Autocamping Brozany

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi Donald,
Wij hebben hier met veel plezier gestaan.
De camping is in hollands beheer. je treft er veel hollanders, maar toch ook wel duitsers en tsjechen.
Je zoekt zelf een plaats. Er zijn zonnige en beschutte plaatsen en inderdaad kindvriendelijk. Er is een klein meertje bij en 's avonds worden er kampvuurtjes gestookt.
Het sanitair is prima. de douches hadden gordijnen. Veel gezinnen komen hier elk jaar terug. Zeker het proberen waard.

Nog een toevoeging:
Als je hier je vakantie gaat doorbrengen, ga dan eens eten in het dorp. Ze hebben daar een nederlandse kaart en je proeft iets van de tsjechische sfeer.
De afstand naar Praag is maar een klein uurtje. Terezin oftewel Thereieenstadt ligt hier vlakbij. Zeer indrukwekkend en zeker een bezoek waard.
Veel succes, Betty
 
Ook wij waren een paar jaar geleden op deze camping. Het sanitair was iderdaad goed en zeker vodoende maar een minpunt was dat men nogal ver moest lopen om een waterkraan te vinden. Wat u zeker ook moet doen is het nabij gelegen oude klooster van Doksany gaan bezoeken. Dit ligt op loopafstand van de camping. Toen wij er waren was men het volop aan het restaureren.
Nog een goede raad, zorg dat u redelijk vroeg op de camping aankomt want anders bent u niet zeker van een goede plaats en reseveren is onmogelijk.

Groetjes
President
 
Jazeker meneer de president, hoe kom je er op, je hebt gelijk.
Tijdens het hoogseizoen is het ook in tsjechie tegenwoordig erg druk. Zeker zo rond 22 juli. Wij kwamen 3 jaar geleden op het drukste moment aan, wel op een vrijdag en laat op de dag. Zo tegen het weekend vertrekken er ook weer veel mensen. Er was nog een enkel plaatsje en we wilden op het rechter gedeelte staan. Dat lukte toch nog.De volgende dag was er opeens weer een aantal plaatsen beschikbaar en daarna wordt het direct weer rustiger, de eersten gaan dan alweer naar huis.
Jouw bezoektip moet de moeite waard zijn, hebben we ons laten vertellen. Wij zijn er niet geweest. Het werd gerestaureerd.
Langs het riviertje loopt een mooi wandelpad in die richting.
groetjes, Betty
 
hai

wij zijn er twee jaar geleden geweest. de kids hebben zich prima vermaakt rond de tafeltennistafel (allemaal jeugd, jong en oud) en in het meertje. er is genoeg te doen in de omgeving. ook kun je in het dorp in de bus stappen, zo'n uurtje later sta je dan midden in praag, kosten daarvan zijn te verwaarlozen. moet je wel aan de rand van praag overstappen in de metro.
het klooster is de moeite waard, maar ook terezin is vlakbij.

groetjes marja
 
Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is met camping Brozany?
Er circuleren berichten dat de camping gesloten is i.v.m. een faillissement. Ook is de website plotseling verdwenen.
Ik wil dit graag weten omdat wij van de zomer deze camping willen bezoeken. :confused:
 
Ik wil graag aan alle onduidelijkheid een eind maken. De camping is niet failliet maar gaat over in andere handen. De nieuwe eigenaar komt overigens niet uit Nijverdal maar uit de buurt van Lemelerveld. Zojuist nog gebeld met Hans en Ina, de 'oude eigenaren'. Dus geen geruchten meer, je kunt de camping gewoon bezoeken.
Gaan wij ook doen vanaf komende vrijdag.
 
Ja, priman, de camping ligt aan een rivier/meer waarin gezwommen kan worden. Op de site is ook nog zijdelings sprake van een koupaliste (zwembad), maar of ze daar nou de rivier/meer of een apart zwembad mee bedoelen, is me niet helemaal duidelijk. Maar zwemmen kan, dat staat vast. :)
 
Ik ben afgelopen vrijdag teruggekeerd uit Brozany, waar ik nu voor het vierde jaar op de camping een huisje had gehuurd.
Het meer is zeker niet vies, tenzij je niet gediend bent van blaadjes, takjes etc. Aan de ene kant wordt het meer gevoed vanuit de rivier de Ohre en aan de andere kant loopt het meer (onder de toegangsweg naar de camping door) 'over' in de kweekvijver en vandaar weer terug in de Ohre. Er is dus een constante verversing.
 
wij vertrekken eind deze maand naar autocamp brozany. We hebben niet gereserveerd (weet niet of dit nodig is).
Weet iemand of je met je tent vlak bij het meer kan staan? Kunnen de kinderen er vissen in het meer? Is het een rustige camping?

Op de site van de camping vind ik niet veel informatie
 
Reserveren is niet mogelijk. Het is een zogenaamde vrije camping. Zie je een leuke plaats? Dan ga je daar staan! Het meer ligt net buiten de camping, 20 meter of zo, maar er zijn een beperkt aantal plaatsen, niet al te breed, die direct uitkijken op het meer. Als je de camping op rijdt gelijk naar rechts.
Vissen in het meer is toegestaan, maar daar dient bij de receptie van de camping wel een visvergunning voor te worden aangeschaft. Ik ben zelf geen hengelsporter maar begreep van andere hengelaars dat deze vergunning ongeveer 38 euro kost voor 1 week. Inderdaad, behoorlijk prijzig! Er wordt overigens vrij regelmatig gecontroleerd. Let bovendien op dat er eigenlijk 2 meren zijn, 1 groot en 1 klein. Het kleine meertje is een kweekvijver en daar mag absoluut niet in gevist worden! Een jongetje van 4 dat met een klein schepnetje wat zat te spelen kreeg zelfs al een waarschuwing.
De camping is over het algemeen heerlijk rustig, maar zoals op iedere camping zijn natuurlijk ook daar spelende kinderen die nogal eens wat geluid kunnen produceren.
Mocht je besluiten er naartoe te gaan, veel plezier!!
 
Wat zou je er van willen weten? Ik weet dat er meerval gevangen wordt. Ik weet ook dat de dorpelingen stikjaloers zijn als een van de campinggasten de gelukkige vanger is.
Hoe het vis-technisch in elkaar zit om zo'n beest boven water te halen is mij niet bekend. Ik ben zelf nu eenmaal geen deskundige op dat gebied.
 
Ik ook.
Ik heb er afgelopen zomer voor 't eerst werkelijk een gevangen zien worden en die was zo'n 50 cm, schat ik.
In de dorpskroeg, ofwel het plaatselijke restaurant, hangen de koppen + vinnen gedroogd en wel aan de muur. Foto's erbij en uiteraard de afmetingen. Daar wordt inderdaad gesproken over meters i.p.v. centimeters.
 
Bovenaan