Autocamp Pavlovice bij Liberec

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

wij zijn in de zomer van 2004 op pavlovice geweest, 10 dagen.
Het park ligt aan de rand van de stad, je kunt te voet naar het centrum. Bushalte voor de camping.
Wij logeerden in een huisje,bij binnenkomst even slikken (je bent het anders gewend) maar het wende al gauw. Alles was heel sober.De douche had b.v. geen tegeltjes maar zeil aan de muur geplakt.
Het park was heel netjes. Bij het campingsanitair zijn we niet geweest. In de huisjes zaten toen geen nederlanders en geen duitsers,veel tsjechen. Op de camping wel veel nederlanders.
Receptie en eetgelegenheid heel vriendelijk. Het zwembad zat toen halfvol met water.
In Liberec zelf een subtropisch zwembad (babylon) en nog een ander mooi 50m binnen en buitenzwembad.
Liberec heeft ook een mooie dierentuin, veel kastelen in de buurt en van hieruit hebben we ook terezin bezocht.
Het reuzengebergte heeft ook een geweldige natuurschoon en nog veel meer....
 
midero schreef:
Wij willen volgend jaar naar camping pavlovice in Liberec. Dat lijkt ons een goed alternatief ipv een prive huisje. Wie is er geweest of heeft goede info voor ons.
De website stelt niet zo heel veel voor. Dus graag ervaringen van anderen. We hadden al gelezen dat vorig jaar het zwembad halfvol zat. Maar op de plaatjes ziet alles er zeer goed uit. Weet iemand ook of de 5 persoons huizen een of twee slaapkamers hebben. Dit is ons onduidelijk.

alvast bedankt,

marjolein
 
heb even bij de eurocampings gekeken. daar staat de camping vermeld onder autocamp liberec. Is er niemand zelf op deze camping geweest?
dieneke
 

Pelhřimov

Donateur
Het is zeker meer dan 15 jaar geleden dat ik op de autocamping in Liberec ben geweest. Bij mijn weten was er toen een zwembad en was het erg druk op de camping. Ook was er toen maar beperkt warm water om te douchen. Maar, wat ik al schreef, dit was meer dan 15 jaar geleden zo.
Ik weet me ook nog te herinneren dat er in Liberec een Zoo was en volgens zeggen was die op loopafstand van de camping, maar wij hebben er toen een uur over gedaan om er te komen.

groetjes

Jeanne
 
Hallo Dieneke
Wij zijn dit jaar van 16 juli t/m 30 juli geweest op camping Liberec (pavlovice) in een 4 persoons bungalow met douche en toilet. 1 x 2 persoons slaapkamer en 2 bedden in de woonkamer. Het is ons goed bevallen op deze camping.
Wel was het zo dat het zwembad niet voorzien was van een filter en chloor, waardoor het zwembad na een aantal dagen geleegd en schoongemaakt werd. Dan werd het weer gevuld met schoon water en dat duurde ca. 3 dagen. De 1e dag konden de kleintjes er zich er prima in vermaken en bij warmte zaten de mensen toch wel in het halfvolle bad. Niet echt efficient lijkt mij om telkens het zwembad leeg te laten lopen en weer opnieuw vullen met schoon leidingwater (koud hoor). Verder vonden wij de camping leuk, schoon en gezellig. Dichtbij het centrum van Liberec. Wij gingen nog weleens met de bus naar het centrum. Veel te beleven in Liberec en omgeving.
Gr. Margreet
 

Bijlagen

  • 66174-DSCF1000.jpg
    66174-DSCF1000.jpg
    42,6 KB · Bekeken: 11
Bedankt voor je reactie. Was er behalve dat koude/halfvolle bad nog zwemgelegenheid in de buurt? Een meertje oid?
Heb je ook een beeld van de campingplaatsen?
Dieneke
 
Deze camping ligt in een buitenwijk van Liberec.
Vlakbij is een subtropisch zwembad. www.centrumbabylon.cz. Hier komen veel toeristen.
Ze hebben ook nog een mooi gemeentelijk sportcomplex met mooie zwembaden. www.bazen-info.cz
Liberec heeft ook nog de Liberecer Talsperre am Harcov-Bach.
Zijn we heengewandeld dwars door de stad vanaf de camping.
Vanuit de camping richting frydlant lag langs de weg ook een meertje waar veel gezwommen werd.
Voor elk wat wils dus
 
Bovenaan