Autokemping Straznice

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie is al eens op deze camping geweest en kan er iets over vertellen?
Alle informatie is welkom. Wij zijn een gezin met 3 kids in de leeftijd van 13,10 en 8 jaar. Is er genoeg te doen voor iedereen en hoe ziet de camping eruit? Hoe is het gesteld met het sanitair?
Het is voor ons de eerste keer in Tsjechië dus alle info is gewenst.

Moniek :koffie:
 
autocamping straznice

wij zijn in aug 2005 op deze camping geweest.Het terrein bestaat uit 2 velden,in de bouwvak schijnt het helemaal vol te hebben gestaan.Maar dat wij hier kwamen was dit niet meer zo.Het is een gebied waar het een stukje warmer en zonniger is dan in andere delen van het land.Wij troffen het net niet omdat het een wat mindere zomer was.Het was wat meer aan het regenen,maar hebben geen verregende vakantie gehad.Mochten zelf een plek uitzoeken,deze was erg groot.Er is geen animatie,maar wel een zwembad met glijbaan.Deze moet je apart betalen,ik geloof dat het zwembad voor kinderen op 20 kronen kwam.Het sanitair is wel in orde,alleen niet met te westerse ogen kijken,eigenaar is ieder jaar bezig om het te verbeteren. Douchen kost 10 kronen,bij de douche hangt een muntenautomaat.Wij vonden de omgeving prachtig,en je zag er niet erg veel landgenoten.Wij hebben 2 dochters van 10 en 8 jaar en deze hebben zich goed vermaakt.Nog meer vragen stel ze gerust
 

Pelhřimov

Donateur
Als je de website die Freddy noemt opent via de Hongaarse vlag, dan zie je gelijk een grote foto van de camping, met links-boven het kasteel en rechts van het kasteel dat grote veld.
 
ben dit jaar op straznice geweest, zeer ruime camping,als je aan de goede kant staat (hoef je ook niet te betalen om te douchen),weinig te doen voor kinderen (hebben geen animatie)zwembad is goed maar 6 km verder is er een mooi meer(schoon)met duikplanken en een glijbaan, waterfietsen en banden te huur.boodschappen 18 km verder(groete supermarkten)in dorp voor de kleine dingen.
leuke camping en het weer was geweldig dit jaar.een aanrader!!
 
Wij komen al 5 naar autocamp Straznice,
het is een hele leuke camping en voor Tsjechische begrippen erg goed verzorgd. De douche op het linker gedeelte is 10 kronen, aan de andere kant zijn ook douches, die zijn gratis. Je moet aan de kant waar je wilt gaan staan een bordje halen bij de receptie, als je voor het eerst gaat zou ik niet meer dan 2 dagen betalen, je kunt elke dag betalen als je dat wilt. De plaats zoek je zelf uit. Wij hebben mensen leren kennen die al 8 jaar naar de camping gaan en dit jaar weer. Net als wij, alleen wij doen het dit jaar anders. We hebben n.l. een chalet gekocht, de caravan staat te koop en we hebben nu een tent waarmee we naar Straznice gaan voor ruim een week, dit hebben we onze zoon (nu 13) beloofd, want die wil eigenlijk alleen maar naar Straznice. Broodjes kun je kopen in het restaurant en bij het zwembad, daar is een kiosk.In het restaurant kun je ook ontbijten, en s'avonds eten, de menu kaart is alleen in Tsjechisch, maar daar komen wij na 15 jaar Tsjechië
wel uit,als je wilt halen ze de deksels van de bakken en kun je zien wat eronder zit. In Straznice zelf zitten ook meerdere goeie restaurants, die je via het park, lopend makkelijk kunt bereiken. Meestal hebben wij van de 2 1/2 week die we er meestal zijn, 1 dag slecht weer en als het daar regent, dan gaat het in één keer goed. Mocht je nog meer weten willen dan kun je me altijd mailen. Boodschappen doen we trouwens in Slowakije, bij de Lidl, dit is 10 min. van de camping.
 
lijkt mij een leuke camping
Alleen hun site opent alleen in het tsjechie's

Komen er ook gezinnen met "jong en lui"van ong 15-17 jaar??
ik heb nu een mail gestuurd voor een brochure ik hoop dat ze die toe sturen.

kachel
 
Helaas werk bij mij de engelse vlag niet de duitse ook niet trouwens:lache::lache:
En de gegeven info haal ik ook wel uit het tsjechie's van de site
Blijft mijn vraag staan of iemand weet of er ook jong en lui komt van ong 15-17 jaar
Vraag 2 is hoe ziet het sanitair eruit? en de verzorging ervan??

Kachel gaat maar eens aan de peprmint
 
Vorig jaar stonden er op het rechter veldje veel Hollanders met kinderen in de leeftijd van 12 t/m/ een jaar of 16/17. Daar hadden wij alleen geen contact mee omdat onze zoon altijd links wil staan, kant van het zwembad. Het sanitair word elke ochtend door de werksters schoongemaakt, het water uit de kraan is ook schoon, vies maken de mensen het. Aan de rechterkant waar je gratis kunt douchen, worden elke twee jaar nieuwe douchegordijnen opgehangen en elke keer worden ze weer stukgetrokken.
 
hallo allemaal!
wij willen misschien naar camp straznice maar is er wat te doen voor leeftijden 18, 16, 14 en 10?
Graag reactie en eventueel foto´s van de camping?
groetjes dominique
 
hmm via google laat ik de vertalen lekker zijn werk doen en lees ik alles in de NL taal :top:
Voor volgend jaar zitten wij eraan te denken om die kant op te gaan. Echter bij zoover zijn er maar 2 reacties dus hoop ik dat ik er meer hier kan krijgen. Wie is er in de zomer van 2010 geweest en klopt het dat je incl. entree waterpark nog geen 30 euro betaald p.d.. Uitgaande van 2 volw. dochter 13+zoon 8 en een eigen grote tent+auto
 
Wie kan mij vertellen of het sanitair is aangepakt op deze camping, wij zijn het laatst in 2009 geweest toen was het al erg afgetakelt we zijn nu vier jaar op zamberk geweest en zouden wel weer eens terug willen. vandaar de vraag,

Ik weet niet of "mattie70":cheers: is geweest maar laat wat van je horen
 
Hoi allemaal,
Ik zou nog even laten weten waar we naar toe zijn gegaan.
Uiteindelijk hebben we een weekje Praag gedaan vanuit camping Oasa Praha. Inderdaad een relatief dure camping maar wel in orde, behalve dat het zwembad veeeeeeeeel te klein is!
Daarna doorgereden naar camping Straznice in Zuid-Moravië. Daar is het net alsof de tijd heeft stilgestaan: douches met gordijnen, ouderwets sanitair en gebouwen. Het is een echte Tsjechische camping waar niet veel buitenlanders staan. Het zwembad is echt de moeite waard! Een klein beetje gedateerd qua onderhoud, maar de kids hebben er dikke lol gehad! We hadden dan ook temperaturen van rond de 40°! Wel heel veel last gehad van de muggen.... 's avonds was het nog 30°, maar je moest gewoon een lange broek aan omdat niets hielp tegen die krengen...
Qua animatie was er wel helemaal niets voorzien, maar uiteindelijk troepen de Nederlands sprekende kids bij elkaar en vermaken ze zich wel. In de omgeving liggen leuke dorpjes en als je een beetje verder rijdt, kom je in een heuvelachtig landschap terecht. Zeker de moeite om naar toe te gaan (voor die prijs !).
Groetjes!
 
Bovenaan