Autocamp Sedmihorky - Turnov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

heel toevallig hebben we gisteren met een paar kennissen afgesproken dat we naar deze camping zullen gaan. er is een meer bij en meer weet ik niet. mijn ouders zijn hier vorig jaar geweest en vonden het een goede camping. wij zullen hier eind juli heengaan
 
Ik ben er vorig jaar zomer geweest. Een goede camping, met hele vriendelijke en oprechte mensen die er werken. Verschillende typen vakantiehuisjes te huren, niets vooraf betalen, gewoon aankomen, plaatsje uitzoeken (vrienden van ons waren met de vouwwagen) daarna een keer terugkomen aan de balie en zeggen waar je staat! Redelijk mooie omgeving (Liberec is een aanrader), Turnov is op steenworp afstand. In het dorpje zelf is niets te doen, maar op de camping is het goed toeven bij het restaurant of een van de stuben.

Oh ja, het meer wat erbij ligt wordt redelijk goed onderhouden. Aan de zonne-oever hebben ze geel zand uitgereden zodat het aangenaam pootjebaaien is.
 
Hallo Jacqueline

Zoals ik nu lees ben je dus deze zomer naar camping Sedmihorky geweest. Kun je mij vertellen of het je goed is bevallen, aangezien wij een bungalow op deze camping willen huren voor 2005. Wij hebben ook kinderen van 15 en 16 jaar bij ons. Ook voor hun wat activiteiten? Graag hoor ik je ervaringen.
Margreet
 
wij zijn er deze zomer geweest. we hebben rondgereden en gelijk weer vertrokken. was ons te druk. zo te zien was er heel wat jeugd. het zwemwater zag er goed uit.
 
ja, ik ben dit jaar naar sedmihorky geweest en echt heel druk.

we kwamen met onze kennissen (heel toevallig) tegelijk aan. we hadden nog precies twee plaatsen naast elkaar. we moesten wel wat inschikken, want onze achterburen hadden een deel van onze plek. we stonden precies voor het toiletgebouw.

er werd elke avond voor de jonge kinderen iets georganiseerd met iets van dansen en spelletjes. dit was in het tsjechisch en wij begrepen niet zo goed allemaal wat hier de bedoeling van was. er waren wel een aantal oudere kinderen, maar volgens mij was er niet zo veel te doen voor hun. wel een groot en schoon meer.

je kon vanaf de camping heel mooi wandelen.

brood was te koop op de camping, maar wel in een lange rij wachten.

wij zijn hier drie nachten geweest en waren eigenlijk blij om weer weg te gaan.
de huisjes zien er wel goed uit en die staan ook wat rustiger.

vorig jaar stonden mijn ouders ook een paar dagen op sedmyhorki en kregen ze een ongeluk met hun auto. op de camping werden ze leuk en goed geholpen door het personeel.
 
Hi Marek,
Ik ben er in de zomer van 2003 geweest. En het was er druk, heel druk!
Voor de caravans, vouwwagens en grote tenten is er een kampeergedeelte en de kampeerders met kleine tentjes moeten op een groot veld staan. Het tentjesveld werd voller en voller. Allemaal jongelui, die 's nachts (met een flinke slok op) regelmatig voor overlast zorgden. De politie maakte daarom regelmatig een rondje over de camping.
Om 7 uur ontwaakte de camping. Op het veld gingen dat de radio's aan. Douchen moest vroeg en snel. Warm water wilde nog wel eens op zijn. En tegen betaling (10Kč) kon je 5 min. douchen, wat er eigenlijk 3 waren. Erg krapjes waren de douchehokjes ook...
Het meertje vond ik er op de site groter uitzien dan in het echie. En bij goed weer was het halve dorp ook aan de waterkant te vinden.
Ja, het klinkt allemaal erg negatief. Maar een aanrader vind ik deze camping ook niet echt. Wij zijn er veel op uit geweest, want in de omgeving is genoeg te zien en doen. Praag is 'n uurtje rijden, Liberec 15 minuutjes. Maar als je op deze camping echt je vakantie door wil doorbrengen, zeg ik; niet doen...
 
Hoi, ik ben Simona. Ik woon in Gelderland en ik heb voor deze camping in Sedmihorky gewerkt, als ik nog in Tsjechie was (dat was noch een paar maanden geleden). Ik werk nog altijd voor deze camping in Sedmihorky, ook hier van Nederland. Ik zoek de klientel, organisier alles voor de mensen, die interess hebben naar Sedmihorky gaan, ik hulp hun, good is ook, dat ik een beetje Nederlands prate. Ik moet seggen, dat het mijn "favourite" plek in all wereld is. Alles is mooi schon en als in een paradies. Dat ligt ook in de gebied "Tsjechisch Paradies". En dat daar soms een beetje druk is? Er zijn soms veele buitenlanders (heel veele uit Holland), die niet so rustig zijn als de tsjechische mensen, vorige jaar musste ook polizie een keer komen. So denk ik, het is beter, vanself te beginen en zich vragen: Doe ik alles ervoor, dat ook andere mensen tevreden zijn?
Als iemand wil, kan ik u fotos stuuren, vragen beantworten, en als jullie interesse hebt, kan ik met organisation helpen.
PS: deze camping heeft van "Mlada fronta Dnes" vorige 2 jaaren prijz "Het beste camping Tschechiens" 2003, 2004 gewonen, so er moet daar "iets" zijn.
Tot straaks. Simona:)
 
ik vond de camping niet echt verkeerd, alleen verschrikkelijk druk. er waren veel ouders met tieners en die konden zich wel vermaken.
de omgeving is echt heel mooi, maar ik denk niet dat we nog eens naar die camping gaan, omdat wij het te massaal vonden.
misschien in het voor en naseizoen als het niet zo druk is, zal het vast een leuke camping zijn.
 
Vorig jaar hebben we anderhalve week op Sedmihorky gestaan.
Toen we net aankwamen inderdaad erg druk, zoals anderen al hebben vermeld, maar snel daarna nam drukte af. Eerlijk is eerlijk, wij zaten toen wel aan het eind van de NL vakanties.
Mensen zijn inderdaad erg vriendelijk en behulpzaam. Wij hadden een ingeslagen zijruit na een autoinbraak vlakbij Turnov en op de camping heeft men mij prima geholpen met het maken van een noodruit. Daar kreeg ik zelfs in NL bij Carglass complimenten over.
Het wachten voor brood is mij altijd erg meegevallen.
Onze kinderen (4 en 7 destijds) vonden het amusement erg leuk, ook al verstonden ze er niets van.
Meertje met zandstrand is prima.
Restaurant op camping hebben wij niet geprobeerd, maar wel het restaurant net over de spoorlijn, langs de weg Turnov/Jicin. Daar kun je voor erg weinig geld, goed eten.
Al met al kan ik de camping aanraden.

groet,
Ronald.
 
wij hadden niet gereserveerd. waren met twee caravans en niet zo heel vroeg in de middag kwamen we aan.
we hadden toen de laatste twee plaatsen naast elkaar en iets verderop waren nog twee plaatsen. wij reserveren nooit en ik weet niet of je op deze camping kan reserveren.
prettige vakantie alvast.
 
Wij waren afgelopen weekend op deze camping en het was er erg druk. Veelal Tsjechen maar ook stonden er een aantal Nederlandse gezinnen.
Ik ben niet een echte kampeerder, maar volgens mij zijn de prijzen goed en het sanitair op de camping is in orde. Ook erg vriendelijk personeel en er wordt veel georganiseerd voor kinderen.

Het enige wat tegenviel, was het eten in het restaurant/eettentjes op de camping. Het restaurant (met voetbalveld & bowling) op circa 1 km afstand (over het spoor) is inderdaad een aanrader.
 
Bovenaan