Auto huren in NL voor vakantie in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

We willen deze vakantie voor het eerst naar Tsjechië. Zoveel mooie verhalen op het Forum. We hebben geen geschikte auto en wilden er een huren in Nederland. Tot onze verbazing blijkt dat je nergens een auto kunt huren om naar Tsjechië te gaan. Op het forum zag ik een oud bericht, mar geen oplossing. Wie kan ons helpen we vertrekken vanuit Breda of Rotterdam.
Anneke
 
Inderdaad een bekend probleem. Nederlandse autoverhuurbedrijven zien de voormalige Oostbloklanden kennelijk nog steeds als risicogebied voor wat betreft de kans op diefstal.

Er zijn (neem ik aan) in Nederland ook internationale autoverhuurbedrijven met een vestiging in Tsjechië. Willen die ook niets verhuren?
 
dit heb ik al vaker gehoord.
echter ik ben meerdere malen met een huurauto van europcar naar tsjechie geweest. geen problemen mee gehad, misschien heb ik per ongeluk niet duidelijk aangegeven wat het reisdoel was :confused: ?
een oplossing zou misschien kunnen zijn met een goedkope vlucht naar praag en daar een auto huren?
 
lijkt me beetje onzin inderdaad.

Avis bijvoorbeeld verhuurt dezelfde auto's in Tsjechie en Nederland...

toch staat er dit in hun voorwaarden:
26. Zonder schriftelijke toestemming van Avis mag de auto niet komen in landen buiten Europa en evenmin in Europese enclaves in niet-Europese landen. Binnen Europa mag de
auto niet komen in Albanië, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Estland, Hongarije, Kroatië, Letland, Litouwen, Macedonië, Oekraïne, Polen, Roemenië, Rusland, Servië en Montenegro,
Slovenië, Slowakije, Tsjechië, Turkije en Wit-Rusland. Ook indien eigen risico is afgekocht, is huurder volledig aansprakelijk voor alle schade ten gevolge van beschadiging of vermissing
van de auto ontstaan of anderszins verbandhoudende met verblijf van de auto in een van deze landen.

Dus als je niet meldt dat je naar Tsjechie gaat en je doet het toch, kun je wel in de problemen komen! De oplossing is inderdaad met het vliegtuig naar Tsjechie, behalve als je heeeeel veel spullen mee wilt nemen.
 
..... ik ben meerdere malen met een huurauto van europcar naar tsjechie geweest. geen problemen mee gehad, misschien heb ik per ongeluk niet duidelijk aangegeven wat het reisdoel was ?
Eerder een kwestie van het niet lezen van de contractvoorwaarden, lijkt mij. :lezen:

Dit staat op de site van Europcar:

Mag ik met mijn Europcar huurauto naar het buitenland reizen?

Het is toegestaan om met auto naar de hieronder genoemde landen te rijden. Wij verzoeken u bij de vestiging waar u de auto wenst op te halen te vermelden dat u naar het buitenland gaat.

Andorra België Denemarken Duitsland Frankrijk Finland Italië Ierland Luxemburg Noorwegen Portugal Oostenrijk Spanje Verenigd Koninkrijk Zweden Zwitserland
Zoals Josef eerder al zei, kan je bij schade of diefstal ernstig in de problemen komen. De kosten (ook als je auto gejat is) worden dan namelijk geheel op de huurder verhaald. Bovendien is de kans heel groot dat je dus in Tsjechië onverzekerd rondrijdt.
 
Wij hebben indertijd een bus gehuurd bij Ster-verhuur (in Arnhem) om onze spullen naar CZ te verhuizen. Heb het toen met hen besproken en het was geen bezwaar om naar Tsjechië te rijden. Misschien verhuren ze ook personenauto's? Altijd de moeite waard om eens na te trekken.
 

dennuzzz

Donateur
Misschien bij diefstal van de auto melden dat je net voor de grens (in Duitsland) was. Dan is ie wel verzekerd, toch? Alleen bij brokken in Tsjechie heb je m.i. een probleem als de verzekeraar niet uit wil keren.

grt,
Dennis:wow:
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Inderdaad een bekend probleem. Nederlandse autoverhuurbedrijven zien de voormalige Oostbloklanden kennelijk nog steeds als risicogebied voor wat betreft de kans op diefstal.

Het zijn niet de verhuurbedrijven die niet willen, maar de verzekeringsmaatschappijen daarachter..... Zolang zij Tsjechie uit blijven sluiten in hun dekkingsgebied ziet 't er voor ons en de verhuurders somber uit.
Hoog tijd denk ik dat ze hun statiestiekjes/voorwaarden er eens op naslaan, want volgens mij worden er in Tsjechie niet meer auto's gestolen als in de landen die wel gedekt zijn....
 
nog geen verhuuradres

Bedankt voor alle snelle raecties, maar het blijkt dus echt zo te zijn dat je de vakantie naar tsjechië kunt vergeten met een huurauto.
We wilden met 4 personen reizen en zitten vast aan het hoogseizoen vanwege de vakanties vd kinderen. Met 4 tickets kopen en dan nog een auto huren wordt dat toch erg kostbaar.
Het is vreemd dat er ook geen bijverzekering wordt aangeboden, in alle voorwaardes die ik bekijk staat duidelijk dat het niet is toegestaan. Groetjes, Anneke
 
Hier was al eens eerder een onderwerp over daar heb ik toen ook op gereageerd. Wij zijn in 2002 met twee gezinnen naar Tsjechië geweest met een huurbusje, een mercedes sprinter.
Laatst kreeg ik van iemand nog een pm met de vraag waar ik die had gehuurd, deze firma had er geen problemen mee en je mocht dus gewoon naar Tsjechië rijden.
Ik weet niet of ik dit bedrijf met naam hier op het forum mag noemen dus doe ik dat nu nog maar niet. Het bedrijf heet autoverhuurbedrijf dus hebben ze misschien ook personenauto's dat weet ik niet meer.
 
Een andere mogelijkheid is om met de bus of trein vanuit Nederland te gaan en hier je te redden met het OV. Dat is wel wat beperkender dan met auto, maar wel te doen. Ga zelf ook af en toe met OV en dat is stipt en goedkoop. Maar goed wij hebben dan ook wel een station voor bus en trein op loopafstand!
 
Heb hetzelfde probleem. Ga met 4 vrienden in de zomervakantie 2 weken naar Tsjechie.
Bij http://www.e-sixt.nl/ kun je met een huurauto gewoon naar Tsjechie, je krijgt dan echter geen bmw-audi-vw-mercedes mee, maar ford-toyota oid.
Verder is huren vrij prijzig.
Wij zijn momenteel aan het kijken of het mogelijk is een auto te kopen voor 1 maand, en deze na onze vakantie voor een schappelijke prijs te verkopen. Hebben bij ons in regio al garage gevonden die daar eventueel wel toe bereid is, dus misschien is dat ook een optie voor je!
 
vreemd
mijn lease auto is 1 maand geleden total loss verklaard
daar mijn nieuwe auto pas in september wordt geleverd heb ik van
multirent een opel vectra station te huur gekregen
ik heb erbij gezegd dat ik naar tsjechie op vakantie ging met de caravan.dit was geen probleem
tsjechie staat trouwens op de groene kaart vermeld !!
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
vreemd
mijn lease auto is 1 maand geleden total loss verklaard
daar mijn nieuwe auto pas in september wordt geleverd heb ik van
multirent een opel vectra station te huur gekregen
ik heb erbij gezegd dat ik naar tsjechie op vakantie ging met de caravan.dit was geen probleem
tsjechie staat trouwens op de groene kaart vermeld !!

Op de site van Multirent staat het volgende te lezen:

Uitsluitend na voorafgaande, schriftelijke, toestemming van MultiRent, het ondertekenen van een aanvullend contract en een risicotoeslag van € 15,- per dag mag u met een huurauto van MultiRent buiten de 15, voormalige landen, van de Europese Unie komen. Noorwegen en Zwitersland vormen hierop een uitzondering. Het gaat om de volgende landen: Tsjechië, Hongarije, Kroatië, Griekenland, Polen, Roemenië, Slowakije en Slovenië. Meer informatie hierover kunt u verkrijgen bij onze medewerkers.

Tsjechie is, na toestemming en bijbetaling bij Multirent dus mogelijk.
 
Bovenaan