Autocamp Vejsplachy bij Vrchlabi

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij willen dit jaar naar het Reuzengebergte met onze meiden (14 en 17 jaar). Volgens een van onze tipgevers zou camping Vejsplachy in Vrchlabi misschien wel wat zijn. Komen daar veel Nederlanders? Komen daar veel jongeren? Is er een gezellige plek (barretje, terrasje o.i.d.) waar de jongelui elkaar 's avonds kunnen ontmoeten?
Met vriendelijke groet,
Wim Meuleman
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Re: Wie kent camping Vejsplachy in Vrchlabi?

Beste Wim,

Ik heb geprobeert iets over deze camping te vinden, maar dat was niet makkelijk!
smile.gif
Misschien een goed teken omdat het dan geen "massa camping" betreft zoals Lisci Farma (ook in Vrchlabi). Ik heb wel twee Tsjechische reacties over deze camping:

Hodne místa pro stany, hospudka za rybníkem, klid, dobré sociálky.

vertaald: Veel ruimte voor tenten, kroegje achter het meer, rust, heel sociaal.
en

Vcelku jsme byli spokojeni. Je prima, ze tam nejsou zádné chatky a tak je spousta místa pro stany. Mohli jsme si vybrat prima koutek. Dobré je, že hospudka byla az na druhém brehu rybníka a ke stanum jen tise dozníval zpev. Vcelku dobré sociálky. Cena trosku vyssí. Vrchlabí je dobrý výchozí bod na výpravy do Krkonos.
Bylo tam hodne Rakušáku;.

vertaald: Over het algemeen waren we tevreden. Het is mooi dat er geen bungalows zijn, en daardoor veel ruimte voor tenten. We mochten zelf een mooi plekje uitzoeken. Wat goed was, was dat de kroeg aan de overkant van het meer lag zodat de kroeggeluiden onze tent nauwelijks bereikten. Over het algemeen heel sociaal. Prijs wat hoger. Vrchlaby is een goede uitvalsbasis voor uitstapjes in het Reuzengebergte (Krkonose). Er waren veel Oostenrijkers.
Vrchlabi, waar zich het Krkonosske museum en het regionaal informatiecentrum bevinden, wordt ook wel de toegangspoort tot het Reuzengebergte genoemd. Het is een mooi (toeristisch) stadje met veel kroegen, restaurantjes en één of twee discotheken.

Lijkt mij dus ideaal; Rust op de camping en vermaak in de stad! Verder is krkonose zowieso een fantastische vakantiebestemming.
yeah.gif


Alvast een fijne vakantie!

Luchtfoto van de camping:
 

Bijlagen

  • campingvrchlabi.jpg
    campingvrchlabi.jpg
    66,2 KB · Bekeken: 90
Re: Wie kent camping Vejsplachy in Vrchlabi?

Wij zijn er twee jaar geleden geweest. Het is een camping aan het meertje. Wel leuk, maar vorig jaar zijn wij naar euro aircamp geweest en onze zoon van toen 15 heeft zich daar prima vermaakt. Ze waren er met een grote groep jongeren, Nederlanders en Tsjechen, en vermaakten zich tot in de vroege ( bijna alweer late ) uurtjes.
Wij vonden euro air camp toch leuker.

Jan Nijdam
 
Re: Wie kent camping Vejsplachy in Vrchlabi?

Wij zijn er in 2000 geweest. Kinderen toen 16 en 12. Hebben leuke vakantie gehad, ondanks de vele regen en lage temperaturen. Sanitair stelt niet veel voor maar was toen (ondanks de regen) schoon. Warm water tot het op is. Bij langdurige regen houdt je het niet droog en kun je grind storten. Leuk restaurantje aan de overkant van de weg. Toen wij er waren: veel Nederlanders maar ook Tsjechen en Duitsers
Komende zomer gaan we naar Euro Air.Reden: we gaan in principe niet 2x naar dezelfde camping maar willen nog wel terug naar Vrchlabi en de rest van het Reuzengebergte.
Ine
 
Camping Vejsplachy in Vrchlabi

Hallo,

Al zoekende naar een vakantiebestemming, kwam ik uit bij deze camping. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met deze camping. Op de site ziet het er leuk uit. En de omgeving is ook precies wat we zoeken. Lekker wandelen in de bergen. Omdat het de eerste keer is dat we in Tsjechie willen gaan kamperen hoor ik graag andere meningen.
De enige ervaring die ikzelf heb met dit land, stamt uit 1982. En dat was een reis met de middelbare school naar Praag. Toen nog achter het ijzeren gordijn. Een hele ervaring, maar nu niet meer objectief dacht ik zo.
Wij zijn een gezin met 4 kinderen. Van de zomer in de leeftijd van 13, 10, 6 en 4 jaar.
Wie helpt mij verder?

Groetjes Carin
 
Zo de wintersportvakantie in Tsjechie is al weer een paar weken achter de rug helaas en we gaan zeker weer! We hebben veel mooie foto's dus we kunnen altijd nog even weer genieten.
In juli is het de bedoeling om naar autocamp Vejsplachy bij Vrchlabi te gaan. Wie kent deze camping en heeft er ervaring mee? Ook andere tips van campings in het reuzengebergte zijn welkom.

Groetjes Thea
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Hoi Thea,

Ik ken deze camping niet persoonlijk, maar heb wel een aantal andere meningen kunnen vinden op www.campingreview.nl:

wij hebben vorig jaar op deze camping gestaan
het is ons heel goed bevallen. van de weg ernaast heb je totaal geen last.
op de camping zelf is helemaal niets voor de kinderen, maar onze jongens van 15, 13 en 10 hebben zich er 3 weken lang prima vermaakt! ( ook al hadden we het de eerste week vrij koud en regenachtig!).
een van de charmes van deze camping is dat je voor de tent een kampvuur kunt maken en al gauw zit je met een heel stel.
de camping is op loopafstand van het dorp
je staat aan een klein meertje, waar je waterfietsen kunt huren. tsjechie is de moeite waard om heen te gaan!
Voor de 2de keer weer een paar dagen gestaan dit jaar. Weer ervaren als een prima camping.
Let op als je vooruit betaalt dan krijg je je geld niet terug als je eerder vertrekt. Wij betaalden gewoon per dag.
Leuke plaats op loopafstand. Prima camping. In het begin van de camping groot veld. Je hebt daar ruime plaatsen. Verderop worden de plaatsen kleiner. Je kan zelf kiezen waar je wilt staan. Je mag kampvuur maken bij plaats. Toiletten best ver lopen. Meer om in te zwemmen
Camping ligt aan een zwemmeertje. Restaurants en supermarkt op loopafstand. Vrchlabi is een leuk plaatsje.
Kampvuurtjes bij eigen plaats, zwemmeer, omgeving.
Tip: rondvlucht boven het Reuzengebergte

Sanitair: warm water tot het op is. Bij dames douches hangt een gordijn, heren staan met 4 onder de douche.
Was toen, ondanks de vele regen, altijd schoon.
Bij langdurige regen last van wateroverlast, grind storten.
Verder nog wat basisgegevens:

Openingsperiode:
1/6-15/9

Algemeen:
5 ha 150 plaatsen vlak

Tarief:
2004: TK 330,- (2 volwassenen + 1 tent + 1 auto)

Faciliteiten:
Gemeente camping,
Groene camping,
Gescheiden plaatsen,
Grasgrond,
Elektra-aansluitingen,
Terrein-verlichting,
Veel schaduw,
Huisdieren toegestaan,
Gehandicapten-voorzieningen,
Koelijs,
Warm water,
Warme douches,
Wasmachine,
Strijkgelegenheid,
Kinderspelen,
Animatie,
Ehbo-doos aanwezig,
Parkeren op plaats,
Parkeren op parkeerplaats verplicht.

Nadere informatie:
Zwembad / Meer / Vissen / Levensmidde- len 200 m / Restaurant 200 m / Bos 200 m / Plaats 400 m / Discotheek 500 m / Bushalte 800 m / Tennis 1 km / Rivier 1 km / Fietsverhuur 1 km / Sta- tion 1 km / Paardrijden 1,5 km / Aanbevolen door nedcamp.

Ligging:
1 km ZO van Vrchlabí

Adresgegevens: Autocamping Vejsplachy
Vrchlabí 1
CZ-54301
Strase-Valterická
Telefoon: 0438-422196
Fax: 0438-422164
E-mail: info@vejsplachy.cz
Website: www.vejsplachy.cz

En hier nog wat foto's:

Vejspl012.jpg


Vejspl003.jpg


Vejspl005.jpg


umyvarky.jpg


Vejspl004.jpg


Meer foto's op: http://kamnacamp.aktualne.cz/data/vejsplachy.htm

Ik hoop dat je hier vast wat aan hebt....
laugh.gif
 
Hallo,

Wij zijn vorig jaar op deze camping geweest.
Erg leuke tijd gehad.
Ook onze beide jongens( toen 4 en 7 jaar oud) hebben zich geen moment verveeld.
Bijzonder netjes sanitair.
En het meertje is heerlijk als het mooi weer is.

Gerko en Lieuwkje
 
Re: Camping Vesjplachy te Vrchlabi

ik ben op deze camping geweest 2jaar terug, ik was toen 16 en heb het er niet echt naar mijn zin gehad. weinig jongeren, niks te doen op de camping, het meer wat erbij zit stinkt naar vis, en de douches zijn er niet pive...je staat met nog 3 andere mensen in 1 douche, de man die moet stoken om voor warm water te zorgen is een zatlap, en er is dus bijna iedere dag geen warm water. tegenover deze campming zit camping lisci farma: deze is ZEER aan te raden met kinderen rond deze leeftijd en ook voor jullie zelf, wel vrchlabi is erg leuk!!

groetjes myrthe
 
Re: Camping Vesjplachy te Vrchlabi

Wij zijn er in 2000 geweest en onze kinderen (toen 16 en 12) hebben het er prima naar de zin gehad, er waren genoeg leeftijdsgenoten. De douches boden toen geen privacy (heren stonden met 4 onder de douche, de dames hadden een gordijn) maar op de site is een totaal ander sanitairgebouw te zien. Afgelopen jaar hebben we op Euro Air gestaan, afgezien van het zwembad, een prima camping.
Tip: ga eens met de jongens met de step van de Cerna Hora af. Steps kun je huren onder het kabelbaanstation van Janske Lazsne.
Groeten Ine
 
hallo.
mij lijkt camping vejsplachy wel wat. heeft iemand daar al ervaringen mee misschien?
weet nog niet of je er kunt reserveren en zo maar ben wel heel benieuwd naar jullie ervaringen.
hoor het wel hoop ik.
groet .. ron
 
Wij zijn er voor het laatst in juni dit jaar geweest, toen stonden er vooral mensen van middelbare leeftijd (ik zeg dat zo netjes omdat ik daar zelf ook toe behoor!:lmfao:)
Wij hebben er dus niet gezwommen (te koud) en geen kinderen meegemaakt (geen vakantieperiode).

De camping is rustig (zonder kinderen is dat natuurlijk al gauw), met mooi en nieuw sanitair, het ligt dus aan een meertje en is niet duur.

Er lopen wel aardig wat buurtbewoners hun hond uit te laten, dat kan ik me wel voorstellen want het is een camping die maar van juni tot september open is, dus 3/4 jaar hebben deze buurtbewoners deze plek helemaal voor zichzelf en hun honden.

Ik heb geen last van die honden en hun baasjes gehad en heb ook nooit poep gevonden dus, wat deert het.

Wij gaan er vast nog wel eens naartoe.
 
koud ??

hallo.
nog even 1 dingetje.
is het in die streken omdat het in de bergen ligt niet een stuk kouder als elders in tsjechie?
hoorde van een kennis dat die vorig jaar in die buurt nog een trui waren wezen kopen.
kan natuurlijk een uitzondering geweest zijn maar ja , de kids willen uiteraard in de zomer graag zwemmen he ;)
groet .. ron
 
Het was in de tijd dat wij er waren (juni vorig jaar) overal koud, ook in Vrchlabi dus.

Het is waar dat het in de bergen over het algemeen koeler is, maar dan ligt het er ook nog aan waar je op de berg zit en aan welke kant van de berg.

Volgens mij valt het hier wel mee, maar een feit blijft dat het in z.o. Tsjechie over het algemeen warmer is, een flink stuk warmer zelfs, dat is niet voor niets de wijnstreek van Tsjechie.

Maar ja, het is in beide streken mooi, dus ja,:confused: waar kies je voor!

Ik zou naar allebei gaan! :lmfao: ;)
 
Afgelopen zomer zijn wij ruim 14 dagen op Vejsplachy geweest. De kinderen wilden er niet meer weg. Ze hadden een heleboel vrienden gemaakt en vermaakten zich uitstekend elke avond bij hun eigen kampvuur. Helaas was het weer erg wisselvallig, maar dat mocht de pret absoluut niet drukken. Het is een prima uitvalsbasis voor allerlei uitstapjes in het reuzengebergte. En prima sanitair.
 
Ik had gelezen dat je op camping Vejsplachy met z'n drieen in de douches moet staan. Dit was blijkbaar bij de heren douches het geval.
Mijn zoon van 13 las dit ook en zei gelijk, daar ga ik niet heen hoor. :traan: :traan: :deuk:
wie heeft hier ervaring mee op deze camping. Of weet je of dit waar is laat me het dan weten. (Dan is me zoon ook weer gerust.:)
 
Marjo, dat douchen met meerdere personen in één ruimte (wat overigens niet ongebruikelijk is op Tsjechische campings) wordt inderdaad een aantal keren genoemd, maar zoals je hieronder kunt lezen, schijnt er inmiddels een nieuw (of gerenoveerd) gebouw te staan. Het zou dus kunnen dat e.e.a. inmiddels anders is.
Misschien zijn er recentelijk nog forumleden op deze camping geweest? :oeps:

Wij zijn er in 2000 geweest ..... De douches boden toen geen privacy (heren stonden met 4 onder de douche, de dames hadden een gordijn) maar op de site is een totaal ander sanitairgebouw te zien.
 
Er is op deze camping (waar wij over anderhalve week voor 2 weken staan met een KNNV-kamp) een heel nieuw toilet- en doucheblok geplaatst.

Je doucht apart met een gordijn ervoor, aan- en uitkleden gebeurt in een gemeenschappelijke ruimte, maar als je een stoel vlakbij je douche schuift, kan je dan ook in de doucheruimte doen.

Wij zijn er al verschillende keren geweest (wel in het voorseizoen) en het bevalt ons er prima.

Veel succes.
 
Bovenaan