Autokempink Ceska Brana - Stara Oleska

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, wij willen deze zomer voor het eerst gaan kamperen in Tsjechie.

Wie heeft er informatie over camping Ceska Brana (Stara Brana)?
 
dank je wel. de site van ceska brana is in het tsjechisch, en dat is voor mij abacadabra.

Graag hoor ik ook ervaringen van mensen die er geweest zijn?
Hoe is het sanitair?
Is het geschikt voor tieners?
 
prima doorreiscamping. voor tieners is er geen bal te beleven. typisch een camping voor 50 plussers... sanitair is prima. restaurantje op de camping stelt niet zoveel voor.
 
Een beetje te laat misschien, wij stonden er begin juli een paar dagen:
eerste deel (met elektra) mooi veldje, verderop (zonder of veel minder elektra) aan het meertje. restaurant stelt niet veel voor, maar is wel lekker. De pivo ook. ;-)
Wij kwamen vooral voor het wandelen in het elbe-zandsteen-gebergte, het is er werkelijk schitterend.
meer info in ons verslagje,
 
Ik ga dit jaar ook naar deze camping. Ben er zelf nooit geweest maar mijn ouders wel. Mooie plaatsen die je zelf mag uitzoeken. Meertje waar je kan zwemmen. Sanitair netjes. Restaurantje waar je lekker biertje kan kopen. En vooral een erg mooie omgeving! Je hoeft je er absoluut niet te vervelen, het is er prachtig!!!!!!!

Zijn er nog mensen die er vorig jaar zijn geweest? Mijn ouders is ook alweer een paar jaar geleden en was benieuwd naar recente ervaringen.
 
hoi Linda
Wij zijn er verleden jaar geweest.
De bedoeling was een paar dagen, maar je zit in een prachtige omgeving, dus uiteindelijk zijn het er 8 geworden.
Op de camping is er voor kinderen niet veel te doen, behalve zwemmen maar voor ons, 2 ouders zonder nog meegaande kinderen, is het er heel goed vertoeven.
De camping was voor ons prima. Alles werd goed schoongehouden, maar het zijn vaak de vakantiegasten die het zo vuil maken.
Je heb een restaurantje waar je inderdaad lekker pivo en vino kan drinken.
Je kan er veel wandelen, maar je moet altijd wel met de auto van de camping omdat alles toch wel een stukje rijden is. Voor ons was dat geen probleem.
Het mooiste in de omtrek is de rotsformatie Pravčická Brána, de grootste door de natuur gecreëerde brug van Europa (let wel je moet er 6 km voor lopen door de bossen en stijgende weggetjes en 6 km weer terug).
http://www.boheems-zwitserland.eu/places.html
Kijk eens op deze site dan kan je zien wat er allemaal in de omtrek te doen is.
Wat ook heel leuk was: de boottocht door de kloven.
Dit jaar gaan wij ook weer een weekje want onze dochter en schoonzoon komen een week naar Tsjechië tijdens onze vakantie.
Hun mochten kiezen waarheen en door o.a de foto's van verleden jaar wilden ze ook de Pravčická Brána.
wil je nog meer weten vraag het gewoon.
Groetjes marjo
 
Marjo,
Bedankt voor je reactie. Ik kijk een beetje laat maar nog op tijd voor mijn vakantie! Mijn kinderen zijn 7 en 8 en hebben weinig wensen! We willen veel wandelen en ga even op die site kijken. Heb er zin in!!!!
Thanks
Linda
 
Bovenaan