Auto gestolen !!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wat een vakantie! Na een paar dagen op camping Olsina aan het Lipnomeer besluiten we om met de trein een dagje naar Praha (Praag ) te gaan.
We gaan met een groep van 12 personen.
Met de auto rijden we naar Cesky Budejovice en parkeren daar de auto tegenover het hoofdstation bij een vietnamees marktje. De man rekent uit wat het kost om daar de hele dag te parkeren voor 3 auto's. De man doet wel een beetje vreemd maarja we hebben haast. Onderweg in de trein vraagt een vriend van ons zich af of hij zijn auto wel op slot heeft gemaakt, we maken er grapjes over.

Na een geslaagde en vermoeiende dag in Praha zitten we weer in de trein op weg naar Budejovice. Onderweg maken we weer grapjes over de auto's die dan weg zijn, en besluiten dan maar om gezellig een busje te huren.

om 23.15 uur aangekomen in budojovice bij de parkeerplaats blijkt de auto van de vriend er gewoon te staan en ook nog op slot.
Tot mijn grote schrik zie ik mijn auto nergens staan!!
Ik druk op mijn centrale vergrendeling om te kijken of hij ergens anders staat, maar nee hoor.
Onze vriend denkt dat ik een grapje maak maar nee het is de harde waarheid, mijn auto is weg.

Terug naar het station om iemand om hulp te vragen maar niemand spreekt duits of engels wel heb ik een nummer gekregen van de plaatselijke politie.
De dame en heer die ik aan de telefoon kreeg spraken ook nagenoeg geen duits of engels dus we kregen de tip om maar 112 te bellen.
Na een lang gesprek met de mensen van 112 werd mij verteld: " window not close " ik moest wachten bij de parkeerplaats daar zou de politie naartoe komen.
Wat werd er bedoeld?? Ruit ingeslagen of zoiets dregelijks??

We hadden allemaal vooroordelen over de parkeerwachter en de plaats van parkeren over de politie en ga zo maar door.

Even later kwam de politie aan met een agent die een aardig woordje engels sprak:ja:. Het bleek dat een raam open had gestaan en de 'vreemde parkeerwachter' had de politie gebeld.
In tsjechie is het een regel dat de auto dan wordt afgesleept voor eigen veiligheid.
Ik kreeg van de agent wel een bon van 200 kronen ( normaal 1000) dat was hij verplicht.
Toen heeft de politie ons netjes naar het sleepbedrijf gebracht en ons zeer goed geholpen.:top:

Al met al een onvergetelijke dag gehad, we waren allemaal om 02.30 terug op de camping met auto en en een wijze les dat we niet zo snel moeten zijn met onze oordelen.
 
Bovenaan