Autokemp Tanvald

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo Allemaal

We zitten momenteel op een camping in Tanvald, in het reuzengebergte.
De camping is klein maar erg gezellig en supermooi sanitair. Het geheel ziet er erg verzorgd uit. Tevens hebben ze hier draadloos internet en dat vindt ondergetekende wel handig.
Ook handig om meteen je bevindingen online te plaatsen. Wat jammer is, is dat het weer het laat afweten :snik: Het regent namelijk.
Voor de crossgekken onder ons, erg ligt een fantastisch crossparcours naast de camping wat volgens mij vrij te gebruiken is.
Er is een klein restaurantje bij het campingje wat een zeer eenvoudige kaart heeft, maar wat er op staat prima is. Goedkoop ook we hebben met z'n vijfen gegeten en waren 565 kronen kwijt!
Ongelofelijk.
Een minpuntje is het verkeer dat 's morgens vroeg op gang komt. Niet dat het nu een drukke doorgaande weg is, maar het verkeer begint zo rond 6:30 uur.

Wij gaan er volgend jaar weer naar toe, ook omdat dit een mooie basis is om tripjes te maken, Tanvald ligt n.l. mooi centraal.:)

www.tanvald.cz
 
we zijn er weer

Hallo

Na precies een jaar zijn we weer aangeland op AUTOKEMP TANVALD
Het weer is nu perfect, maar het is er nu erg rustig (WE ZIJN DE ENIGSTE GASTEN......)
Verder is niets veranderd hier, WIFI, goed en schoon sanitair en niet veel te beleven, als je voor je rust op vakantie gaat is het hier prima toeven.
Vandaag zijn we naar Jablonec nad Nisou geweest bij een meertje gezeten met helder schoon water, kids hebben hun prima vermaakt.

Tip Tanvald zit een pizzeria aan de doorgaande weg, buitengewoon vreemde bediening, drankjes moet je zelf ophalen en de pizza serveren ze dan weer aan tafel (zonder bestek, moet je even om vragen) maar ze smaken erg lekker.
Dit is nu alweer het derde jaar in Tanvald en is een prima uitvalsbasis om van alles en nog wat te bezichtigen. Leuk is bv om met treintje naar Harrachov te gaan.

Zo dat was het weer even.:lache:
 
:deuk: Kort maar krachtig en dat voor de derde keer! :lache:
Wel vreemd dat het zo stil was. Ik zie de camping ook niet op de Tsjechische campingkaart zou dat er iets mee te maken hebben?
Is er water in de buurt van de camping, een riviertje of zo?
Ik zou het wel leuk vinden als je nog wat meer zou schrijven over je vakantie, je hebt een leuke stijl! :clap:
 
he wij zijn daar 4 weken terug langs gereden maar toen stond er niemand dus maar door gereden tot harachov daar stond trouwens ook niet veel hoor maar ja om dan weer terug te rijden. treintje is inderdaad leuk en in korenov schijnt in het stationsgebouw een expositie over het tandradtreintje te zijn maar ja dat las ik pas in het reuzengeberte krantje toen we al weer in pec stonden. ( hier lag nl dat krantje bij de vvv)
 
Ja het is een stille camping, we hebben 2 dagen helemaal alleen gestaan, vreemd eigenlijk want het is een mooie kleine camping.

Blijft vreemd want nu staan er weer 10 nederlandse gezinnen, stellen etc etc.
 
Ja daar is ie weer

En ja hoor weer op\de cmping in tanvald Deze camping heet dus eigenlijk Camping Kotilina. Maar dat ter zijde. Inmiddels kan ik melden dat de camping iets achteruit is gegaan. De man welke achter de receptie staat, staat ook achter de bar en moet ook in de keuken staan, nu dat gaat dus niet! Gevolg geen eten meer te krijgen in restaurant.
Dat wordt het dus eten in Tanvald. Een aanrader is hotel Grand, ongelofelijk jaren 70 maar wel lekker eten. Helaas moest ik 's avonds buiten de tent slapen omdat ik na het eten een minder welriekende mondgeur had.....:wow:.
Wat trouwens ook leuk is om te doen is te gaan zwemmen in het openwater in Jablonek nad Nisou. Daar zwem je dus tussen de karpers en het zijn er veel, het water is er erg schoon, tegenover dit stuwmeer is trouwens een zwembad voor diegene die geen karpers aan de tenen willen.
Zo dat was het dan weer, morgenochtend vertrekken we naar Besiny, volgens onze buren een mooie camping, met veel NL.
Hoeft voor mij niet maar onze kinderen is dit toch wel leuker dan Tanvald.
 
Bovenaan