Auto retour

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Door omstandigheden moesten vrienden van ons halsoverkop vanuit Sindelova naar Nederland. Binnen enkele uren was dat geregeld en met het vliegtuig terug gegaan naar Nederland.

Nu staat hun auto bij ons huis in Sindelova en vragen ze zich af wat de goedkoopste manier is om naar Sindelova te komen.
Met vliegtuig en dan per trein naar Karlovy Vary en per taxi verder?
Of met Eurolines, hoe dan?
Of per trein vanuit Nederland?

Wie weet de beste manier?

Dankiewel voor de moeite want ik ben niet zo slim om dat uit te zoeken.
 
Vanuit Praag ben je het snelst in Karlovy Vary met Student Agency, vertrekt bij Florenc en stopt alleen bij het vliegveld en rijdt dan in een uur en drie kwartier rechtstreeks naar het dolni nadrazi in Karlovy Vary.
Reserveren en betalen kan via internet, het kost ongeveer €5.
 

char

† In Memoriam
Ik weet natuurlijk niet waarom ze zo snel terug moesten gaan naar Nederland, maar valt het terugbrengen van die auto niet onder een reisverzekering?..ANWB-lidmaatschap?...evt. all risk autoverzekering?.. (meer kan ik er nu even niet verzinnen)..

Char.
 
Kunnen ze niet met iemand meerijden die vanuit Nederland naar Tsjechie gaat, het moet toch raarlopen wil er niet iemand zijn die ze (tegen vergoeding) mee wil nemen.
Plaats hiervoor een oproepje op het forum.
Succes ermee
 
Ik weet natuurlijk niet waarom ze zo snel terug moesten gaan naar Nederland, maar valt het terugbrengen van die auto niet onder een reisverzekering?..ANWB-lidmaatschap?...evt. all risk autoverzekering?.. (meer kan ik er nu even niet verzinnen)..

Char.

Het blijkt inderdaad onder een doorlopende reisverzekering te vallen!
In de loop van de volgende week wordt de auto weggehaald en naar Nederland vervoert.

Bedankt voor jullie reacties.

Oh ja, de mensen moesten met spoed naar Nederland omdat de moeder van een van hen een zware hartaanval had gehad en de kans op overlijden zeer groot werd geacht.
Ze is er nog slecht aan toe is.
 

char

† In Memoriam
Men moet natuurlijk niet, en in dit geval al helemaal niet, het onderste uit de kan proberen te halen... Maar volgens mij zijn de kosten van het onvoorziene overhaastte vertrek ook door de zelfde polis geheel of gedeeltelijk gedekt..

Maar dat is een bijkomende zaak, Kuuk!!..

Men vindt het wél of niet belangrijk...

Char.
 

Tabe

† In Memoriam
Het blijkt inderdaad onder een doorlopende reisverzekering te vallen!
.........

Oh ja, de mensen moesten met spoed naar Nederland omdat de moeder van een van hen een zware hartaanval had gehad en de kans op overlijden zeer groot werd geacht.
Ze is er nog slecht aan toe is.

Oók deze kosten worden bij een goede doorlopende reisverzekering vergoed!!!
 

Marcel

Moderator
ik vraag me af of gewoon zelf meteen naar huis te rijden niet gemakkelijker en vlotter was geweest ?
vanuit west Tsjechie kan je met een uurtje of 7 in de Randstad zijn.
en ook de stress van alles 1-2-3 te moeten regelen voor een terugreis ? en dan de rompslomp van je auto en spullen in CZ achter te laten ?

j.l. april moesten wij ook plots naar Nederland terug.
we werden om 21 uur gebeld. om 23:30 uur vertrokken we bepakt en gezakt met de auto. onderweg een klein uurtje in de auto geslapen en we waren om 9:30 uur thuis.
 
Bovenaan