankt voor je reactie we zullen je tip voor reserveren in gedachten houden en ik laat nog weten hoe het is geweest we vertrekken a.s. vrijdag en hopen dat het weer een beetje meezit.
gr douwe
 
Ik ben afgelopen week ook effe daar wezen kijken. Een hele klim welke maar net zonder de kettingkies te halen was. Jammer van de zware bewolking (mist) en kou. Ik ben benieuwd wat je ervaringen daar zijn, omdat ook wij daar volgend jaar heen willen met 11 personen.
 
Ik lees erg weinig over Benecko. Wij (familie van 9 kinderen onder de 12 jaar en 9 volwassenen) gaan in de voorjaarsvakantie voor het eerst skiën in Benecko. Wie kan ons informatie geven over de skimogelijkheden, het uiteten gaan en wat er meer te doen is. Kent iemand Huis Stepanka? Wat is de beste grensovergang vanuit Nederland? Ben benieuwd naar de reacties.
 
De woning Stepanka in Benecko ken ik niet. De beste grensovergang is volgens mij Zittau. Kijk even op Mapy.cz tik de plaatsnaam in en dan op zoeken. Naast de kaart staat heel veel info over Benecko

Barend
 
Bovenaan