Autokemp Olsina - Lipnomeer

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik zit met mijn man het forum even na te lezen en we denken dat we deze zomer ook naar deze camping gaan. We lezen zoveel positive berichten.
Weet iemand of er campers toegelaten worden? Of is er een apart gedeelte op de camping?
Volgens mij worden campers toegelaten.
Blijf wel bovenaan bij het pad staan... het loopt nogal schuin.
In 2006 waren wij er en de eigenaar moest een aantal caravans helpen om uit het drassige gras naar boven te komen.
Wij hadden al wat moeite met onze vouwwagen, kan je nagaan wat dat voor jullie dan betekent.
 
Fietsen te huur?

Wij (2x volwassen, kinderen 9, 6jr) willen graag een paar dagen gaan fietsen vanaf deze camping, nu wij volgende week voor het eerst Tsjechie gaan bezoeken.
Volgens de campinginformatie kun je op deze camping fietsen huren, maar ik lees er nooit iets over op deze site.

Weet iemand of ik zonder contact met de eigenaar van tevoren, kan rekenen op beschikbare fietsen en weet iemand wat een fiets huren er ongeveer kost?
Of kun je in de dorpen aan het meer ook fietsen huren?
 
Wij hebben daar fietsen kunnen huren, ook een kleinere voor onze jongste die toen 8 jaar was. Het kostte ongeveer E5,-
Een dag van te voren hebben we ze gereserveerd op de camping.
Vergeet geen helmpjes mee te nemen, dit is verplicht.
Enne....het is op sommige plaatsen flink trappen hoor voor die kleinste
 
Wij zitten ook te denken om dit jaar weer eens na 3 jaar terug te gaan naar deze camping.
Dus als een van jullie een kleine Lander caravan zien zoals op de foto......spreek ons gerust aan.:cheers:
Als we inderdaat naar deze camping gaan zal dat op zondag 19 juli zijn.
 
Wij zijn deze zomer vanuit België naar Tsjechië getrokken.
Na enkele dagen Praag hebben we 7 dagen op camping Olsina verbleven.
Dit is een rustige camping aan het Lipnomeer.
Wij verbleven er met 2 en onze hond in onze tent.
20€ voor plekje (zelf uit te kiezen, geen afbakening) tent, 2pers, hond, auto en electriciteitsschema.

De camping heeft een restaurant/bar waar je terecht kan voor friet/hamburger/schnitzel.
Is vrij klein, maar goed te doen. Gegeten hebben we er niet.
Op 10 min wandelen op wandelpad startend vanuit camping, kom je in het dorpje waar enkele hostels zijn waar je lekker en goedkoop kunt eten. Sen is een aanrader.
Er is ook een "discotheek" in het dorp.
Er is een klein winkeltje, met dagelijks vers brood. Veel is er niet, enkel in geval van nood.
In het dorpje is een klein winkeltje met meer keuze. Wel nog steeds bescheiden.
Grotere warenhuizen zijn in Cesky Krumlov. Wat zeker de moeite waard is.
Leuk kanovaren ook daar.

De blokhutten, zijn er eentje gaan bekijken bij ons vertrek. Heel basic, weinig luxe.
Verwacht geen Center Parcs bungalow.
Sanitair is OK. Ook een gemeenschappelijke keuken.
Vuurtjes aan de tent mag en doet iedereen. Hout is op de camping te koop.
 
Hallo allemaal, ik hoop dat iemand van jullie mij iets kan vertellen. Mijn navigatie geeft aan dat er een pond in de route naar Olsina ligt ? Klopt dit want als ik vermijd veerpond doe dan is het 21 km verder rijden en via google maps kom ik gen pond tegen Iemand die hier iets over weet ?
 
Bovenaan