Autobinck breidt uit in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Autobinck Holding is de nieuwe importeur van Mitsubishi in Tsjechië en Slowakije. In deze landen is Autobinck al aanwezig als importeur van Mazda en Hyundai.

Zowel in Praag als in Bratislava zal Autobinck voor Mitsubishi een nieuw hoofdkantoor bouwen in combinatie met een dealerbedrijf.

Autobinck heeft altijd al band met Tsjechië gehad. In de jaren ’30 is het bedrijf begonnen met het importeren van Skoda en later ook van Tatra.
 
Blij voor ze, want Mazda heeft de laatste jaren bijna op z'n kant gelegen. Mitsubishi ook, trouwens, dus 't blijft spannend.
Zo'n 8 jaar geleden ben ik met m'n toenmalige Mazda fantastisch geholpen door Autobinck Praag, tussen de feestdagen in, misschien omdat ik Nederlander was???
 
Werkgelegenheid... misschien...
In ieder geval voor mijzelf, want ik zal de contactpersoon voor Autobinck zijn richting de fabriek als het gaat om technische service. Dus binnekort naast schoonfamilie bezoek ook voor zaken naar CZ!
In Tsjechie en Slowakije zal het dealer netwerk zeker een nieuwe impuls krijgen. Voorheen werd de import in beide landen verzorgd door een Oostenrijkse firma die niet z'n prioriteit bij verkoop in deze landen had. Goede hoop voor Mitsubishi dus.
 
Bovenaan