Autocamping Panorama - Lipnomeer

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

H

HannyR

Guest
Deze zomer willen wij naar Autocamping Hotel Panorama. Kent iemand deze camping,hoe groot zijn de plaatsen, liggen de plaatsen aan het meer, hoe is het sanitair (afsluitbare individuele douchecabine)? Is er 's avonds wat te doen in de buurt, is dit een plaats om 3 weken door te brengen?
Kortom wat zijn jullie ervaringen?
 
Re: Autocamping Hotel Panorama aan Lipnomeer

Panorama ligt vlak bij camping Frymburk waar ik gewerkt heb. Een advies: Ga er niet heen. Je/jullie zullen spijt krijgen. Sanitair etc. zijn bedroevend slecht.
 
Re: Autocamping Hotel Panorama aan Lipnomeer

Wat biedt camping Frymburk:
In dit prachtige gebied ligt direct aan het water Camping Frymburk ! Deze gezellige familiecamping is sinds 1992 in het bezit van de Nederlandse familie Wilzing.
Stefan, misschien familie van je?
 
Re: Autocamping Hotel Panorama aan Lipnomeer

Nee hoor, geen familie, en mijn reactie op Panorama heeft niets te maken met "concurrentie" als iemand graag ergens heen wil prima, maar moet met ook niet vragen of het wat is. Mijn ervaring zegt gewoon niet doen, maar iedereen is vrij om te gaan en staan waar men heen wil.
 
Re: Autocamping Hotel Panorama aan Lipnomeer

Wij zijn in de zomer 2001 op de camping Panorama aan het Lipno meer geweest.
Het sanitair was erg matig, aparte douchecabine waar de deur niet op slot van kon, w.c. ook zonder sloten, erg slecht onderhouden.
Het terrein voor de tent/caravan was erg hobbelig en schuin aflopend naar het meer, je moest mazzel hebben met waar je stond.
Je had wel een mooi uitzicht op het meer, waar je lekker in kon zwemmen en op het grasveld kon zonnebaden.
Helaas was het meer voor iedereen uit het dorp en omgeving ook toegangelijk waardoor er makkelijk kon worden ingebroken in de tenten, bij ons en vele anderen dus ook!!
Voor de kinderen was er weinig te doen verder op de camping, maar doordat er kampvuurtjes bij de tenten gemaakt mochten worden vonden de kinderen het fantastisch. en dit mocht niet in Frymburk waar we eerst heen wilde en waar je niet van te voren kan reserveren en ook enorm druk is met Nederlanders.
 
Re: Autocamping Hotel Panorama aan Lipnomeer

horsie schreef:
Wij man, vrouw en 2 kids (9 + 6 jr) gaan ook dit jaar voor het eerst naar tsjechie.
Samen met vrienden + 3 kids (15, 12 + 5 jr) en de caravans. Wij zoeken nog een leuke, niet te dure camping aan het lipnomeer. Nu las ik hier ergens iets over Panorama (naast landal park). Wie kan mij hier iets meer over vertellen???????????
Of heeft een andere aanrader. Het hoeft niet echt luxe te zijn, als het maar schoon is.
Wat sppeltoestellen voor de kleintjes zou leuk zijn, maar niet noodzakelijk.
BVD
Brenda schreef:
http://www.travelguide.cz/detailCag.asp?lngGuideID=3&lngFacilityID=1613

Wat wil je precies weten, wij zijn er vorig jaar een aantal dagen geweest.
horsie schreef:
Hoi Brenda,

Ik zou graag willen weten wat er op de camping is; zoals hoe zijn de toilet-en douche ruimtes, zijn er speeltoestellen? worden er aktiviteiten georganiseerd op de camping of in de buurt van de camping. Wat voor soort gasten bezoeken de camping (voornamelijk nl? hoeft niet voor ons) Kun je er in de buurt ook vissen?????????? Je ziet vragen genoeg, dus vertel maar. In iedergeval hartelijk dank voor je reactie.
P.s als anderen een aanrader hebben voor ons, (aan het lipnomeer) hoor ik dat graag
 
Re: Autocamping Hotel Panorama aan Lipnomeer

wij zijn hier twee jaar geleden gillend weggelopen na en week. Wat heb je hier, een redelijke camping, welliswaar meteeen aflopend terrein, maar dan heeft iedereen tenminste zicht op het meer. Een midgetgolgbaan die bijna niets kost en een botenverhuurder waar je voor een paar euro een hele dag een boot (canadees ) huurt.
Wat je hier echter ook hebt zijn appartementenvakantiegangers ( Sjonnie en monique van driehoog achter), die mogen op het appartementencomplex geen kampvuur maken, en dat doen ze dan dus op het strand voor de camping, en het liefst tot 3 uur in de nacht en dan met pallets tegelijk. Veel plezier dus op panorama, wel een aardige campingbaas trouwens

Veel plezier
 
Re: Autocamping Hotel Panorama aan Lipnomeer

Wij zijn er vorig jaar ook geweest. Camping was erg vol.
Beneden waren een aantal leuke plaatsen, onder de bomen.
"Boven" kon je op grasland staan. Die plaatsen (vooral helemaal bovenin!) lopen erg schuin af. Er is al menig caravan de helling afgesjeesd en waterpas staan is onmogelijk. Of je moet een wiel ingraven, zoals de meesten er doen.
Wij hebben er 1 nacht gestaan en vonden het er vreselijk!

Je kan er wel lachen...puur leedvermaak. Je ziet echt veel mensen na een vermoeiende reis worstelen met een op hol geslagen caravan...het is maar waar je van houdt.

Pluspunt: 's avonds allemaal kampvuurtjes en dat ziet er leuk uit.
Er is ook een nieuw sanitairgebouw alleen had dat vorig jaar nogal last van verstoppingen.
In het Hotel kan je goed eten. En je kan er leuk zwemmen.

de camping staat bomvol Nederlanders, niks voor ons.

Succes,

Linda
 

sies

Guest
Autocamping Panorama, Lipnomeer

Hallo,
Wij overwegen om deze zomer naar camping Panorama Lipno te gaan en daar een tent te huren via Vodatent. Heeft iemand ervaring met deze camping/Vodatent? Ik lees slechte berichten over autocamp Panorama, maar voor mij is niet duidelijk of dit dezelfde camping is.
Vraag 2: Hoe is de gemiddelde temperatuur in juli?
 

Tabe

† In Memoriam
LindaD schreef:
In het Hotel kan je goed eten. En je kan er leuk zwemmen.

de camping staat bomvol Nederlanders, niks voor ons.
Je kunt inderdaad heel goed en voor een schappelijke prijs eten in het restaurant. We hebben daar van 't zomer heerlijk forel gegeten. Daarna even over de camping gewandeld. Bomvol en ontiegelijk veel Nederlanders.
 
Deze zomer willen wij ( 4 jongeren van rond de 19jaar) gaan kamperen rond het lipnomeer. ons oog was gevallen op een huurtent van Vodatent op camping panorama lipno. Wat zijn de ervaringen van het afgelopen jaar met deze camping? hoe staat het nu met het sanitair enzo want daar las ik niet veel goeds over. hoop snel wat reacties te lezen.
Groetjes Kirsten
 
Veel plezier dus op panorama, wel een aardige campingbaas trouwens
Stanislav (stani) is zijn naam :)

op deze camping zijn we ook meerdere keren geweest toen we nog niet aan de kinderen waren, gewoon met een stel vrienden en dan tot diep in de nacht bij een kampvuur lauw bier drinken en liedjes lallen.
Erg leuk en gezellig, en niemand nam er aanstoot aan.

echter: er wordt door de locals veel ingebroken en gejat.
mijn vrouw lag eens te slapen in de tent, toen de autosleutels uit het voortentje gegrist werd, om vervolgens de auto ermee open te maken.
dit kostte ons dus uiteindelijk een extra vakantiedag, omdat we de dag er na naar huis zouden gaan, maar uiteindelijk een hele zondag op het politiebureau hebben doorgebracht.

verder is het een gemoedelijke camping, en het hotel is ook normaal.
het restaurant zou ik graag weer heen willen voor de peppersteak en een potje digitaal darten :)

sanitair is zoals het een tsjechische camping betaamt: spochtig, geen douchedeurtjes maar wel gemoedelijk.
 
wat moet ik me daar nou bij voorstellen

idd open zodat je met je buurman/vrouw kan beppen, en ook niet zo'n haastige sfeer van snel snel snel..

ik heb campings meegemaakt waar je groepsgewijs kon douchen, en waar een soort van melkertmannetje rondliep om je onder de douche vandaan te timmeren wanneer je te lang eronder stond.
was ongeveer in 1996, een camping in de buurt van tabor, camping is inmiddels opgeheven..
 
Bovenaan