Autocamp Melnik

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In melnik zit een camping, dit is ong. 30-40 minuten van praag. Aan melnik ligt het natuurgebied Kokorin, waar men heerlijk kan uitrusten en genieten van de natuur! Heerlijke wandelingen of gewoon rondrijden met de auto door het gebied. Schitterend.

Tevens gaat er vanuit Melnik een trein naar Praag, dus geen problemen met de auto!!

www.campmelnik.cz
 
In Melnik heb je een stadscamping.

Je loopt zo de stad in.

De camping op zich is rustig, maar ligt in de stad.

Dus als je verkeerslawaai en het spoor voor lief neemt sta je er uitstekend.

Maar..........daarbuiten heb je ook een natuurcamping.

Ik heb er ooit iets over geschreven, misschien is het terug te vinden.

De omgeving is grandioos.

Dus op naar Melnik.
 

pepo

† In Memoriam
En op de camping zelf is een restaurant, waar je lekker kan eten, ik kom er regelmatig.
 
Hallo beste forumgangers,

"Onze" camping Vesjplachy in Vrchlabi heeft de deuren gesloten dus moeten we op zoek naar iets anders :-(

Wie is er wel eens op autocamp Melnik geweest en kan er misschien wat meer over vertellen?
Veel hollanders of ook veel tsjechen? Sanitair wel schoon en voldoende aanwezig? Kwaliteit van het restaurant? Overlast of rustige camping (dat laatste verwacht ik eigenlijk niet). Kampvuur mag dat? Zo te zien vrije plaatsen, klopt dat? etc etc.

Goed eten las ik net, dus dat weten dan al weer :-)

Alle info is welkom, ook hoe de stroomaansluitingen (4A - 6A - 10A of mogelijk zelfs 16A) zijn, want de info op de website vermeldt daar niets over.
 

pepo

† In Memoriam
Ik heb daar nooit gekampeerd, omdat ik heel dichtbij woon, maar kwam daar regelmatig (goed en goedkoop) eten, 80 kampeerplaatsen met el. aansluitingen, las ik op de site.
 
Ik heb daar gestaan, samen met eigenlijk alleen maar Denen, niks mis mee.

Ik denk 16A stroom, want het was bloedheet en de Denen stonden buiten!! met de airco aan.

Weinig Hollanders, geen Tsjechen.

Geen kampvuur.

De caravans staan redelijk in de zon.

Wij stonden met een tentje in de schaduw.

Sanitair prima.

Restaurant goed bier, eten weet ik niet.

Deden we in Melnik.

Mooie wandeling van camping naar centrum van Melnik.

De herrie is echt 's nachts oorverdovend.

Veel zwaar verkeer wat over de brug rijdt.

Veel spoorverkeer.

Maar ja, daarvoor is het ook een stadscamping.

De kampeerders zijn bijzonder rustig.

Zwembad: even de weg oversteken.

Boodschappen 200 meter verder is een supermarkt.

De omgeving is wonderschoon.

Persoonlijk zou ik er ooit meer gaan staan, het heeft niets Tsjechies, is 's nachts onrustig en eigenlijk sfeerloos.

Maar ja, ga van je zelf uit zou ik zo zeggen.

Ga kijken, is het niks dan ophoepelen.

Vindt je het leuk: lekker blijven.

Misschien is er in de omgeving een betere camping want de omgeving verdient het dat je er gaat verblijven.

Groet van Kukel.
 
Mijn dank is groot kukel top !!!!!
* 16A stroom
* Weinig Hollanders
* Sanitair prima.
* Restaurant goed bier
* Mooie wandeling van camping naar centrum van Melnik.
* De kampeerders zijn bijzonder rustig.
* De omgeving is wonderschoon.

En die herrie....tja... dat nemen we dan maar voor lief
 
Hoi,

Wij hebben vorig jaar 3 weken op camping Mělnik gestaan.
Is voor ons niet goed bevallen daar, omdat ze 'snachts in onze tent zijn geweest (terwijl we sliepen) en ons bestolen hebben. Dat kan je natuurlijk op meer plaatsen overkomen, maar je zit daar ong. 30 km van Praag af, en da's voor die dieven wel handig vgs. de politie.
Over de camping;
Inderdaad een hele massa Denen, we hebben er nog nooit zoveel in 1 keer gezien, we vragen ons ook nog steeds af waarom zij juist daar komen.
We waren zowat de enige Nederlanders, er was ook nog een verdwaalde Pool en een Tsjech , en dan de Denen!
'sNachts TREINEN, ligt bij een rangeerterrein, dus die denderen continue langs, en dat is letterlijk bedoeld; de spoorrails ligt tegen het campinghek aan. (maar het went, tenminste voor ons)
Het zwembad tegenover is SUPER (zo zijn wij ze in Tsjechie niet gewend!)
Restaurant van de camping hebben we regelmatig gegeten, heel goed!
Maar ook in Mělnik zelf.
We hebben zo'n keer of 3 de bus genomen naar Praag, dat ging prima.
Leuke omgeving, denk alleen niet dat we teruggaan, in 3 weken hebben wij het wel zo'n beetje gezien.
Mocht je nog wat willen weten , hoor ik het wel.
Veel plezier met de voorbereidingen van de vakantie!
Gr. Arieke.:zwaai:

O ja, sanitair was toen wij er waren meestal niet schoon.
Dit lag er vooral aan, hoe de gasten het achterlieten.
Op een gegeven moment hingen er ook brieven bij het sanitair, of je het netjes achter kon laten, of dat het bij je thuis er ook zo uitzag , en er stond ook nog iets over varkens in.....(niet dat het veel hielp) maar het was fijner geweest als het wat vaker schoongemaakt werd , vooral als je kinderen bij hebt zoals wij.
 
twijfel

Er is toch weer wat twijfel gezaaid door een aantal opmerkingen.
Eigenlijk klinkt alles wel positief. Ok dat er veel Denen zijn, valt mee te leven en sanitair kan ook een kwestie van opvattingen zijn.
Alleen die opmerkingen over de herrie staan me minder aan:

*************************
die denderen continue langs, en dat is letterlijk bedoeld;
spoorrails ligt tegen het campinghek aan.
De herrie is echt 's nachts oorverdovend.
Veel zwaar verkeer wat over de brug rijdt.
Veel spoorverkeer.
*************************

Toch maar eens in overweging nemen.
 
Ik was er vorige week en stond er helemaal alleen.
Alles is eigenlijk al gezegd over deze camping. Enige wat ik nog wil toevoegen is, dat ze druk bezig zijn met de nodige opknap/schilderwerkzaamheden.
 
Camping Melnik

Wij vindenhet een mooie camping, s'nachts wel wat lawaai maar dat valt wel mee. Je kan lopend naar het centrum gaan, wat leuk is. Ook de omgeving is mooi en Praag is vlakbij. Wij gebruiken Melnik altijd als 1e camping op onze vakantie als we naar het oosten gaan.
Dus een goede keus om daar eens te kijken.

Rienk en Annie Drachten
 

pepo

† In Memoriam
Ik zag, dat er nog geen foto's van Kamp Melnik staan in de galerie. Ik kampeer daar niet, ik woon maar enkele km's daar vandaan, maar kom daar regelmatig voor mittagessen in het Kamp restaurace. Kijk even in de Fotogalerie, in deze dagen heb ik enkele foto's gemaakt.
 
Bedankt Pepo voor de foto's!
Wij hopen over twee weken daar een week of drie te gaan kamperen.
Wij hebben drie kinderen 7, 11 en 15.

We zien het helemaal zitten. We zijn nogal ondernemend en zullen niet zo heel veel op de camping zijn waarschijnlijk.

Groet, Nico
 
Op doorreis kom ik altijd wel 2 a 3 keer per jaar op de camping in Melnik voor 1 a 3 dagen. Ik moet zeggen ik kom er graag.
Toch begrijp ik niet dat hier gezinnen 2 tot 3 weken gaan staan. Daar zijn leukere campings voor.
En btw, ik ben er nu, op terugreis naar huis
 
Wij gaan niet voor de camping naar Tsjechie dan zouden we wel in Nederland blijven, maar vooral om Tsjechie te zien.
Praag en omgeving, kastelen, dierentuinen, Theresienstadt.:top:
En daarbij het zwembad naast of tegenover de camping en ik vind het ook erg prettig dat het geen Nederlandse kolonie is, daar hou ik niet zo van als ik op vakantie ben.:lala:

De prijs van de camping is ook zeer voordelig zodat voornoemde activiteiten ook nog betaald kunnen worden.

Ik ben wel erg benieuwd, we zijn de laatste 12 jaar in Frankrijk geweest, de laatste keer dat ikzelf in Tsjechie ben geweest is zo een 15 jaar geleden.:)

Groet, Nicolaas
 

Fredsr

Ex Lid
Heel goed gezien Nicolaas. Je gaat naar een land omdat je dat wil kennen, wat ze hebben, wat ze doen, hoe ze leven etc. en als je dat bevalt dan voel je je daar bijna thuis. Als je alleen maar kijkt naar de goedkoopte, de faciliteiten, kan je net zo goed thuis blijven. Ik ben in Slowakije geweest in het zuiden waar veel inwoners nog hongaars speken, leven anders dan wij maar toch hebben ze iets, iets wat wij niet zijn vergeten maar wat we missen.Een soort levensvreugde als je dat zo mag noemen, geen zorgen voor de dag van morgen. Zo leven ook heel veel tsjechen. Of dat goed is naar nl-begrippen, dat laat ik maar aan anderen over. Het is iets wat fransen hebben in de pyreneeen en in de provance. Wij noemen dat leven als god in frankrijk. Zo leven tsjechen ook. En als je dat gevoel mee kan nemen naar huis, ben je echt op vakantie geweest in Tsjechie.
 
kamp Melnik

Mijn dochter werkt in deze camping, nog tot september. Zij spreekt vloeiend Nederlands en wil graag iedereen helpen.
De eigenaar van camping is stad Melnik.
Twee jonge mannen zijn hier de huurders.
Daarom is het ook moeilijk om de verbeteringen en investeringen in camp door te voeren. Het wordt alleen onderhouden. Helaas.
 
Bovenaan