Auto uit Tsjechië uitvoeren, in NL invoeren

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij gaan per 15 april voorgoed terug naar Nederland . Kan iemand mij vertellen welke stappen we moeten zetten om de auto op nederlands kenteken te krijgen. Een verzoek naar de nederlandse belastinddienst om hem mee te nemen als inboedel is al weg maar nu verder:
Kunnen we hem zo mee nemen en na de keuring door de RDW hem laten uitschrijven in Tsjechie en de kentekenplaten opsturen? ( dus alles schriftelijk)
Of moet het op een andere manier ?

Chinto
 
auto invoeren

Marcel, Het jaar eerder teruggaan heeft met verschillende dingen te maken.
Het in friesland weinig bouwen van senioren appartementen .En het feit dat na driemaal in 2008 in het ziekenhuis te hebben gelegen de taal in zo'n klein ziekenhuis(Ceska Lipa) door verpleegkundige eigenlijk alleen maar Tsjechies is.

Wij zullen het land zeer missen maar hebben al twee vakanties geboekt voor dit jaar. maar het belangrijkste is het zijn, op enkele andere hoogte punten na ,de mooiste jaren van ons leven geweest.

Chinto
 
Dat ligt er helemaal aan. Woonden jullie officieel in Tsjechië??
Ik bedoel waren jullie uitgeschreven uit Nederland?? Zo ja, woonden jullie langer dan 1 jaar daar?
Als dat de situatie is, dan mag er tot 11 maanden met de Tsjechische kentekenplaten gereden worden in Nederland.
Binnen 12 maanden moet je een Nederlands kenteken aanvragen.
Kijk bijvoorbeeld ook eens op de site van de belastingdienst bij invoeren motorvoertuigen, auto.
Ik ben zelf al geruime tijd bezig om een motor te kopen in het buitenland.
Mij is verteld dat om hem als eigen motor in te voeren ik meer dan 1 jaar in dat land ingeschreven moet zijn. Dus uitgeschreven uit Nederland.
Aangezien jullie (en de auto) uit een Eu land komen zou het relatief eenvoudig moeten zijn.
Is het een auto die al in Nederland een type keuring heeft dan resteert er zowiezo de bpm waardebepaling.
Ook daar staat een uitleg over op de belastingsite.
Zorg er wel voor dat je een (geldige) wa verzekering (minimaal) hebt en houd.
 
auto invoeren

Wij wonen 4 jaar officieel in Tsjechie. We hebben de auto drieeneenhalf jaar geleden nieuw gekocht in Tsjechie.

Chinto
 
Als het een auto is met een eu type keuring dan is er eigenlijk weinig aan de hand.
Voor zover ik weet moet je dan BPM betalen. Daar staat een uitgebreide tabel over op de belastingsite.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigena...enauto_afkomstig_uit_eu_lidstaat_eva_land.htm
Kijk hier eens.

Deze hadden jullie al gezien denk ik:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigena...er_geregistreerd_voertuig_als_verhuisgoed.htm

Nu ik dit zo gelezen heb , denk ik dat bpm (daar wordt niks over gezegd) de moeite van het navragen waard is.
Voor zover ik weet heft de Nederlandse staat graag bpm.
Edit: Als ik het laatste goed lees kan je een verklaring van vrijwaring bpm krijgen van de belastingdienst.
 
uitvoeren van auto

Hallo ,

Ik heb 2 jaar geleden een auto weer uitgevoerd naar Nederland moest op het kantoor waar je ook de kentekens ophaald in Tsjechie .
De oude platen inleveren en een uitvoer kenteken aanvragen denk erom dat je dan mischien de auto wel moet verzekeren op dit nieuwe kenteken .
Was zelf eerst met de oude platen naar Nederland gereden en heb toen de platen mee terug genomen .
Werd mij toen duidelijk verteld dat de auto ook door de stk gezien had moeten worden voor uitvoer .
Vertelde toen dat de auto al verkocht was in Nederland toen na een hoop papierwerk toch nog uitvoer platen gekregen .
Hoop je hier voldoende te hebben ingelicht .

JURG
 

Vodnik

† In Memoriam
je hoeft geen bpm te betalen, gaat mee als huisraad, zie verder de importvoorwaarden op de site van RDW.

Er zijn per 1-1-2010 wél wijzigingen doorgevoerd ivm met afbouw bpm en daarvoor in de plaats is CO2 tax gekomen.
De enige die je juist kan informeren is RDW veendam, zelfs bij lokale rdw stations gaat het nog wel eens mis!
 
auto uitvoeren

Kan iemand mij vertellen hoelang uitvoerplaten geldig zijn.
We moeten in Nederland waarschijnlijk nog wel wachten op de verklaring ,van de belastingdienst, voor hij opnieuw gekeurd kan worden door het RDW.

Chinto
 
Bovenaan