Autokamp Merkur - Pasohlavky

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie oh wie kent deze camping.
Er zal misschien al wel gesproken zijn over deze camping, maar dat heb ik dan gemist. Ook in oudere onderwerpen kon ik het niet echt vinden.
Als er iemand is die deze camping kent graag reactie.
Zijn de plekken een beetje ruim en zijn er plakken in de schaduw, is er wat te doen voor de jeugd (14 jaar).
Moet je reserveren, zijn er plaatsen met schaduw, en verder is er nog wel allerhande info welkom.
 
Re: Autokamp Merkur

je kunt reserveren, maar als je aankomt dan bladert men in wel 5 dikke boeken en kan men de reservering niet vinden. Dit is niet alleen ons overkomen maar nog 7 andere nederlanders en 1 duits gezin wat op de camping stond.De schuld wordt dan gegeven door de jongens, die je naar je plaats brengen, aan die domme wijven (zo werd het gezegd) bij de receptie die de computer niet konden bedienen. Verder is er op het eerste gedeelte veel schaduw, m.i. op sommige plaatsen zelfs soms te veel en de rest van de camping kent helemaal geen schaduw. Wel ligt het inderdaad aan een meer waar je heerlijk kunt zwemmen. Wij hebben er de afgelopen zomer 2 weken gestaan en hebbn derhalve ruime ervaring met deze camping.Er is op deze camping overigens bijna altijd wel plaats, maar het is dan ook een camping met 500 plekken. In het midden van de camping staan diverse winkeltjes en restaurantjes. Dit alles een beetje in de vietnameese stijl, zoals je ze langs de grens vind, maar wel werken hier tsjechische mensen. Er is een lange glijbaan waar je apart voor moet betalen. Bijna de hele zomer door is er een kermis op of voor het terrein.En er is s'nacht alleen toezicht op het verlaten van het terrein, dus niet op geluidsoverlast e.d. wat duidelijk merkbaar is.Wij hebben dan ook zeer weinig geslapen.In het weekend en op woensdag avond is er livemuziek tot twaalf uur door best wel leuke coverbands.Eten is zoals eerder vermeld volop te verkrijgen in de kleine restaurants en winkeltjes die centraal en helemaal achter op de camping staan. Je kunt er surfboarden en waterfietsen huren. Ook kun je er in de omgeving leuke fietstochten maken en leuke dagtochten naar Brno (30km) Wenen (50km) en leuke dagtochten maken door de wijnstreek van ZO Tsjechie met veel leuke dorpjes en steden. Ook kun je grotten bezoeken boven Brno en zelfs Slowakije ligt maar op 40 km afstand. Op weg ierheen kwamen we langs een heel mooi en groot kastelen complex waar druk wordt gerenoveerd en die op de Unesco wereldlijst staan.Al met al een leuke camping, met vooral voor de jeugd veel vertier op de camping. En veel mogelijkheden om je op of in de buurt van de camping goed te vermaken, met als zeer groot nadeel dat de camping dag en nacht lawaaierig is en vooral de hele nacht door gaat waardoor je niet uitgerust van de vakantie weer komt.
Als je nog meer info over deze camping wilt dan hoor ik het graag
 
Re: Autokamp Merkur

De plekken op de camping verschillen enorm in grote, op sommige plekken kun je met gemak een caravan, auto en bijzettent kwijt en op andere nog niet eens je auto( dit vooral op het achterste gedeelte waar bijna uitsluitend Tsjechische kampeerders staan. Voor de jeugd van 14 jaar is er volop vertier omdat er door de grote veel leeftijdsgenoten zijn en er van alles te doen is op de camping zoals: zwemmen, waterfiesten windsurfschool, schieten met luchtdrukpistolen, kermis, discotheek, livemuziek enz.Dus daarvoor is deze camping ideaal
 
Re: Autokamp Merkur

wij willen volgend jaar 2005 naar merkur
onze vragen zijn
moet je bespreken of kan je zo gaan
als je bespreekt heb je dan keuze over plek-groote-schaduw etc moet je dan vooruit betalen
 
Re: Autokamp Merkur

je kunt per e-mail bespreken, of als je tsjechisch spreekt per telefoon (men spreekt aan de receptie weinig tot geen duits of engels) Maar zoals ik hier boven reeds heb beschreven ken ik niemand waarbij de reservering resultaat heeft gehad. Er is echter op deze camping bijna altijd wel plaats, maar of de plek waar je geplaatst wordt als het druk is, iedeaal is......
Wil je een schaduw plek probeer dan in blok I of blok II te reserveren omdat dit de plekken vooraan op de camping zijn met veel schaduw.
Als je op de camping aankomt moet je vooraf betalen voor de periode dat je op de camping wilt staan.Mijn ervaring is dat je in dat beter eerst voor een kortere periode kunt zeggen dat je blijft en als de camping bevalt dat je daarna je verblijf wilt verlengen. Mocht de camping niet bevallen door het vele lawaai of anders dan kun je naar een andere camping gaan, zonder dat je je vooruitbetaling helemaal kwijt bent
 
Re: Autokamp Merkur

campings wwar je vooraf moet betalen heb ik eigenlijk een hekel aan meestal zegt dat genoeg over de camping zelf.volgens mij kom je dat bijna nergens meer tegen
 
Re: Autokamp Merkur

bij de meeste campings in tjechie moet je vooraf betalen,wij zeggen dan meestal dat we nog niet weten hoelang we blijven en betalen dan 1 of 2 dagen en als we weggaan de rest van de dagen
 
Re: Autokamp Merkur

http://www.camp.cz/merkur/ dit is website van atc merkur
wij zijn er in de zomer van 2004 geweest. vooral snachts is er erg veel lawaai en kleine plaatsen.ik hoef hier niet weer heen.
maar smaken verschillen gelukkig
smile.gif
 
Krijg net via via het foldertje van deze camping met prijslijst onder ogen.Op de prijslijst staat dat de plaatsen 56 m2(vierkant meter) zijn.
Dat kan toch niet waar zijn wie o wie kan dit bevestigen of ontkennen. Het foldertje is van dit jaar 2006.
 
De plekken verschilden in 2004 nogal van grootte op het gedeelte waar de nederlanders over het algemeen geplaatst werden waren de plekken net groot genoeg voor caravan (opbouw slechts 3.50m) met voortent, auto en kleinbijzettentje. Maar dan was de plek ook echt helemaal vol. Op de plekken waar de Tsjechische toeristen stonden staan de tenten echt helemaal tegen elkaar aan en staat de outo voor de tent en meer ruimte hadden die niet. We hebben ook wel eens in Nedrland op een camping gestaan waar we netzoveel ruimte of minder hadden dan toen op camp merkur
 
Bovenaan