Bankieren

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hoi allemaal,
wij hebben voor de goede afwikkeling van onze sro de beschikking
over internet bankieren van de csob bank, dit levert nogal wat problemen op dus wij willen wat anders gaan proberen.
de vraag is echter wat!!!!!!!.
een kennis van ons opperde een nederlandse bank, wie heeft hier
goede info over greetz van hanedoes.....
 
reaktie

hee vasek,
de problemen zijn voornamelijk het inloggen ,wij hebben na vragen aan
de helpdesk van de bank een bastandje van hun gedownload en toen sloeg onze computer op tilt, die is nu ter reparatie bij een winkel en ik zit zelf op de laptop van de baas vandaar onze hulproep.
greetz van een getergde hanedoes....
 
Wij hebben een rekening bij KB bank.
Perfecte behandeling.
Internet bankieren, als ik een vraag heb dan wordt die snel en accuraat beantwoord, zelfs op zondag ben ik zelfs gebeld.
voor het internet bankieren was/is SMS authoristatie vereist. Nadat ik eens mijn simcard had laten verlopen , heeft KB alles gedaan wat mogelijk was om me toch weer aan 't internet bankieren te helpen, met als resultaat dat ik nu een vaste Engelssprekende contact persoon heb die alle zaken regelt en beheert. Deze heeft er ook voor gezorgd dat ik niet meer met SMS autorisatie hoef te bankieren maar met een pincode en pas kan bankieren. In NL zo'n service nog nooit meegemaakt.
 
bankierproblematiek?

Hallo Hanedoes.
Ook ik bankier nu al een jaar met de CSOB en het inloggen levert mij, behalve dat mijn virusscanner een melding geeft van een groter beveiligingsrisico, geen problemen op. Ik log wekelijks een paar keer zonder problemen in.
Gr.
Ruud
 
Nou Loesje dan heb je het zeker slecht getroffen want ik heb daar wel goede ervaringen.
A3,
uit mijn verhaal had ik gehoopt te laten blijken dat ik wél tevreden ben met de bank in Tsjechie. En dat ik zo'n service in Néderland nog niet heb meegemaakt. Hier in Nederland krijg ik niet op zondag hulp/telefonische ondersteuning van de bankmedewerkers. Ik heb het dus niet slecht maar juist goed getroffen.
 
wij hebben voor de goede afwikkeling van onze sro de beschikking
over internet bankieren van de csob bank, dit levert nogal wat problemen op dus wij willen wat anders gaan proberen.
de vraag is echter wat!!!!!!!.
een kennis van ons opperde een nederlandse bank, wie heeft hier
goede info over
Wij hebben in het begin wat probleempjes gehad met de CSOB bank (inloggen). Toen ben ik naar de bank gegaan en heb verschillende mogelijkheden gekregen (code via SMS en inloggen met apparaatje). Misschien is her ook handig voor jullie om verschillende inlogmogelijkheden te vragen? :bij:
 
Ook hier al jaren CSOB zonder problemen. Op sommige PC's wordt gezeurd over certificaten, maar wegklikken is altijd de oplossing.

Had vroeger KB en daar was ik juist weggegaan wegens slechte internet voorziening.

Tevens is CSOB een van de weinige, welke zendt mijn bevestigings SMS met codes bij elke betaling naar een Nederlands telefoonnummer zonder extra kosten en ook papieren afschriften keurig in nederland bezorgd. Dat noem ik nog eens service.

Ik ben meer dan tevreden met CSOB online services.
 
heb een vraagje, ik ik probeer voor het eerst te gaan internet bankieren, en mij is het wel een beetje hoe het werkt. maar als ik op de site van csob ben, en probeer ČSOB InternetBanking 24 te openen, kom ik er in. Is mijn computer het probleem, of is de site uit de lucht??? het gaat om deze link , přihlášení
 
Ik kon op mijn vaste pc wel inloggen,nu is die tja kapot,moet ff gemaakt worden(manlief heeft verkeerd mailtjuh geopend).Zit op laptop en kan dus niet inloggen.Precies wat ze zeggen.. je moet een beveiligingscertificaat aanklikken,maar op laptop geeft hij alleen maar aan"pagina niet weergeven"Hele zondag middag geprobeerd grgrgrg.............savonds maar een keer proberen op onze andere vaste pc van de kids. En hopla...inloggen, ja je klikt ff een certificaat aan en je zit in het bestand......

Nu ik hier tog ben, zou ik graag willen weten hoe men vanuit cz geld kan overmaken naar NL. Andersom gaat prima,met iban etc...
maar ik kan in het bestand nergens een "buitenlandse overboeking vinden.

:denk:
 
je account bij CSOB kun je vanaf elke PC benaderen (mits er een internetaansluiting is natuurlijk) er zijn geen cerificaten nodig. Als je porblemen hebt om op een website te komen kan dat aan je permissies liggen of firewall instellingen.
 
als ik op inloggen klik, geeft hij geen site weer. heb mijn firewall al uitgeschakelt, en helpt ook niks. zal wel ff op de bank gaan vragen. maar snap er niks van want op de vaste pc wil het ook niet.
 
We waren in Karlovy Vary bij de bank om internetbankieren aan te vragen.
Voor alle zekerheid onze Tsjechiese tolk, de buurman dus, meegenomen.
Bij wie moeten we zijn, vragen we netjes.
Bij die meneer achter de desbtreffende desk.
Wij stappen op hem af.
Kunnen wij bij u internetbankieren aanvragen?
Ja hoor. antwoord de man.
Wij blij.
De man staat op en verdwijnt achter een deur.
Je gaat het geloven of niet maar hij moet nog terug komen.
Gaat gewoon pleitte!
De service van de Tsjechen staat op een bedroevend laag, zeg maar geen niveau.
Naar een andere desk.
Kunnen wij etc.
Ja hoor, antwoord ze.
Maar u moet wel eerst naar Kraslice om dat en dat papier te halen.
We kijken elkaar verbijsterd aan, helemaal naar Kraslice voor een formulier.
We lopen de bank uit en drinken een kopje koffie op een heerlijk zonnig terras.
De mooiste schepselen lopen voorbij.
Ik ben het opeens zat, loop naar mijn auto en haal alle papieren (2 mappen) van het huis en stap de bank in.
Zeg maar wat je nodig hebt.
Ze kijkt en pakt een formulier.
Dit is de goede alleen............
Jawel daar gaatie weer.........de datum is te oud.
En, mijn lieve, hoe kom ik aan een nieuw papier?
Gewoon met dit formulier naar het postkantoor en dan krijgt u een nieuwe.
Hopsakee naar het postkantoor om de hoek en zomaar, na 100 kronen gedoneerd te hebben, een mooi nieuw formulier gekregen.
Terug naar de bank en jahoor: geregeld.

Moraal van dit verhaal: laat je niet afschepen, hou vol en na eindeloos geduld krijg je wat je hebben wilt.
 
Bovenaan