Autocamp Vejsplachy bij Vrchlabi

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

camping Vejsplachy in Vrchlabi

We willen deze zomer naar Vejsplachy in Vrchlabi.
Wie kent deze camping en/of heeft wat informatie.
Iets te doen voor kinderen (6 t/m 18 jaar),
leuk meer om in te zwemmen?
Groetjes Jacqueline:cheers:
 
Ben er vorige zomer wezen kijken en voor komende zomer hebben wij er een plek gereserveerd.

http://www.vejsplachy.cz/nl/index.html

Er is een meertje waarin je kunt zwemmen. De plaatsen zijn niet afgebakend. De lengte van je stroomkabel bepaalt waar je zoal kunt gaan staan. Je hebt dus volop de ruimte daar.

Het is een CZ camping, maar ik weet niet of er een animatieteam is en of er veel te doen is voorkleinere kinderen. Het sanitair is ruim voldoende

grt

Feertje
 
Er is geen animatieteam, wel een bar waar 's avond wel wat geluid vandaan komt maar als je even gaat vragen of de muziek wat zachter kan is dat geen enkel probleem.
Wij zijn er al een paar keer geweest en daar heb ik hier al eerder over geschreven.
Wel zijn wij alleen maar in het voorseizoen geweest, dus hoe het in de zomer is weet ik niet.
Wat ik wel vervelend vind aan die camping zijn de buurtbewoners die op de camping hun hond uit komen laten, is verboden maar ze deden het toch.
Verder (vind ik) een prima camping!!
 
Wij zijn dus dit jaar op die camping geweest van 25 juli t/m 13 aug.

receptie spreekt duits en engels en is uiterst behulpzaam en vriendelijk. Ze hebben ook voldoende informatie over de omgeving.
sanitair is helemaal nieuw en ongekend schoon, heb ik nog niet meegemaakt in CZ.
Geen afgebakende plaatsen, je hebt volop de ruimte.
Stroom was gewoon 16 ampere.
Voldoende mogelijkheden om onder de bomen te staan.
Bij de camping is ook een Bistro - bar. Die zit van 6 tot 11 uur helemaal vol met tsjechen, vooral op vrijdag. Wij zaten er 50 meter vandaan, maar hebben geen overlast ondervonden. Om 11 uur was het helemaal rustig en zo goed als leeg. Meer dan ijs en bier hebben wij daar niet gehaald, dus geen oordeel over de (kleine) keuken daar.
Water in het meertje (1,5-2 meter diep) was niet koud. Er zaten wel een hoop vissen in.
200 meter van de camping zit een heel goed italiaans restaurant (naam = Delta).
Je mocht een kampvuurtje stoken op de camping en dat werd ook veelvuldig gedaan. Hout kon je kopen voor een hele schapelijke prijs (100 kronen voor een flinke zak met houtblokken) bij het tankstation in de buurt.
Veel nederlandse gezinnen met kinderen in de leeftijd 5/6-15/17. Geen echt animatieteam.
vrchlabi is een leuke stad met voldoende winkels en supermarkten (Plus - Penny - Lidl).

Wij gaan er volgend jaar weer heen, zoals het er nu naar uit ziet.
 
ook wij stonden er

wij stonden op die camping van 3 juli tot 9 juli.
er waren toen maar weinig andere nederlanders, dus weinig vertier voor de kids (15-18)
toch hebben we er een paar heerlijke dagen gehad, het weer niet meegerekend.
toiletgebouw goed - schoon.
restaurantje- geen gebruik van gemaakt - de jeugd zat hier wel elke avond.
rustige camping
zwemwater - goed

al met al een goede camping.
 
Wij zijn op deze camping geweest van 8 juli tot 21 juli. Het is een soort camping waar wij graag komen. Je krijgt een nummer van de stroompaal en zover je stroomkabel reikt mag je een plaatsje uitzoeken. Het sanitair is schoon en netjes betegeld, douches in een aparte ruimte met douchegordijnen. Die meiden van ons lopen er met de bikini en/of badjas heen want die vinden dat niets. Maar ja dat hoort bij Tsjechie.
Op de camping is een terras/overkapping waar ook de tsjechen na hun werk of in het weekend met de familie een glas (of meer) drinken. (Geen overlast) Zelf kun je er ook een heerlijke verse 1/2 liter schuimend bier kopen en voor je tent opdrinken! vakantie!!!
Zwemmen en met de boot spelen kun je op en in het zwemmeer. Aan de overkant van het meer is ook een terras/kiosk, waar tijdens ons verblijf een zomer weinachtsfest werd gehouden. We hebben het hele repertoire van de beatles met de beatles"look a likes" meegzongen. Halverwege het feest kwam er een gigantische onweersbui, storm en regen over de camping, met man en macht werd het zeil boven de buhne vastgehouden. Toen de bui weggetrokken was ging het feest weer vrolijk verder, goh wat kunnen die Tsjechen feesten!
De oudere jeugd zoekt elkaar 's avonds op om uit te gaan in Vrchlabi of om op het terras te zitten.Diegene die thuisblijven kunnen elke avond voor de tent een lekker warm vuurtje stoken!
Op de camping zelf is geen winkel, maar net buiten de camping is een supermarkt waar we 's morgens onze broodjes gingen halen.
Het enigste wat we misten op deze camping was een tafeltennistafel, dat hoort toch echt op een camping, vinden die van ons.
Ja, en toen was het weer tijd om af te reizen naar een volgende camping...............
 

char

† In Memoriam
Johannes,... er zijn 3 mogelijkheden:

1... de camping gaat echt plat.

2...de oude pachter is er uitgedonderd, ( na tig jaren ) en neemt nu alvast wraak op zijn opvolger..

3... jij bent de enige die zo'n bericht gekregen heeft.

Ik weet het verder ook niet, hoor!!.. Maar de laatste optie was maar een grapje!..

Char.
 
Zou erg balen zijn.
Zijn er vorig jaar ook geweest en hadden er dit jaar weer naar toe willen gaan.
Ga uitzoeken of Johanson gelijk heeft.

edit1: aanvulling op Char:
4. de camping is dicht omdat deze camping ALTIJD dicht is in de WINTER

edit2: op char punt 3.
Er is wel een hollander die afgelopen jaar tegelijkertijd met ons op de camping heeft gestaan waarvan wij en ook de mensen om ons heen heel graag zien dat die NIET meer terug komt.
 
Is dit niet de gewone jaarlijkse sluiting in het najaar om in het voorjaar weer gewoon open te gaan?
Veel campings in CZ zijn alleen open van ca 1 mei tot ca 1 oktober.
 
He Keesi, we zijn afgelopen zomer vertrokken uit Vrchlabi en kregen toen het bericht al mee dat hij volgend jaar (2009) niet meer zou bestaan. vorige week zondag effe proberen voor een plekkie voor volgend jaar , dus niet. jammer het was echt een prachtig stekje.
 
Nou dan neem ik gewoon de proef op de som.
Heb net gereserveerd voor volgend jaar.
Laat wel weten als er respons op komt.

Nou kan je natuurlijk hopen dat iemand die zaak over gaat nemen en dat er volgend jaar toch nog een camping is.
Kan me bijna niet voorstellen dat ze die infrastructuur die er ligt zomaar aan de kant gooien. De camping werd redelijk bezocht.
 
En heeft een prachtig nieuw toiletgebouw en ligt aan een heerlijk zwemmeertje, dus ja, ook ik hoop dat het er volgend jaar nog is.
Alleen zien wij dat volgend jaar pas want reserveren doen we niet, we altijd vroeg in het jaar gaan en niet in het hoogseizoen.
 
hoi ik heb een vraag (zoals de meesten hier)
ik denk dat ik dit jaar naar camping Vejsplachy ga MAAR ik heb een zoon van 1.5 zij hier op deze camping nog sanitaire voorzieningen. zo als eventueel een badje of zo iets ?? b.v.d

ben fokke
 
Bovenaan