Sterke drank Becher Cordial

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi,

Ik heb geen foto, maar wel een omschrijving: De fles is dezelfde als de gewone Becherovka (halve liter). De likeur heet "Cordial" het etiket is bruin met goud (en met de standaard Becherovka symbolen erop) en het bevat 35% alcohol.:cheers:. Ik heb het 3 maart op het vliegveld van Praag gekocht en daar werd het gepromoot als "nieuw". Lekker, maar wel wat zoet!
 
In het verhaal waarnaar Gorrit verwijst, wordt overigens geen koffie genoemd als ingrediënt.

Ik heb er gelijk maar een avatar van gemaakt voor de liefhebber. :)

bechercordial.jpg
 
PuNkEnStEiN schreef:
Waar ik ook zoek, Nathalie, ik kan er helemaal niets over vinden. Kan je hier wat meer over vertellen? Misschien heb je foto's of een website waar er meer over te lezen valt?
:oeps:
PuNkEnStEiN schreef:
Hebbes! Dank je wel, Nathalie. :)
PuNkEnStEiN schreef:
Ik heb er gelijk maar een avatar van gemaakt voor de liefhebber. :)

bechercordial.jpg
PuNkEnStEiN schreef:
Foei, Arno, die achterdocht van jou is ook niet te stuiten, hè? :stout:
Gek hé! :kind:
 
Zijn er inmiddels al meerdere forumleden die het hebben geproefd?
Jawel! :)
Zowel Eus als ik hebben het de afgelopen twee weken uitvoerig getest ('s avonds bij de koffie). Eus vindt het lekkerder dan gewone Becherovka; ik niet, al sla ik het zeker niet af. Eus heeft nog een fles voor thuis meegenomen. Mijn mening: 't is echt wel drinkbaar, maar ik zou het niet speciaal kopen.
 
Ik heb het ook gekocht (195 Kc voor 1/2 liter, peperduur dus!) en geproefd.
Zit een soort sinasappelsmaakje aan. Doet me denken aan een frans drankje, maar kan niet op de naam komen (Cointreau, misschien?)
Net als Punk: Niet slecht, maar gewone Becherovka vind ik lekkerder!
 
Bovenaan