Bank (alternatief voor CSOB) ?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste forumleden,

Ik ben al een tijdje klant bij CSOB (kantoor Liberec) maar ben ontevreden over hun service (had destijds voor deze bank geopteerd gezien het moederbedrijf een Belgische bank was). Mijn mails worden niet beantwoord, etc.

Ik ben nu op zoek naar een alternatief. Voornaamste eis is dat er toch wat Engels begrepen wordt (verder heb ik niet veel nodig, enkel een rekening op mijn SRO in CZK). Wat zijn jullie ervaringen?
 
Een vaste contactpersoon van vlees en bloed die over de grens spreekt kan zo zijn voordelen hebben.

Zeker als je de taal wat minder machtig bent. De mails die je stuurde, waren die in het Tsjechisch?

Daarbij lijflijke klantcontacten hebben vaak een hogere prioriteit dan een mailtje. Zo was dat hier vroeger ook en is het misschien nog wel steeds: je krijgt toch standaardantwoorden. En ga ervan uit dat je situatie niet standaard is.
 
Hallo, ik heb niet hetzelfde probleem, want een engelssprekende medewerker in Broumov helpt me met alles. maar ik ben wel op zoek naar goedkopere bankdienstverlening. en dan lijken de gratis banken een uitkomst. de FIO heeft een kantoor in Nachod, en de meeste diensten zijn gratis. ik heb twee rekeningen en dat kost toch al gauw een aardige cent per jaar.
 
Woon nu 3 maanden in CZ, heb rekening geopend bij KB, hebben goede dienstverlening maar zijn duur. Ben van plan om over te stappen naar Fio of Equabank, wil een CZK en EUR account, heeft iemand ervaring met Equabank ?
 
Bovenaan