Baanbrekende ideeën om Tsjechië volledig te veranderen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Marketingexpert onthuld in de tijd van coronavirus crisis, baanbrekende ideeën om Tsjechië volledig te veranderen.

Het coronaviruscrisis overspoelt de wereld en op dit moment is dit de beste gelegenheid om ons land volledig te transformeren, zegt marketingexpert Martin Jaroš op zijn Facebook-profiel. Hij schreef verschillende ideeën over hoe hij dit zou willen doen.

Herstart Tsjechië.
We zien allemaal dat de wereld in een crisis verkeert, zoals het al verschillende generaties is. De economie verliest gemakkelijk 10-20 procent en het vet wordt dunner. Maar weet je wat ik zou doen? Ik denk dat de beste kans op dit moment is om dat land volledig te transformeren. Ik gooi een dozijn gekke ideeën op voor een geweldig land waarin ik zou willen wonen!
Annuleer alle oude beperkingen en breng die wolken gediskwalificeerde Tsjechen weer tot leven. En honderdduizenden mensen zijn buiten het systeem, betalen geen belastingen, de staat moet ze steunen, van alle stress zijn ze vaak ziek en belasten ze de gezondheid.
Als we op zijn minst hetzelfde niveau van overheidsdiensten willen behouden, zal een toenemend percentage van de belastingen van de rijken en superrijken moeten komen. Ik wil een kwaliteitsstaat die voldoet aan wat ik verwacht, goede wegen aanlegt, bouwt toponderwijs. Mijn hele leven zie ik dat kwaliteit loont. Ik ben bereid extra te betalen. Als ik weet dat het geld goed zal worden gebruikt.
In dit land kan geen enkel kind opgroeien in een paar slechte slaapzalen waar men niet eens kan leren. Als het zo blijft, ziet het er op korte termijn goedkoop uit, maar in feite betalen we het tien keer.
Natuurlijk hoor ik je sputteren, dit kost het geld van het lezen van mij op Facebook. Ja. Het moet zo zijn.
De staat stelde me teleur in deze crisis. Ik wil niet voor het eerst in de regering duiken. In veel landen hadden ze een dommer strategie dan wij. Zelfs het gebrek aan hulpmiddelen dat ik zou vergeven, het waren er ook veel. Maar wat kan niet worden vergeven - de eerste leugen en tot op de dag van vandaag het onvermogen om een beetje te organiseren. Shit, je kunt een fout maken, het gebeurt, maar je liegt tenminste niet tegen ons!
De burgers moesten de helft van de dingen zelf doen. En ze hebben het verdomd goed gedaan en de staat staart gewoon!
Terwijl de staat ten onder ging, groeide de burger op.
Ik wil niet langer de adel waar we eerder voor buigen! De nieuwe staat moet transparant zijn, het moet een dienaar zijn (en weten dat hij een dienaar is!), Hij moet slechts een lid van het team zijn. Teamlid helpen! Nu is de Tsjechische staat gebaseerd op wantrouwen van de burger. De Tsjechische staat is doordrenkt met de mentaliteit "Burgers, je bent een simulant en een bedrieger, ik zal je pesten en je een boete brengen."
Ik wil een staat die de burger vooral vertrouwt - want deze maand bleek dat een Tsjechische burger meer vertrouwen verdient dan de Tsjechische staat!
Introductie super onderwijs, breek ghetto scholen af. Super leraren, assistenten, maatschappelijk werkers, psychologen brengen, elk kind uit de modder halen en geen enkel talent verliezen. Plus nog een miljoen dingen voor schoolhervorming.
Czech IT University, later uitgebreid naar Czech University.
Studenten van over de hele wereld zijn welkom, wij zorgen voor de papieren. U profiteert = u krijgt in Tsjechië een badge van goede kwaliteit. Vanaf 4e jaar heb je een groene kaart, werk je in Tsjechië, blijf hier en zet iets op, waardoor de startup-scene wordt versterkt.
Een liberaal land, een eiland van vrijheid.
Het ondersteunen van deeltijdwerk en betere zorg voor jonge kinderen is de enige manier waarop vrouwen meer willen bevallen. Totale gelijkheid. Als iemand quota wil, dan steun ik als eerste het quotum van ten minste twee Vietnamezen in de regering.
Een land beloofd aan dieren en natuur. Ik bedoel het beëindigen van het lijden van vee in het land. Verbod op het fokken van gekooide kippen, onmiddellijke liquidatie van bedrijven die zich brutaal gedragen tegenover paarden, koeien of varkens. Tsjechië als leider van deze strijd ook in de EU. Ja, ik ken de economische impact.
Beëindig de "fantasmagorie" van kerncentrales. Laten we die honderden miljarden sparen.
Tsjechië als aanjager van decentrale energie. Op elk zonneterras maakt elk huis wat het nodig heeft. Evenzo moeten we snel het wegennet, hogesnelheidstreinen digitaliseren en bouwen en nieuwe voorstedelijke gebieden toevoegen. Voor 99% van de problemen zijn de idiote wetgeving en incompetente ambtenaren verantwoordelijk, die niet in staat zijn om hun eigen procedures te doorlopen, evenals milieuactivisten.
Goede daden zouden de aarde verheffen, dat wil zeggen iets gaan doen wat niet de moeite waard is en waar de helft van de natie 'sissend' tegen zal zijn.
Dit land moet laten zien dat het ook een hart kan hebben voor vreemden het is eigenlijk belangrijker voor ons dan voor hen, begrijp het of niet, ik weet het zeker. We hebben leiders nodig die zulke gebaren maken, zoals nu de Duitsers.
De Tsjechische Republiek transformeren tot een constitutionele monarchie. Natuurlijk een volwaardige democratie, geen angst. Min of meer decoratieve elementen zoals Groot-Brittannië of Nederland. Maar echt mooi decor - en langdurige eenwording van de natie. Een beetje elegantie en ridderlijk denken in ons praktische en kruideniersland! Het zal bijna goedkoper zijn dan de presidentsverkiezingen op elk moment en het resultaat zal niet slechter zijn dan de laatste pogingen - dat garandeer ik.
Ik geef toe dat dit punt een beetje functioneert als de nationale vogel van Vondra, maar ik zou het leuk vinden om in zo'n land te wonen. En jij?

Ingekorte vertaling van
parlamentnilisty.cz.
 
Het coronaviruscrisis overspoelt de wereld en op dit moment is dit de beste gelegenheid om ons land volledig te transformeren, zegt marketingexpert Martin Jaroš op zijn Facebook-profiel.
Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten hoor, maar ik denk dat de meeste mensen als de situatie weer genormaliseerd is, boven alles de behoefte zullen hebben om hun normale leven weer op te pakken. Na een maandenlang ontregeld leven zullen er maar weinig behoefte hebben aan weer een totale ommezwaai, en dan ook nog eens eentje van niet-tijdelijke aard.
 
Voor de meeste mensen zou zo een ommezwaai welkom zijn. De meeste dromen er zelfs van om te kunnen leven zoals ze willen en zich nergens zorgen over moeten maken. En ik ben er bijna zeker van dat het vrijdag begint voor ons, en anders zondag avond om 20:00 uur :stout:
 
Als ze dan toch de Tsjechische staat willen omvormen naar een constitutionele monarchie, kunnen ze dan ons koningshuis niet overnemen? Geven we 20 miljoen euro startkapitaal mee en alle jurkjes van Max en de huizen van onze koning. Mogen de Tsjechen ze zo hebben.
Kan voormalig Prins Pils eens echt bier gaan drinken; wordt het vanzelf Koning Budweiser.
 
Bovenaan