Auto invoeren

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi, ik heb voor de autokeuring 300 euro betaald aan laszi krsak. Die zou mijn auto invoeren. Nou is mijn vraag: kent iemand die en bij wie kan ik navragen bij welk keuringsstation hij werkt? Je voelt de bui al aankomen, betaald en geen autokeuring en geen geld terug. Ik heb dit geld moeten overmaken op AIR BANK AS in Praag. Is er iemand die me verder kan helpen en waar ik kan informeren naar die man en hoe de naam is van keuring import van auto's. Ik wil toch proberen mijn geld terug te krijgen. Hopelijk weet iemand een antwoord op mijn vragen, jo vossenberg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit wordt een heel moeilijk verhaal. Een landelijk keuringstation voor import bestaat niet. Ze zijn wel meestal aangesloten bij DEKRA

Er zijn keuringsstations waar de auto wordt gekeurd "STK" (soort APK) en waar ze dan gelijk de importpapieren verzorgen. Daarmee ga je naar de urad in je woonplaats of regio. Misschien als je op STK "woonplaats" zoekt, kom je verder of misschien naam en telefoonnummer of andere date welke je hebt, als überhaupt die gast bij een STK station werkt en niet een tussenpersoon is die dingen regelt of in dit geval niet.
 
Zijn naam is laszio krsak telefoon nummer is +420 720 384 738 hij reageert ook niet meer op telefoon of sms na overmaking van het geld zou ik een afspraak krijgen voor de auto deze komt namelijk van buiten de eu en schijnt moeilijk in te voeren te zijn en in tjechie zou dit wel kunnen het gaat over HET co2 papier dat ik mis en kom er niet verder mee dit is allemaal via één garage in Hongarije gegaan ik wou het goed doen maar nogmaals kan de man ook niet op telefoon nummer vinden
 
Jo, ik ben bang dat je je verlies moet nemen. Ik zou werkelijk niet weten hoe je dit zou kunnen oplossen.
Mag ik het overigens wel vreemd vinden dat je Nederlander bent een auto van buiten de EU in Hongarijen koopt en die dan in Tsjechië wil laten importeren?
Of begrijp ik je verhaal niet goed?
 
In hongarije zijn veel 2e hands auto.s te koop met vele km op de teller en wat ik zocht was bepaalde auto met weinig km die heb ik gevonden ik zocht geen auto met 3a4 ton op de teller die van mij heeft er nu ook bijna 4 ton op de teller ik denk dat ik het verlies moet nemen maar wil niet zeggen dat ik hem er zo mee weg moet laten komen als dit makkelijk kan maakt die nog meer slachtoffers

Ben trouwens gepensioneerd en dat is al geen vetpot niemand zit te wachten om opgelicht te worden
 
Ik zou toch even een aangifte doen , de politie wil af en toe net wat beter zijn best doen als in NL.
Mits je een duidelijk contract /overeenkomst hebt wat hij als firma zou moeten doen...
Wat mij niet duidelijk is , heb je de auto al gekocht ?
 
Ik woon in Hongarije. De auto komt van buiten de EU en daar zit het probleem. Dan zit er geen papier bij waar op de co2 norm en de euro norm op vermeld staat. Toen werd door de garage hier verteld iemand te kennen die hem via Tsjechië kon invoeren, maar moest eerst 300 euro overmaken en dus nu mooi niks geen invoering en geen geld terug.
 
Waarschijnlijk een auto zonder EU goedkeuring. Die kan in Tsjechië op een speciale veteranenkenteken (geen idee uiteraard hoe oud die BMW is) maar dan is die op een Tsjechisch kenteken, niet een Europese.

Misschien kan ook (net als in Nederland) een individuele keuring. Meestal moet de auto dan wel worden aangepast aan de EU normen.

Hoe dan ook niet makkelijk. En zeker niet voor 300€. Als het voertuig niet aan de EURO milieunorm voldoet is er nog een milieubelasting van 10000 kč (400€)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan