Sterke drank Becherovka Lemond

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Gisteren was ik op het vliegveld van Praag en ontdekte in de Dutyfree-shop weer een nieuw lekkertje van Becher (alhoewel ik niets heb geproefd en het zelfs niet eens heb gekocht, want ik liep me al suf te sjouwen, neem ik aan dat het lekker zal zijn:lache:): een lemonuitvoering van Becherovka. Kent iemand deze al? Er stond aangegeven dat het nieuw was, maar wie o wie heeft deze al geproefd?????
 
Die was er volgens mij altijd al Nathalie, of dit moet weer iets anders zijn. Heet het Limet? Volgens mij een paar jaar terug uit de handel gehaald omdat Tsjechen het niet zo lekker vonden, dus (te) weinig verkocht. Wij hebben altijd veel mensen (Nederlanders) een plezier gedaan met een echte Becher Limet.
 
Nee, het is wel degelijk een nieuwe variant met 20% alcohol, die ook voor mij nog onbekend is. Staat ook op www.becher.cz.

a.jpg

Becherovka Lemond

Becherovka Lemond je postavena na chuťové bázi Becherovky Original, avšak navíc je obohacena o ovocnou složku. Charakteristická je pro ni citrusová vůně a chuť. Jednou ze složek její receptury je velmi zajímavý citrusový plod kumquat (Fortunella Hindsii), označovaný také jako trpasličí mandarinka. Patří mezi nejmenší citrusové plody, je jen 2-4 cm dlouhý, má výrazné aroma a pochází z Číny.

Becherovka Lemond je jemná, lahodná, s příjemnou dochutí a 20 % alkoholu. Měla by tak uspokojit mladší konzumenty, pro něž jsou všechny uvedené atributy zajímavé. S tímto cílem byla také laboratoří v Karlových Varech a Centrálním vývojovým oddělením Pernod Ricard vytvářena. Provedené spotřebitelské testy ukazují, že se to povedlo.

Vertaling Google:

Becherovka Lemond is built on the basis of Becherovka Original taste, but it is enriched with fruit ingredients. Is characterized by its citrus fragrance and taste. One of the components of the recipe is very interesting citrus Kumquat (Fortunella hindsii), also known as dwarf mandarin. Are among the smallest citrus fruit, is only 2-4 cm long, has a strong aroma and comes from China.

Becherovka Lemond is a fine, delicate, with a pleasant dochutí and 20% alcohol. It should satisfy younger consumers, for which all of the attributes of interest. With this objective has also been a laboratory in Karlovy Vary and the Central Development Department Pernod Ricard generated. By the consumer tests show that made it.
 
Wij hebben toevallig verleden week een fles meegenomen. Ik weet dat toen wij in 2002 in Tsjechië waren iemand van ons reisgezelschap eerst de citroen Jan Becher had, volgens mij die Becher Limet. Daarna hebben we er iedere keer weer naar gezocht maar nooit meer gevonden.
Nu zagen we bij de Tesco deze nieuwe fles staan en hebben we die maar meteen gekocht. Wanneer we de inhoud gaan proeven weet ik nog niet dus kan ik nog geen antwoord geven hoe het smaakt.
We hebben maar één fles meegenomen dus willen we de fles nog even bewaren ( en de inhoud dus ook:)).
 
Ik heb nog niet geproefd, ik vind het eigenlijk zonde om dat ene flesje open te maken.
Ik heb vandaag een wedstrijd met de hond, afhankelijk van het resultaat gaat hij vanavond misschien wel open en neem ik een paar slokken!
 
De fles zit nog dicht!
Ik was gisteren heel tevreden met het werken van de hond, ik heb van 's morgens acht tot 's avonds half zes buiten gelopen en toen ik eenmaal thuis was had ik het wel gehad. (Na afloop was er in het restaurant nog de diploma uitreiking onder het genot van een glas wijn).
Ik vind het eigenlijk zonde om de fles open te maken, we hebben er maar eentje:denk: en als het nu heel lekker smaakt is t'ie zo op!
 
becherovka lemond geproefd !

jawel, dat smaakt prima ! Wat lichter van smaak, minder 'zwaar' dan de gewone Becherovka. Maar erg goed. De fles is wel erg snel leeg en waar haal ik de volgende fles vandana hier in Nederland ?
Ik ga maar eens vragen bij de slijterij in Soest, die hebben wel literflessen gewone Becherovka ...
 
Heet het Limet? Volgens mij een paar jaar terug uit de handel gehaald omdat Tsjechen het niet zo lekker vonden, dus (te) weinig verkocht. Wij hebben altijd veel mensen (Nederlanders) een plezier gedaan met een echte Becher Limet.

Nee, het is wel degelijk een nieuwe variant met 20% alcohol, die ook voor mij nog onbekend is. Staat ook op www.becher.cz.

Bekijk bijlage 8807
Toch iets anders dus als de Limet lees ik net. Op een cognacje (voor Gorrit) na drinken wij geen sterke drank, maar we zullen de volgende keer als we weer in Tsjechië zijn een fles meenemen. En kijken wat men (de gasten die altijd graag een J.Bechertje Limet lusten) voor verschil proeven tov de Limet.
 
Hi,

De lemond afgelopen zomer geproefd in de fabriek van Becherovka te Karlovy Vary (Persvoorstelling).
moet (volgens hun) geserveerd worden op een temperatuur van 3°C.

Aan allen die graag een origineel aperitief serveren bij de barbecue:
Lemond is een echte aanrader!!!
Het heeft één nadeel: het smaakt (vooral in de zomer) naar meer...

Grtz,

Miloš (back)
 
Tijd voor een tussenrapportage: inmiddels heb ik mij meermalen gewaagd aan dit brouwseltje (met dank aan Gorrit en Lina!). Ik vind het zeker niet vies, maar ik zal er niet gauw een fles van kopen, zoals ik met de vroegere citrus-variant van Becherovka, Limet, maar al te graag deed. Mijn grootste bezwaar: er zit (en dat meen ik echt!) te weinig alcohol in; het drankje heeft daardoor geen "bite".

Mijn inschatting (voor wat het waard is, want Eus vindt het ook niet echt geweldig lekker): met name de dames zullen Lemond, gekoeld en misschien met wat ijs erbij, best lekker vinden op een warme zomerdag/avond. Ik vind het een beetje een modieus drankje voor in de disco. Echte kerels kunnen zich beter vermaken met Fernet Citrus. ;)
 
Hallo allemaal,

Mijn ouders kwamen afgelopen zaterdag uit Tjechië terug en hadden een fles als souvenir voor ons meegenomen. mijn man en ik hebben hem meteen in de vriezer gelegd om snel koud te laten worden. Toen de fles eenmaal open was hebben we hem maar meteen dezelfde avond soldaat gemaakt, want toen wij er éénmaal aan begonnen konden we niet meer stoppen. Het is ten zeerste aan te bevelen !!
 
We waren jaren vervente Fernet citrus drinkers, :verslaafd:maar opeens waren we er op uitgedronken. Ik vond Magister toen een goede vervanger en mijn man ging over op de whiskey. Zo nu en dan namen we een becherovka of een plaatselijke billiny liker. Toen we 2 jaar terug dit Lemon-drankje ontdekten vonden we het lekker en inderdaad was de fles veel te snel leeg. Zachter dan becherovka, lichter dan Fernet citrus, maar vergis je niet het is geen breezer.:proost: Vorig jaar van vakantie weer 2 flessen meegenomen en nu is het al een drankje dat we elke keer meenemen als we naar Tsjechië gaan. Vooral gekoeld, buiten op het terrasje een heerlijk drankje.:top:
 
Bovenaan