autoroute-auto huren

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Van de zomer gaan we voor het eerst naar Tsechië. We hebben een huis gehuurd in Hurky, in de buurt van Ceské Budejovice. Omdat we er niet van houden lang in de auto te zitten overwegen we de trein. Als we besluiten met de auto te gaan willen we er twee dagen over doen. Op ons gemak via een mooi en rustige route. We willen ergen in Duitsland een hotelletje pakken. Wie heeft tips, wie weet een mooie route en wie heeft er ervaring met een vakantie per trein? Als we met de trein gaan willen we een auto in Tsjechië huren. Zijn er goede verhuurbedrijven in Tsjechië?
Alle tips zijn welkom!

Bedankt alvast.

Groetjes,

Hennie
yeah.gif
<font color="red"> </font>
 
Er is een nachttrein vanuit Brussel naar Passau, heb deze al enkele malen genomen (zelfs met hond) en is best OK.
Maar als je de rekening maakt is het beter met eigen auto te gaan. (denk dat ik voor die trein toen iets van een 75 euro heb betaald maar dan enkele rit)
Auto huren in Tsjechie gaat ook, meestal hebben grotere auto-dealers wagens te huur.
 
Ik zou adviseren met eigen auto te gaan. Het is sneller dan met de trein, en goedkoper als je tenminste auto hebt.

Naar zuid Bohemen rijd je in 8-9 uur. Zo ver is het ook al weer niet.
 
Wie weet er dan een mooie alternatieve route? Het gaat mij er niet om om zo snel mogelijk op mijn vakantieadres te zijn. Als we met de auto gaan dan wil ik ook van de rit genieten. Af en toe ergens wat gaan drinken, 's avonds een leuk hotelletje en dan de volgende dag vroeg in de middag uitgerust aankomen bij het huis dat we hebben gehuurd.

Hennie
 
D

Deleted member 495

Guest
Waarom niet vliegen? Gewoon van Amsterdam naar Praag en daar een auto huren. Op het internet kun je gewoon alle verhuur maatschappijen vinden en een auto uit kiezen. Direct per internet te reserveren. Alle bekende maatschappijen zoals Avis, Hertz
 
Bovenaan