Autokemp Olsina - Lipnomeer

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Volgens mij hebben we in het begin overal schitterend weer gehad. Dus ook in Tsjechie. Aan het eind van de zomervakantie was het volgens mij in een groot deel van Europa prut weer. In Nederland was het echt slecht In tsjechie was het ietsje minder slecht.
Dieneke:fluit:
 
Wel wat laat, maar hopelijk heb je nog iets aan onze ervaringen...
We hebben eind aug. 2005 twee weken in een blokhut op de camping doorgebracht (zie foto's op de camping-site).
Ondanks het feit dat het twee weken voortdurend regende, hebben we er toch een mooie vakantie gehad.
De camping ligt mooi aan een uitloper van het meer, op loopafstand van het dorp. De tenten stonden over het algemeen onder de (denne)bomen. Er is een strandje op de camping, vanwaar je ook kunt waterfietsen. Voor de kids is er wat klein speelmateriaal, en een volleybalveld. Onze kinderen (11, 10 en 8) vonden het geweldig om 's avonds een vuurtje te stoken (een kruiwagen hout voor 100 kronen). Ikzelf trouwens ook!
Tip: neem ook eens de trein, er rijdt eens per week een stoomlocomotief, met een retourtje kom je dan met een normale trein weer terug.
Ook aardig: met de pont het meer oversteken en Oostenrijk bezoeken. Je ziet onmiddellijk hoe keurig "aangeharkt" het daar is in vergelijking met Tsjechië (en ook merk je dat men daar veeeel harder rijdt!)
in de omgeving liggen een aantal leuke plaatsjes. Persoonlijk vond ik Cesky Krumlov iets te veel poppenkast. Busladingen japanners, vreselijke souvenirswinkels:te veel van het goede. Ceske Budejovice vond ik leuker, want minder geldklopperij. Beklim vooral de zwarte toren in de hoek van het grote plein.

De eigenaar van de camping zei dat hij jaarlijks op de vakantiebeurs te in Nederland staat. Misschien kun je daar nog wat meer info inwinnen?
 
de stoomlocomotief blijft in een plaatsje staan waar alleen een herberg is en verder weinig tot niets. Hier moet je dus 2 uur wachtten tot de trein weer verder gaat rijden of je moet gaan eten in de herberg, wat niet alle reizigers leuk vonden.Overigens is de tocht met de stoomlocomotief best wel leuk, tenzij je nederlanders bij je in de coupe hebt van het type Flodder.Deze grote luidruchtige familie zou wel even aardige mensen uit Tsjechie uit de naastgelegen coupe pesten zodat deze zouden vertrekken naar een andere wagon en zij daar het rijk alleen hadden. Tsja, dan durf je in Tsjechie nergens meer te vertellen dat je uit Nederland komt......
 
Nee hoor, het is helemaal niet te laat je reactie. Ik vind het juist leuk om informatie uit de omgeving te krijgen. Alles wat ik tot nog toe heb gehoord is erg positief en ik krijg dan ook al erg veel zin in de zomer.:top:
 
Informatie over Autocamp Olsina?

Wij willen dit jaar voor het eerst naar het zuiden in Tsjechië. We hebben wel een camping gevonden maar kunnen geen web-site van hun vinden, het gaat om Autocamp Olsina lipno in Cerna v Posumavi.
Ik hoop dat iemand deze camping kent of dat er mischien foto's zijn van de camping en omgeving die iemand naar ons wil sturen.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Thom.
 
Ook dit jaar 2006 zijn wij weer op camping Olsinach of ATColsina in Cerna v Posumavi geweest. We hebben er heel plezierig gestaan en dat waren ook de reacties van meerdere mensen.
Het sanitair op het linkergedeelte is zeer goed en schoon. Het rechter gedeelte is oud en oogt minder. Tijdens de drukste periode rond 20/25 juli was het zeer goed bezet, maar er waren nog plekken voor het uitzoeken, terwijl het weer fantastisch was.
Afgelopen winter is de camping deels terrasvormig aangelegd en de eigenaar is bezig om in de herfst het rechter gedeelte uit te bouwen. deels zijn er goed beschutte plaatsen en je staat altijd dicht aan het meer. Ik heb er regelmatig in gezwommen en dan is het dus zeker niet te koud. Ondertussen is er ook een ping-pong tafel geplaatst. Het lijkt wel een reclame voor deze camping, maar ik gun het deze eigenaar wel. Ook kun je op de camping voor een leuk prijsje eten. Dit jaar was er zelfs een nederlandse vrouw in de bediening. Zij is daar blijven "hangen". Overigens zijn in dit gebied overal veel Hollanders en slechts een enkele vakantieganger uit een ander vreemd land. De campingbeheerder is tsjechisch maar spreekt ook duits.
 

Vonny

Geblokkeerde account
Algera,

Kon jij goed op de camping komen,een maand geleden waren ze naar driftig aan de doorgaande weg aan het werken en de afslag naar de camping was toen geblokkeerd,resp je moest door een los grindpad crossen, wij hebben dat maar niet gewaagd.

Wij zijn er wel met de fiets wezen kijken, dan heb ik zeker de oude toiletgroep gezien of liggen daar enkele campings naast elkaar ?.

Duidelijk een camping in wording met potentie in de toekomst,de prijzen waren voor het Lipnomeer laag te noemen.:)
 
Hallo Vonny,
Het was inderdaad de camping met de nieuwe oprit in wording.
Jammer dat je de oprit niet rustig hebt genomen, want het ging prima. Maar jouw vakantie zal ook wel prima geweest zijn.
Het zijn de toiletten aan de linkerkant, die er super uitzien.
 
olsinach 2006

ook wij zijn op deze camping geweest. het was een leuke camping.
wij hebben er met plezier gestaan. wel wat pech met het weer de laatste weken maar dat had iedereen volgens mij.
er staan inmiddels al 2 tafeltennistafels en we hoorden dat er nog een nieuw toiletgebouw bij komt. wij gaan vast nog eens die kant op
 
Ook wij willen misschien een blokhut huren

Ik was alvast aan het orienteren voor onze zomervakantie 2007. Met veel plezier heb ik dit hele onderwerp gelezen. Wij zijn namelijk van plan om 1 van de blokhutten te huren. Er zijn twee soorten. Maar welke daarvan kan je het beste huren. En hoe bespreek ik zo'n blokhut??? Ben benieuwd naar jullie reactie.
 
Ik snap je antwoord. En de site is inderdaad wel duidelijk. Mar misschien moet ik het dan anders formuleren:
- is het bijvoorbeeld goed te doen in de 4 persoons
met gebruikmaking van de campingfaciliteiten? Of kan je beter
kiezen voor de luxe van de 6-persoons? (wij zijn met z'n 3-en)
- En als je reageert via de site kan dat dan in het nederlands of kun
je beter in het duits reageren

Op de site hebben een aantal mensen gereageerd die deze campin ook daadwerkelijk hebben bezocht. Onder deze mensen was ook iemand (volgens mij Bueno) die een vakantie in 1 van deze hutten heeft gecampeerd. Misschien dat deze mensen ook nog es kunnen reageren.
 

Pelhřimov

Donateur
Marjolein, ik denk dat Bueno je berichtje niet zal lezen, want hij was hier 5 maanden geleden voor het laatst (dat kan je in iemands profiel zien, door op zijn naam te klikken)
 
Bovenaan