Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Beachvolleyballer Ondřej Perušič helpt familie van Oekraïense beachvolleybaltegenstander

Het jaar 2022 begon voor de Tsjech Ondřej Perušič (27), vergelijkbaar met het vorige - een veeleisende voorbereiding op het beachvolleybalseizoen, dat hij deze week begint met zijn partner David Schweiner in Mexico. Zij zijn onze beste vertegenwoordigers in beachvolleybal. Voordat hij vertrok, slaagden Ondřej en zijn verloofde en familie er echter in Oekraïense vrouwen en hun kinderen te helpen. Ook zorgde hij voor onderdak voor een van de moeders thuis.

Over het huisvesten van de Oekraïners zegt hij het volgende; "Ik zou zeggen dat ik een van de velen ben die hebben besloten om op dit moment te helpen. Ik zou mijn rol niet willen overschatten. Direct na het uitbreken van de oorlog besloten mijn verloofde Mariana en ik om hulp te bieden aan de familie van onze Oekraïense beachvolleybaltegenstander. Omdat hij het land niet kon verlaten als onderdeel van de mobilisatie, waren het zijn vrouw en twee jaar oude zoon, plus haar zussen met kinderen. Onze familieleden voegden zich meteen bij ons en uiteindelijk hebben we onderdak kunnen vinden voor vier vrouwen en vier kinderen."
"Mijn rol was nogal organisatorisch, want op het moment ben ik heel vaak in het buitenland, het grootste deel van het werk werd gedaan door mijn partner, andere leden van onze familie en mijn vader nam de rol van tolk op zich, die jaren later het Russisch van de middelbare school heeft afgestoft, waarvan hij waarschijnlijk hoopte dat hij die niet meer zou hoeven gebruiken."

Op sportief vlak wil hij over twee jaar een goed resultaat op de Olympische Spelen van Parijs, als een soort patch voor de voorbije Olympische Spelen in Tokio, die verstoord werden door de covid. Dan wil hij graag afstuderen met een masterdiploma van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid. In zijn persoonlijke leven plande hij een bruiloft in de zomer en na het einde van mijn sportcarrière, ergens in 2024, zou hij graag een gezin willen stichten. Hij wil dan zijn kinderen kunnen bieden wat zijn familie voor hem heeft gedaan - een geweldige jeugd.

Momenteel is het Tsjechische beachvolleybalteam, Ondřej Perušič en David Schweiner in Rosarito Mexico. Gisteren wonnen ze van het Nederlandse team Boermans en de Groot. Morgenmiddag spelen ze in de Kwartfinales.
Bron prozeny.cz.
Zie zijn wedstrijdschema momenteel op en.volleyballworld.com.
 
Bovenaan