Becherovka Becherovka

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ahoj,

Ik Ben Kristien en kom uit België. Ik was al regelmatig op dit forum geweest en las dan graag alle berichtjes van al die enthousiaste
smiley20.gif
berichtenschrijvers.
Twee maand geleden ben ik ook naar Tsjechië geweest ivm een project 'filosoferen met kinderen' (soort erasmusproject)voor t'school. Dat was me enorm meegevallen. Ik vind het wel spijtig dat we voor dat project heel de tijd in dezelfde stad (Brno) bleven. Hierdoor ben ik van plan om in de nabije toekomst een reisje naar Tsjechië te maken, om wat meer van het land te zien.
Ook doe ik mijn eindwerk over Tsjechië. Aangezien ik voor leerkracht aardrijkskunde studeer werk ik Tsjechië dus geografisch uit.
Nu moet ik volgende maand mijn eindwerk presenteren. Graag zou ik na mijn presentatie een glaasje Becherovka aanbieden aan de toehoorders (kwestie van in de sfeer te komen hé). Maar ik weet niet of je daar in België kan aangeraken, en als dit zo is, waar zou ik daar dan kunnen aangeraken???
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen Becherovka te vinden.
Ziezo, dit was mijn eerste berichtje. Khoop dat ik hier nog veel fun ga beleven met dit forum. Maar eigenlijk twijfel ik daar niet aan.
Héél veel groetjes,
Kristien <font color="blue"> </font>
 
Becherovka , de werelberoemde likeur uit Karlovy Vary, is nu eindelijk in België verkrijgbaar.

Firma Lambrecht uit Antwerpen verdeelt de drank in samenwerking met de Nederlandse importeur D.T.C. U kan er naast Becherovka ook Slivovice krijgen van het bekende Tsjechische merk Jelínek en verder Pilsner Urquell.

Het adres: Firma Lambert, Van Maerlantstraat 66, 2060 Antwerpen, Tel: 03/233.46.43
Informeer hier eens.
 
Je kan die ook bij de speciaalzaken met drank kopen. Tenminste dat kan ik hier in Nederland. Heb je dat ook in Belgie geprobeerd???

Kvetinka
 
wat jammer dat je nu pas verteld dat je een tijdje in Brno hebt gezeten. Zelf studeer ik momenteel ook nog in Brno. En ik kan je wel vertellen dat er hier een hele grote groep met Internationale studenten is, de meeste zijn ook nog Erasmusstudenten
wink.gif
. We hadden je best wel wat van de omgeving kunnen laten zien.

Ben in ieder geval blij dat je het naar je zin hebt gehad hier!! En je moet zeker de rest van Tsjechie gaan ontdekken, maar dat is iedereen hier wel met mij eens denk ik!!
 
heel erg bedankt voor het adres, maar ik heb al een toffe ziel gevonden die de becherovka voor mij rechtstreeks uit Tsjechië wil meebrengen.
Kzal het adres wel bewaren, want je weet maar nooit wat er onderweg met mijn becherovka zou kunnen gebeuren natuurlijk
laugh.gif

Toch bedankt,
Kristien
 
Dag cecile,

Tja, ik vind het ook jammer dat ik het forum nog maar onlangs ontdekte. Kheb wel de omgeving in het weekend een beetje kunnen verkennen, maar we zhebben wel een paar keer de verkeerde trolleybus genomen en zo... Met als gevolg dat we veel tijd verloren hadden.
En Tsjechië verder verkennen? Dat ben ik zeker van plan in één van mijn volgende vakanties.
Moest je dan nog in Brno zitten en ik kom daar langs, dan laat ik je zeker nog iets weten.
Groetjes,
Kristien
 
Ik denk niet dat je becherovka in de speciaalzaken kan krijgen. Maar kben nog niet gaan kijken.
Kzou da mss beter eerst es doen
Groetjes,
Kristien
 
Gall&amp;Gall bestaat niet in Belgie, want dat is een onderdeel van Albert Heijn (Ahold). Maar ik heb misschien een oplossing:

Becherovka, de werelberoemde likeur uit Karlovy Vary, is nu eindelijk in België verkrijgbaar. Firma Lambrecht uit Antwerpen verdeelt de drank in samenwerking met de Nederlandse importeur D.T.C. U kan er naast Becherovka ook Slivovice krijgen van het bekende Tsjechische merk Jelínek en verder Pilsner Urquell en Budvar.
Het adres: Firma Lambert, Van Maerlantstraat 66, 2060 Antwerpen, Tel: 03/233.46.43
Bel er eens naar, misschien dat zij wel een verkoper bij u in de buurt kennen.
 
Bovenaan