Autoverzekering in Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoor vandaag op het nieuws dat de premie's voor autoverzekeringen drastisch omhoog gaan.De premie's in Nederland zouden de laagste
van Europa zijn.Is dat zo?Denk dat ze in Tsjechie goedkoper zijn...
Wie biedt soelaas...??:(
 
Ik betaal voor mijn Favoritje in Tsjechie 2500kc per jaar, zonder korting. Even snel gekeken wat dat in Nederland zou kosten: minstens 6000kc per jaar. Ik denk dus niet dat de premies in Nederland de laagste zijn.

Ook betaal ik hier natuurlijk geen wegenbelasting, ook wel fijn.
 
Ik ook, als ze het geld maar wel in de wegen investeren... Het geld dat je nu niet betaald aan wegenbelasting ben je alleen al kwijt aan extra onderhoudskosten en extra afschrijving van de auto...

Gr,
Ronald
 
Ik betaal voor mijn Favoritje in Tsjechie 2500kc per jaar, zonder korting. Even snel gekeken wat dat in Nederland zou kosten: minstens 6000kc per jaar. Ik denk dus niet dat de premies in Nederland de laagste zijn.

Je kan dit qua verzekering niet vergelijken denk ik. De kans op een aanrijding in NL ligt ivm. de drukte misschien ook wel een stuk hoger, reparatie kosten in CZ liggen lager en zo zullen er nog wel meer punten zijn.
Ook nog een leuk verhaal van de Tsjechische verzekering. Een vriendin had haar auto voor het huis geparkeerd staan... 's Avonds om 19.00 uur een harde knal en was er een auto achterin gereden. Na 2 weken was de auto gerepareerd en kreeg ze een telefoontje van de verzekeringsmaatschappij. Ze kon de auto ophalen en Kc 10.000 betalen..., omdat de auto nu nieuwe onderdelen had. Achterbumper, koffer, achterlichten. :confused:In Nederland juist een rede dat een auto minder waard is, maar hier het logisch denken van de verzekering dat deze MEER waard geworden is.
Kort gezegd, 2 weken ellende omdat je geen auto hebt en kc 10.000 armer voor een auto die veranderd is in een schadebak. Afzetters zijn het!!
 
Hallo mensen,


Zijn er forumleden, wonende in Tsjechië, die het gelukt is hun nederlandse no-claim op de auto verzekering mee te nemen ?

Zo ja, bij welke maatschappij ?

Hans
 
Wij hebben de Nederlandse no-claim mee kunnen nemen. Je moet je korting natuurlijk wel aan kunnen tonen. Verder is de no-claimkorting hier lager dan in Nederland. Wij hebben de autoverzekering bij Alliance lopen.
 
Bovenaan