B&B 1 of 2 dagen vooruit boeken?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dag iedereen, wij gaan met 2 voor het eerst naar Tsjechië, de laatste week van juli en de eerste van augustus. We komen en gaan met de trein naar Praag en hebben daar overnachtingen geboekt, maar huren ook een wagen om het land te verkennen, al houden we het waarschijnlijk vooral bij de noordelijke helft en de natuurregio's.
Mijn vraag nu: kun je op de meeste plaatsen de dag zelf, of één dag vooraf, gemakkelijk logement vinden voor één of twee nachten? Een hele trip vooraf uitstippelen en boeken doen we niet graag, we zitten dan ook vast aan dat schema. In de Loire regio in Frankrijk vorig jaar op fietsvakantie was dit soms wat krap, maar we konden altijd iets vinden. We willen natuurlijk niet moeten overnachten in de wagen, dus vandaar mijn vraag. Dat is bij voorkeur B&B, maar ook glamping lijkt ons wel leuk, of gewoon een eenvoudige hotelkamer.
Alvast dank,
Peter
 
In de zomer zul je op de meeste plekken makkelijk nog wel een kamer vinden.
In Tsjechië heb je veel pensions, die soms ook ontbijt aanbieden. En je hebt natuurlijk ook wel hotels.
Op plekken waar veel toeristen komen zul je wel borden zien hangen "zimmer frei" .
 
Hallo, jullie gaan met de trein zeg je.
Ik weet niet waar in Nederland je woont, maar als je reis in Duitsland begint scheelt dat behoorlijk in de kosten.
Vroeger had je Schönes-Wochenende-Ticket nu heet het Quer-durchs-Land-Ticket.
Ik woon in het noorden vlak bij de Duitse grens, als ik bijv. in Meppen opstap ziet het er als volgt uit:

Wie viel kostet mein Quer-durchs-Land-Ticket?​

1 Reisender:
  • Gesamtpreis: 42 Euro
  • Preis pro Person: 42 Euro
2 Reisende:
  • Gesamtpreis: 49 Euro
  • Preis pro Person: 24,50 Euro
3 Reisende:
  • Gesamtpreis: 56 Euro
  • Preis pro Person: 18,66 Euro
4 Reisende:
  • Gesamtpreis: 63 Euro
  • Preis pro Person: 15,75 Euro
5 Reisende:
  • Gesamtpreis: 70 Euro
  • Preis pro Person: 14 Euro

Von wann bis wann ist mein Ticket gültig?​

  • Sie können am auf der Fahrkarte eingetragenen Tag von 9 Uhr bis 3 Uhr des nächsten Tages reisen
  • Samstags, sonntags, an bundeseinheitlichen Feiertagen sowie am 24. und 31. Dezember sogar von 0 Uhr bis 3 Uhr des nächsten Tages
 
We vertrekken vanuit Brussel. We konden dit voor 100€ pp h/t, maar zonder gegarandeerde zitplaatsen. Dus die hebben we er maar bij geboekt. Zo werd het ongeveer 200€ pp h/t. Door de vele problemen in tal van luchthavens in Europa raden ze in de media massaal aan de trein de nemen. 13u recht staan is wat teveel van 't goede.
 
De tip voor de Quer-durchs-Land-Ticket is wellicht deze zomer niet zo'n goede tip. Je dient namelijk gebruik te maken van dezelfde treinen waarvoor je in de maanden juli en augustus een 9 euro ticket kunt kopen met het risico dat de trein overvol is. Wellicht later wel weer gunstig.
 
De tip voor de Quer-durchs-Land-Ticket is wellicht deze zomer niet zo'n goede tip. Je dient namelijk gebruik te maken van dezelfde treinen waarvoor je in de maanden juli en augustus een 9 euro ticket kunt kopen met het risico dat de trein overvol is. Wellicht later wel weer gunstig.
Wij gebruiken ICE-treinen tot Regensburg, terugkeer ook ICE vanaf Leipzig.
 
Bovenaan