Autokemp Olsina - Lipnomeer

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij hebben afgelopen zomer 10 dagen op Olsina gekampeerd en het was er erg leuk. Het sanitair bij de tent gedeelt was net geweldig maar bij de caranvan gedeelt was wel goed. Het was erg lang warm geweest het zwemwaterkwaliteit liet te wensen over (lipno meer) Het eten was er prima. Hoe de huisjes van binnen waren weet ik niet daar wij gekampeerd hebben. Als je besluit om te gaan kan ik zeker de stad Krumlov aan bevelen erg mooi

Ook voor ons was het de eerste keer tsjechie en het is ons bijzonder goed bevallen. Veel mooie dingen te zien. Echter even leuk van camping af lopen voor iets leuks te zien is er niet bij. Je moet altijd wel met de auto
 
Blokhut

Gezien alle positieve reacties op de camping denken wij erover een blokhut te huren.
Kan iemand ons vertellen wat er precies instaat en wat we zelf mee moeten nemen.
bv stoelen om buiten te zitten. beddegoed etc.

Groeten

Pieter
 
Leuke camping Autokemp Olšina?

Wie weet of deze camping aan onderstaande voldoet?

Wij, stelletje met twee kids van drie en vijf jaar, zijn van plan om voor de eerste keer met onze caravan naar Tsjechië te gaan. We vinden het leuk om in een meertje te zwemmen, om de omgeving per fiets te verkennen en om een lekker ijsje te eten in een mooi plaatsje. We zoeken een leuke rustige familiecamping (animatie niet nodig). Liefst niet met elkaars neus op elkaar. Verder met schoon sanitair, stroom en ruimte.
We dachten in eerste instantie aan bv het Lipnomeer. Na gestruint te hebben op internet onstaat het gevoel alsof aan het lipnomeer de campings erg vol zijn (haringen over elkaar), is dit zo?
Hoe zijn de ervaringen met de aanwezigheid van muggen?
 
Er werd veel gefietst in deze omgeving. Wel heb ik me laten vertellen, dat je niet naast elkaar maar achter elkaar moet fietsen!!!
Wij hebben tijdens de hitte het afgelopen jaar geen last van muggen gehad, maar in de buurt van water kan dat altijd.
Prima camping ook voor de kleintjes.
 
Reserveren op deze camping gaat volgens mij niet. Kennissen van ons hebben het geprobeerd, maar kregen geen reactie. Toen ze naar het tel. nummer van de camping gebeld hebben kregen ze de vader van de campingeigenaar eraan, met de mededeling dat hij er niks vanaf weet en dat zijn zoon geen eigen telefoon had (was afgesloten).
Ik denk ook niet dat het nodig is om te reserveren.
 
Nee hoor Kimmetje, de kans is groot, dat er gewoon plaats is. Vorig jaar was het rond 22 juli erg druk, maar vol was het niet. Trouwens langs het Lipnomeer zijn meerdere campings, dus ik denk dat er vast wel ergens een plekje is.
 
Autokemp Olsina (lipno)

Zo,
Vrijdag terug gekomen van 10 dagen Tsjechie (voor de eerste keer). Op 'goed geluk' naar Olsina gereden, we konden er nog makkelijk terecht. Op het wat mindere weer na hebben we wel een prima vakantie gehad, veel gelopen (ppffff, voeten doen nog zeer!), veel gezien. Lekker kampvuurtje (sorry voor de mensen die we hebben uitgerookt...:oeps: ) welke wel echt nodig was met de koude nachten! Bbbrrrr!!! Ik ben absoluut geen kou-kleum maar ik heb de eerste nachten liggen klapperen.... een trui deed wonderen!
Camping was goed, sanitair (waar we in de buurt stonden) werd regelmatig schoon gemaakt en bijgehouden.
Misschien lezen de mensen nog die we de laatste douchemuntjes hebben gegeven, ik ben benieuwd hoe die de laatste dagen hebben doorgebracht!

Tsjechie gaat zeker vaker door ons bezocht worden!
 
Dit jaar (2007) van 14 juli tot en met 28 juli gestaan op deze camping. Is ons uitstekend bevallen. Niet te groot, niet te druk, goed sanitair, dicht bij het meer, lekker weer. Uiteraard de kampvuurtjes her en der zonder overlast te veroorzaken. Lekker eten op de camping of in het dorp op loopafstand. Prachtige steden in de buurt en leuke en mooie wandelingen te maken. Beheerder Vodzka is aardig, onze wat oudere kinderen hebben zich prima vermaakt en wij dus ook.
Camping gaan we zeker nog een keertje terug!
 
P

puls

Guest
Autokemp Olsina

Wie kent deze camping! Hoe zijn de kleine 4 persoons hutten!
Camping ligt vlak bij Lipnomeer, is nog zeer betaalbaar, maar is het er ook gezellig!! Er is zo weinig over bekend, toch raar de web site ziet er best aardig uit!
 
P

puls

Guest
Ik heb de Topic net doorgelezen, maar over de huisjes is niet veel bekend! Freddy, ik kwam jouw naam daar ook regelmatig tegen, ben jij hier dan weleens geweest!
 
Hallo Puls,
Er is wel meer over camping Olsinach in Cerna v Posumavi geschreven. Wij zijn er in 2005 geweest maar helaas door slecht weer verder getrokken.
De camping was erg leuk, dus in 2006 opnieuw naar Olsinach geweest.Drie schitterende weken gehad en het weer werkte erg mee.De camping vonden wij erg mooi.
Hij ziet er landelijk uit, deels ruime vrije plaatsen en deels terrasvormig. Deze plaatsen zijn niet al te ruim.
De camping ligt direct aan het meer en je kunt zwemmen in het meer. 's avonds een kampvuurtje maken en het restaurant heeft prima eten. Sanitair is rechts bij tentgedeelte niet geweldig. aan het linker gedeelte is dit enkele jaren geleden vernieuwd en het ziet er prima uit. Het wordt ook goed schoongehouden.
Er zijn enkele tennistafels en je kunt een waterfiets huren.
Voor kinderen en volwassenen een ideaal oord. De beheerder spreekt enigszins duits. Veel succes, betty
 
Wij willen dit jaar weer eens gebruik van onze boten maken. We hebben een soort zodiac maar met zeiltuigage. Mag je met motorboot op het water? De camping zit aan de andere kant van de brug, je kunt niet zo gemakkelijk op het grote meer komen dan of wel? Is het afgesloten gedeelte groot genoeg om leuk te kunnen zeilen?
 
Je mag bijna nergens met een motorboot.
Zeilen of een elektroboot mag wel.
Maar kan je niet van te voren informeren bij de camping of huisje waar jullie je vakantie gaan houden?

Veel succes.
 
Ik ben erg benieuwd of het een leuke camping is....we (mijn vriendin en ik) gaan het deze zomer maar eens proberen op deze camping. Als ik het allemaal zo lees, zit het wel goed! Kan niet wachten!

Zijn er verder nog tips waar ik in de omgeving zeker heen moet gaan?
 
Wij hebben er vorig jaar 1,5 week gestaan met de tent.

Eigenaars zijn aardig en behulpzaam, sanitair was goed voorelkaar.
De gasten bestonden voor 90% uit Nederlanders
Er is een klein restaurantje met beperkte kaart.

Klein nadeel is dat als de wind vanaf het meer komt dan koelt het 's avonds behoorlijk snel af.

Een absolute must see is Ceske Krumlov en Ceske Budejovice is ook mooi
 
Ik zit met mijn man het forum even na te lezen en we denken dat we deze zomer ook naar deze camping gaan. We lezen zoveel positieve berichten.
Weet iemand of er campers toegelaten worden? Of is er een apart gedeelte op de camping?
 
Bovenaan