bedrijf starten in Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

G

Berichten van gasten...
Mijn schoonouders wonen al 4 jaar in Tsjechie, maar het is hen nog niet gelukt om daar een bedrijf te starten. Wie weet de beste weg om dat te laten lukken?
 
Hoi,

Kijk eens op de volgende site:
www.evd.nl
daar vind je vast meer informatie voor je schoonouders.
anders kun je ook op de site van de Kvk in cz kijken...

Laat me effe weten of het gelukt is?
Groetjes,
Melanie
 

G

Berichten van gasten...
Bedankt voor je tip! Ik laat het je weten of het iets heeft opgeleverd.
Groetjes,
 
D

Deleted member 495

Guest
Jammer dat hier geen feedback op is gekomen. Blijkbaar is het de mensen nog steeds niet gelukt iets te gaan ondernemen. Mocht dit lid toch nog een keer op het forum komen, neem even contact met me op. Wellicht kan ik wat adviezen geven.
 
D

Deleted member 495

Guest
en al weer reklame op dit forum. Dit is NIET toegestaan.
 
In dit geval nuttige info Robert, ik zie het NIET als reclame!!!! Integendeel ik zat zelf met het plan om binnen een bepaalde tijd een BV te starten in Tsjechie, dus alle info en mogelijkheden zijn hierbij welkom. Prima info juist!
 
Ik vindt het ook niet netjes van Romana, want ze heeft dit bericht ook ergens anders geplaatst in dezelfde vorm. Wanneer iemand anders het zou mededelen zou het info kunnen zijn, maar ze maakt duidelijk reclame "voor ons bedrijf". Ik heb hier geen belangen, maar een ding is zeker, en dat is dat onze SRO bemiddelaars hier niet blij mee zijn.
confused.gif
 
Lieve mensen,
had ik maar geweten hoeveel slechte bloed mijn berichtje veroorzaakte.... de enige reden om zo een bericht te plaatsen was om mensen die in CZ willen gaan ondernemen aan info te helpen - vrijblijvend en kosteloos. Zelf heb ik hier commercieel weinig aan alleen vond ik het een beetje zielig dat mensen geen info kunnen krijgen over HOE en WAT. Nou ja, toevallig werk ik in de branche. Mijn excuus.
 
Met "sro bemiddelaars" bedoel ik mensen (bedrijven) die ook lid van dit forum zijn. Ze zullen niet blij zijn dat er nu een goedkoper alternatief is. Mits het functioneel is natuurlijk. Verder ben ik geen expert op dat gebied.
 
D

Deleted member 495

Guest
1. op de lange duur is het niet goedkoper
2. de fiscus heeft veel problemen met dit soort van constructies en je loopt de kans dat administraties verworpen worden.
 
Maar het gaat toch juist om de beste (goedkoopste en snelste) oplossing? Waarom zouden mensen niet kunnen profiteren van het feit dat je een Engelse Ltd. ipv een Tsjechische s.r.o. opricht? Voor een s.r.o. heb je een kapitaal van EUR 20.000,- nodig, voor een Limited is het 1 pond. Het voordeel lijkt me duidelijk.
 
D

Deleted member 495

Guest
Het gaat niet om het startkapitaal, immers als mensen een SRO oprichten doen ze dat om een object aan te kopen. De 200.000 CZK (= 6.250 Euro) startkapitaal, mogen ze aanwenden voor de aankoop. Ik krijg de indruk dat u niet weet wat de werkelijke kosten van een SRO zijn, gezien uw opmerking. Verder is het van belang dat er geen jaarlijkse kosten zijn aan een SRO, welke er wel zijn bij een LTD. Als je dat even doortelt, is die LTD echt niet goedkoop.
Tot slot het fiscale aspect. De fiscus heeft een bloedhekel aan LTD's en zal verscherpt een administratie doorlichten. als er ook maar 'iets' niet klopt, wordt de administratie verworpen en een 'fictieve' aanslag opgelegd. Deze is altijd hoog. Natuurlijk kun je protest aantekenen, maar dan ben je wel 7 jaar bezig om je recht te halen. Ondertussen moet je wel de opgelegde aanslag betalen.
Deze aspecten laat u echter niet op dit forum horen.

Ik blijf van mening dat u onterecht reclame voor uw eigen bedrijf op dit forum maakt, hetgeen NIET is toegestaan (leest u de regels maar eens door).
 
D

Deleted member 495

Guest
Daniel schreef:
In dit geval nuttige info Robert, ik zie het NIET als reclame!!!! Integendeel ik zat zelf met het plan om binnen een bepaalde tijd een BV te starten in Tsjechie, dus alle info en mogelijkheden zijn hierbij welkom. Prima info juist!
Sorry Daniel. Het is reclame, omdat er een winstbedoeling achter steekt. Het is niet zomaar informatief. Verder is de informatie erg gekleurd en worden er geen nadelen opgesomt. Zou deze persoon objectief alle voor- en nadelen op een rijtje zetten in vergelijk met een op te richten SRO, dan zou je het kunnen tolereren. Dat gebeurt hier niet, want er wordt alleen gezegd dat je bij haar een LTD kan kopen.
Ook is ze niet op de hoogte van het startkapitaal van een SRO. Dit is omgerekend +/- 6.250 Euro en geen 20.000 Euro zoals ze stelt. Dat geeft al te denken en ik zou voor geen goud met zo'n club in zee gaan.
Tot slot staat er op dit moment GEEN LTD ingeschreven in Tsjechie. Of een LTD geaccepteerd wordt door de wetgever is dan nog maar de vraag. Ik zou hier geen proefkonijn voor willen zijn.
 
Bovenaan