Autocamp Prihrazy

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Pelhřimov

Donateur
Wij hebben gestaan op de camping in Prihrazy. Ik denk dat het zo'n 4 of 5 of misschien al weer 6 jaar geleden is. De camping zag er (toen) goed verzorgd uit. Het gebied was ook mooi. Op de weg naar de camping toe hebben we zelfs een paar keer een ree zien lopen.

Ik herinner me ook dat de eigenaar elke ochtend om 9 uur over de camping rondfietste en riep dat de fiets-uitleen geopend was...

En wat ik me ook herinner was dat de eigenaar "steinpilzen" kweekte op de camping. Maar dat kwam misschien ook omdat het, die week dat we er gestaan hebben, veel had geregend, maar dat het over 2 dagen, volgens de eigenaar, beter zou worden. Maar dat het weer over 2 dagen beter zou worden, vertelde hij aan elke nieuwkomer...

En dat, als het (langdurig) regent, je niet onderaan de camping moet gaan staan, want daar overstroomde het wel eens en dan wordt het modderig...

En dat we naast een groep Deense fietser stonden die tot laat in de nacht, al drinkend, steeds luidruchtiger werden...

En dat we in het restaurantje bij het "zwembad" lekker konden eten...

En dat ik 2 Hollandse kleuters bij het toiletgebouw tegen kwam die "Hoi" tegen mij zeiden, waarop ik "Piepelooi" terug zei. Toen hoorde ik hun leuke onderlinge discussie over welke taal dit nou was die ik sprak. Dus ik zei alleen nog een keer "Hoi, Piepelooi" terug en liep toen lachend weg, waarna die 2 kleuters tegen de rest van de mensen die langs liepen ook "Hoi, Piepelooi" zeiden, ze in de waan latend dat dit een buitenlandse taal was...

Veel plezier in Prihrazy en Hoi Piepelooi...

Jeanne

www.camp-prihrazy.cz
 
H

henqui

Guest
Wij zijn dit jaar op deze camping geweest en het is ons daar prima bevallen! De campingbaas spreekt goed Duits en vertelde me dat hij drie jaar is bezig geweest om het 'luidruchtige publiek' van de camping te weren. Nu is het er erg rustig. Veel nationaliteiten. Gezellige kampvuurplaats en barretje (waar ook gegeten kan worden). Heerlijke verse broodjes!
Zwemgelegenheden: buitenzwembad met natuurwater; twee meertjes in de buurt, rivier.

Prachtige wandelmogelijkheden direct vanaf de camping!
 
Bovenaan