Autokemp Olsina - Lipnomeer

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Wie kent camping Olsinach aan Lipno-meer?

Nee sorry Bueno ik ken de camping niet, hij staat ook niet bij camping review http://www.campingreview.nl/campingzoek.asp?lid=tsj

maar als ik zo de plaatjes bekijk ziet het er wel leuk uit.
Is het de bedoeling om daar voor langere tijd te camperen of voor een paar dagen?Ik vraag dit omdat je van de campings en de blokhutten niet altijd al te veel moet verwachten (uitzonderingen daargelaten) Er zijn wel "hele goede " campings maar dat zijn dan de campings die vol staan met Nederlanders want daar trekt iedereen dan naartoe en dan sta je hutje mutje.
Ik ben benieuwd of iemand van hier al eens daar is geweest.
Mocht je daar geweest zijn hoor ik graag hoe het geweest is.
 
Re: Wie kent camping Olsinach aan Lipno-meer?

Beste Bueno, ik ken de camping niet als gebruiker; wel langs gefietst. Camping ligt nl op ca. 500 m van ons huis in Zlabek (overkant meer). Camping ligt "vrij"en rustig". Zeer groene, glooiende omgeving.Recreatie huisjes in buurt van de camping. Ligt aan een uitloper van het Lipnomeer. Veel vissersbootjes. Ligt rustiger dan aan de doorgaande weg rond het Lipnomeer. Op ca. 1 km van camping is strand+glijbaan+zeilboot- en surfplank verhuur. Kleine supermarkt op ca. 500 m. Ceske Krumlov op 20 km afstand.
Klop even op de deur in Zlabek (groot wit huis, felrood dak) tijdens een wandeling, voor koffie (mochten wij in het land zijn).
Veel plezier, Fenna
 
Re: Wie kent camping Olsinach aan Lipno-meer?

Dank voor jullie hulp! We gaan maar gewoon boeken en "kieken wat 't wört" (we zien wel hoe het uitpakt).
Ik zal zeker melden op dit forum hoe het was!
 
Kent iemand autokemp olsinach bij Babi Hora aan het Lipnomeer?
Vooral de kinderen zien graag nederlanders. Onze kinderen zijn 13, 12 en 9 jaar.
cheer.gif
Weet nog niet wanneer wij gaan. Onderwijs, kan je lekker kiezen. Die uitnodiging voor koffie, van Fenna, houden wij in ons achterhoofd. De camping lijkt ons wel wat. We zien wel wat het wordt.

Hoe groot is de camping ongeveer? Mijn dochter van 13 en zoon van 12 hebben net aangegeven dat ze niet weer op een kleinere camping willen staan. Weet een van jullie of deze camping geschikt is voor pubers? Een disco is voor ons nog overbodig.

Dieneke
koffie.gif
 
Autocamp Olsina (Lipnomeer)

Het is misschien nog wat vroeg om al naar een vakantie bestemming voor de zomer 2006 te zoeken,maar met dit donkere en koude weer krijg je er wel zin in .
Kan iemand mij informatie geven over autocamp Olsina in cerna v posumavi aan het Lipnomeer. De omgeving moet erg mooi zijn , daar heb ik wel veel over kunnen vinden,maar over de camping zelf wil ik graag iets weten van mensen met eigen ervaring. Wij gaan met 4 kinderen van 16-15-13-10 jaar.Zijn de plaatsen een beetje ruim, hoe is het sanitair?

:dank: Garoon
 
Wij zijn er deze zomer geweest. Mooie camping. je mag je tent/caravan eigenlijk neerzetten waar je wilt. Dit houdt wel in dat je in het hoog seizoen kleine plekjes kunt treffen. De beheerder zal denk ik niet snel zeggen dat de camping vol is. Het ligt dan aan jezelf of je accoord gaat met de overgebleven plaatsen.
Als het mooi weer is, is de camping prachtig. ook voor jongelui.
Er is helaas geen echt ontmoetingspunt voor de "pubers". wel een klein speeltuintje, maar bv geen pingpong tafel. Sanitair is Tsjechisch, niet superschoon. Er is ook een nieuw toilet gebouw en dat is prima. Douches werken op muntjes. Asl je nog meer wilt weten hoor ik het wel.
Dieneke;)
 
Deze zomer zijn wij op Olsinach geweest. Het is een leuke camping, pal aan het meer. De camping wordt de komende jaren uitgebouwd volgens de eigenaar. Het sanitair was prima en voldoet aan Nederlandse eisen. Toen wij er waren, in het hoogseizoen was het super schoon. Het was heel rustig op de camping en zoals op de meeste campings daar, mag je zelf een plaats zoeken. Veel plaatsen hebben schaduw.Je kunt in het meer zwemmen. Er waren meerdere gezinnen met kinderen. Met wat oudere kinderen moet je het treffen. Maar als je al die extra luxe niet nodig hebt en je weet je goed met elkaar te vermaken is het een eldorado.Ook de omgeving is mooi. Een keertje varen op de Moldau en een bezoek aan Ceske Krumlov zijn welbesteed. Misschien tref je ons er volgend jaar ook wel weer aan. Veel succes met zoeken. Betty
 
Betty bedankt voor je reactie.
Klinkt goed, deze camping.
Weet jij misschien of je op deze camping kunt reserveren?
Wij gaan met drie gezinnen en hebben dus wel een beetje ruimte nodig.
 
Volgens de campingeigenaar komt de camping dit jaar weer in de ANWB-gids, dus daar kun je het adres vinden.
Heb ondertussen op de site van ACSI gekeken. Via deze site kom je bij een reserveringsformulier. Trouwens wij hadden de plaats voor het uitzoeken. Er was heel veel plaats, maar het weer was dit jaar niet zo goed. Veel succes.

Betty
 

Vonny

Geblokkeerde account
garoon schreef:
Wij gaan met drie gezinnen en hebben dus wel een beetje ruimte nodig.
Hoeveel afstand van elkaar? Hoeveel personen? Familie?

Wij gaan ook met 2 stellen (vrienden) en staan graag naast elkaar, dan hebben derden geen last van oversteken, roepen , samen borrelen , bbq, etc.

Zomaar en niet verkeerd bedoeld.
 
Er zijn geen afgebakende plaatsen. Je zoekt zelf een plaats en dat doen anderen dus ook.Even overleggen denk ik om wat ruimte te houden. Zo gaat het op veel campings in Tsjechie. En ik moet zeggen, het heeft wel wat. Ook het stoeken van vuurtjes geeft voeding aan nostalgie.Kinderen vinden het fantastisch en wij ouderen genieten mee. De eigenaar had afgelopen jaar resthout klaar liggen, dat mocht gebruikt worden. Genieten was het wel ondanks de kou.
 
Wij zijn er afgelopen zomer dus ook geweest. Wij konden hout kopen op de camping. Een kruiwagen keurig ghakte blokjes voor 100 kronen. Dit heeft ons toch weer een paar avonden warm gehouden. We hebben een keer tijdens een wandeling villa Bohemia bezocht. Niet te vergelijken met Olsina. Ziet er keurig uit. Voor ons een beetje te strak. Bij Olsina sta je eigenlijk midden in de bossen, terwijl bohemia kunstmatiger is aangelegd. Het sanitair was er echt super, maar daar was de prijs dan ook naar. Geef ons dan Olsina maar.
Vanwege de kou zijn we later naar Besiny gegaan. Met hogere temperaturen waren we vast langer gebleven.:yess:
 

Vonny

Geblokkeerde account
Ik schrik me een hoedje, wat zijn de gemiddeldde temperaturen in Zuid Bohemen eind juni medio juli ??, Een winterjas neem ik nooit mee op mijn zomervakanties en een regenjack ook liever niet.
 
Tsjechie heeft een landklimaat maar wel boven de Alpen, dus nog niet erg stabiel.
Wij hebben in juni sneeuw meegemaakt en die bleef een halve dag liggen dus het was echt koud!! maar ook in maart 20 gr. C.

Dus neem alles mee, dikke trui, zeker een regenjas en ga genieten!!!
 
Bovenaan