Auto- en motorsport

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Van 6 tot 20 januari vormt Zuid-Amerika het decor voor de 40e editie van de Dakar Rally 2018.
De route loopt door de landen Peru, Bolivia en Argentinië.
Dit jaar doen er voor het eerst 2 vrouwen uit Tsjechië mee aan Dakar.Bron radio.cz/de.
Op haar motor Gabriela Novotná en Olga Roučková met haar quad.
De hele lijst Tsjechische deelnemers:
#22 Ondřej Klymčiw - Husqvarna / CZ
#37 Milan Engel - KTM / CZ
#43 David Pabiška - KTM / CZ
#75 Rudolf Vlček - KTM / CZ
#82 Peter Vlček - Husqvarna / CZ
#88 Jan Veselý - KTM / CZ
#90 Gabriela Novotná - Husqvarna / CZ
#91 Jan Brabec - Yamaha / CZ
#247 Jozef Macháček - Yamaha / CZ
#261 Zdeněk Tůma - Yamaha / CZ
#264 Tomáš Kubiena - IBOS / CZ
#277 Olga Roučková - Yamaha / CZ
#311 Martin Prokop, Jan Tománek - Ford / CZ
#340 Tomáš Ouředníček, David Křípal - Ford / CZ
#372 Boris Vaculík, Martin Plechatý - Ford / CZ
#504 Aleš Loprais, Lukáš Janda, Ferran Marco Alcayna (Šp.) - Tatra / CZ
#505 Martin Kolomý, Jiří Stross, Rostislav Pilný - Tatra / CZ
#506 Martin Van Den Brink (Niz.), Wouter Rosegaar (Niz.), Daniel Kozlovský (ČR) - Renault / CZ
#510 Martin Macík, František Tomášek, Michal Mrkva - Liaz / CZ
#532 Pavel Vrňák, Petr Lesák, Filip Škrobánek - Tatra / CZ
#540 Robert Randýsek, Petr Pokora, David Schovánek - MAN / CZ
#542 Martin Šoltys, Josef Kalina, Tomáš Šikola - Tatra / CZ

Team Loprais staat 1ste in hun klassement , zie dakar.com.
 
Laatst bewerkt:

Ad Verschoor

Donateur
Tsjech Loprais wint eerste etappe onder truckers.
ANP070118002-1.jpeg

Trucker Martin van den Brink heeft de eerste etappe in de Dakar Rally als tweede afgesloten. De 47-jarige Gelderlander moest in zijn Renault 22 seconden toegeven op winnaar Ales Loprais, die de klassementsproef over 31 kilometer door de zandduinen rond de Chileense stad Pisco als snelste aflegde. De Tsjech noteerde in zijn Tatra een tijd van 25 minuten en 15 seconden.

De Rus Edoeard Nikolajev, vorig jaar winnaar van de befaamde woestijnrally door Zuid-Amerika, eindigde in zijn Kamaz als derde op 29 seconden van Loprais. Ton van Genugten (Iveco) werd vierde op 1.11.

Gerard de Rooy, tweevoudig winnaar van 'Dakar', ontbreekt dit jaar. De Brabander geeft de voorkeur aan een rally in Afrika. De Rooy, die tijdens de vorige editie als derde eindigde, baalt ervan dat de organisatie de afgelopen jaren heel wat etappes moest inkorten of zelfs schrappen omdat het in deze periode vaak slecht weer is in Zuid-Amerika. Heel wat andere Nederlandse truckers mijden de Dakar Rally op dezelfde reden dit jaar ook.

Bron: rtlnieuws.nl
 

Ad Verschoor

Donateur
MDC 2018: Tsjechen verdedigen titel bij de auto's



Met 63 auto’s aan de start, is het deelnemersveld van de Morocco Desert Challenge even competitief als gevarieerd. Vorig jaar werd de strijd tussen de Tsjech Tomas Ourednicek en de Nederlander Maik Willems op een paar minuten verschil beslecht in het voordeel van de Southracing Ford-rijder. Dit jaar staan beiden opnieuw aan de start. En dat belooft een spannende strijd te worden. Maar zij zijn niet de enige opvallende of veelbelovende deelnemers.

Tomas Ourednicek/David Kripal: ‘Alle ogen zijn nu op ons gericht’


De winnaar in de autocategorie is terug om zijn titel te verdedigen. Voor de vorige editie van de Morocco Desert Challenge hielden maar weinig mensen rekening met de Tsjech, maar Ourednicek bewees hun ongelijk. “We hielden zelf ook geen rekening met de winst”, bekent hij. “We waren hier vooral om de auto te testen en om David te laten kennismaken met navigeren. Daardoor hadden we allebei een blanco hoofd, er was geen enkele druk, maar we hadden simpelweg een perfecte rally.”

Eerder dit jaar reed Ourednicek de Dakar Rally. Hij haalde de finish maar had het erg zwaar. “Vanaf de tweede dag liepen we achter de feiten aan. Als je eenmaal achterin het veld zit, stapelen de problemen zich op. Een keer hebben we 44 uur achter elkaar in de auto gezeten, zonder slaap. Ik dacht dat het over was, de bezemwagen was ons al gepasseerd, we stonden om vier uur ‘s nachts moederziel alleen op de Altiplano in Bolivia. Maar we weigerden op te geven en hebben uiteindelijk toch de finish weten te bereiken.”

Met die ervaring lijkt de tiende editie van de Morocco Desert Challenge een eitje te worden voor het Tsjechische duo met de Southracing Ford, maar niets is minder waar. “Omdat we vorig jaar hebben gewonnen, zijn alle ogen op ons gericht. De verwachtingen zijn hoog, ook bij onszelf, en dus is er ook druk. Natuurlijk is het doel om weer te winnen, maar dat zal niet eenvoudig zijn. Het veld is erg sterk en onze motor en het koppel zijn niet zo sterk als vorig jaar, maar snelheid is niet het belangrijkste. De voornaamste ingrediënten om hier te winnen zijn - denk ik - uit de problemen blijven en goed navigeren. De Dakar was niet leuk en ik ben er min of meer het plezier verloren. Dat hoop ik hier terug te vinden. Dat hoop ik niet alleen: ik wéét dat ik het hier terug ga vinden.”

Bron: rallymaniacs.com
 

Ad Verschoor

Donateur
Crash voor Ourednicek in eerste etappe

De eerste etappezege van de Morocco Desert Challenge is verrassend naar Michiel Becx (304) gegaan. Becx zou tweede zijn geworden als de winnaar van vorig jaar, de Tsjech Tomas Ourednicek (301) niet 200 meter voor de finish was gecrasht. De Southracing Ford sloeg op volle vaart over de kop.

Tomas Ourednicek: “Het was kort voor de finish, we reden plankgas: 180 km/u. We hadden de ogen letterlijk op de finish gericht en zagen daardoor een afstapje over het hoofd. Dat stond ook niet in het roadbook. Voor we er erg in hadden, sloeg de auto over de neus en vlogen we door de lucht. Ik had het liever niet bevestigd, maar het is echt zo: als je over de kop vliegt, gaat alles in slowmotion. Ik heb mijn handen tegen mijn borst gedrukt en heb me klein gemaakt. Ik weet niet hoe vaak we over de kop zijn gegaan; ik heb gehoord vijf tot zeven keer. De auto is total loss. Die kunnen we afschrijven. Maar gelukkig is met ons alles goed. Een beetje spierpijn en stijf; dat zal morgen wel erger zijn.”

Bron: rallymaniacs.com
 

Ad Verschoor

Donateur
Loprais gaat voortvarend in truckrace MDC

In de truckrace van de Morocco Desert Challenge is ook de vierde etappe op naam van Ales Loprais gekomen. De Tsjech liep nog eens een kwartier uit op Martin van den Brink, die een poosje vast stond in de poederzachte duinen van Erg Chegaga, maar wel de tweede tijd noteerde. Een opmerkelijke prestatie kwam van Eimbert Timmermans, die vierde werd in de 310 kilometer lange etappe van Mhamid naar Fezzou.

Ales Loprais: “Het was een dag voor de navigator en de mijne (Ferran Alcayna) heeft zich prima van zijn taak gekweten. Het was heel lastig, omdat er veel sporen waren en niet veel punten om te valideren. In een oued stond de GPS open, maar dat geeft je de neiging om de kortste weg te kiezen, die de pijl aangeeft, maar de kortste weg is niet per se de beste of de makkelijkste. In de duinen moesten we de track openen, wat betekent dat we geen referentiepunten hadden. Het was hard werken, omdat het kleine en heel zachte duinen waren, dus veel sturen. Grote duinen zijn makkelijker dan die kleinere, zelfs met onze truck met neus. Met een neus zie je minder, dus je moet meer op gevoel rijden. Heel inspannend is dat. Een strook van 40 kilometer lavastenen was een kwestie van overleven en zorgen dat je alles heel houdt. We zijn er goed doorheen gekomen, zonder problemen.”

Bron: rallymaniacs.com
 

Ad Verschoor

Donateur
Beelden van de crash van de Tsjech Ourednicek
c3073f6c6385a57d5c69000b474773.jpg

Op de eerste dag van de Morocco Desert Challenge-rally op maandag, raakte de Tsjechische piloot Tomas Ourednicek betrokken bij een spectaculaire crash.

De Ford Ranger van de autopiloot van het team South Racing werd volledig vernield. Ourednicek en zijn co-piloot kwamen er wonderlijk genoeg vanaf met slechts enkele lichte verwondingen.

De Morocco Desert Challenge-rally is de tweede belangrijkste woestijnrally in de wereld en de eerste in Afrika volgens de organisators. De rally loopt tot 22 april in verschillende Marokkaanse steden.


Bron: bladna.nl
 

Ad Verschoor

Donateur
‘Geen eenvoudige maar verdiende winst’ voor Ales Loprais

Martin van den Brink snoepte in de laatste etappe van de Morocco Desert Challenge nog drie minuten van de voorsprong van Ales Loprais af, maar dat was niet genoeg om het de Tsjech nog moeilijk te maken. Voor Loprais is de overwinning in de MDC zijn eerste succes sinds de tweede plaats in de OiLibya Rally in 2015. Voor Paul Verheyden was het de eerste keer in zijn rallycarrière die toch al meer dan 20 jaar bestrijkt dat hij op het podium eindigde, zij het op het nippertje. Janus van Kasteren jr schreef zijn derde etappezege van de rally bij.

Ales Loprais: “In de laatste etappe was het zaak om niet te veel tijd te verliezen. Van den Brink probeerde te pushen, maar daar trap ik niet in. Het was een pittige race, op alle fronten. Niet alleen de strijd met Van den Brink, maar ook de navigatie, de routes, de variatie. Ik ben aangenaam verrast door het niveau van de Morocco Desert Challenge. Dat de wedstrijd zo’n hoog niveau heeft, geeft deze overwinning alleen maar meer glans. Het was geen eenvoudige, maar wel een verdiende winst.”

Martin van den Brink: “We zijn even een klein stukje verkeerd gereden en toen kwam Janus langs. Het is wel lekker om in zo’n laatste etappe met twee Renaults voor die Tatra te finishen. Het is toch ook een psychologisch spelletje.

Deze rally was bedoeld om te testen en om plezier te hebben en dat is beide gelukt. We hebben de winst in het begin van de week laten liggen door materiaalpech, en doordat we in de duinen vast hebben gezeten, kon Loprais uitlopen. Het is een mooie strijd geweest. We zijn wel aan elkaar gewaagd. Dat blijkt ook wel met een verschil van slechts 23 minuten. Met twee dagzeges voor mij en drie voor Janus hebben we ons als team ook goed laten zien. In de Dakar van 2019 kan Janus ook voor eigen kansen rijden en kijken we wel hoe het zich ontwikkelt en wie er het beste voor staat.”

Bron: rallymaniacs.com
 

Ad Verschoor

Donateur
24H Series – Scuderia Praha wint eerste 12H Navarra



De eerste editie van de 12H Navarra is gewonnen door de #11 Bohemia Energy Racing with Scuderia Praha Ferrari 488 GT3 van Jiri Pisarik, Josef Kral en Matteo Malucelli. Het Tsjechische team lag aan het einde van het eerste deel van de race zevende algemeen, maar wist in het tweede deel op zondag de volle winst te pakken. Na 387 ronden kwam Malucelli met de Ferrari als winnaar over de streep, gevolgd door de #34 Car Collection Motorsport Audi R8 LMS van Gustav Edelhoff, Elmar Grimm en Max Edelhoff op drie ronden achterstand.

Bron: momeprom.com
 

Ad Verschoor

Donateur
Superman! Tsjechische Moto3-rijder krijgt applaus voor geweldige ontwijkactie (video)


Hij was zondagmiddag in het Franse Le Mans misschien niet de beste van de dag, maar de Tsjechische Moto3 coureur Jakub Kornfeil kreeg met een spectaculaire save na afloop wel alle handen op elkaar!

Zijn social media kanalen ontploften en een groot aantal MotoGP coureurs deelden zelfs de spectaculaire beelden. Kornfeil bleef er volgens de berichten vrij rustig onder. Wel liet hij na afloop wel weten dat zijn klokkenspel niet ongeschonden uit de reddingsactie kwam.

Penisprikkel
De beelden gingen de hele wereld over: zijn 150e Grand Prix zal Kornfeil nog lang herinneren want die liep niet helemaal volgens plan. Vanwege een incident in de laatste bocht, bij het opkomen van het start en finish gedeelte, ging het mis: Enea Bastianini ging vlak voor hem tegen het asfalt. Gevolg? Een jump, net een bunny-hop, van Kornfeil over de gevallen machine!

Hij vloog wel 10 meter door de lucht en finishte later als 6e. Tegen de aanwezige media bleef hij kalm. Al had hij wel enorm last van zijn edele delen. "Vooral in de laatste ronde deed mijn pik pijn. Mijn penis ving de grootste klap, niet eens mijn ballen. Ik moest echt flink rekken en strekken na afloop!"

Crossûh
Hoe Kornfeil zijn kunststukje voor elkaar kreeg, weet hij zelf ook niet. "Ik zag hem vallen en dacht: 'oké, dit is gewoon een cross-training en nu spring je over hem heen'. Dat lukte. Het ongemakkelijke was dat mijn airbag uit hing: hierdoor moest ik, net als in de cross, het gas open houden tijdens mijn landing. Daarna was het een kwestie van controle vinden en klaar!"

Of Kornfeil zonder deze spectaculaire redding verder naar voren zou zijn gefinisht in de Franse Moto3 race zal altijd een vraag blijven. Wel is duidelijk dat een 5e, 4e, 3e, 2e plek of misschien zelfs wel een overwinning hem minder publiciteit op hadden opgeleverd.

Bron: motorsport.com
 

Ad Verschoor

Donateur
Komend weekend internationale motorsport op circuit Brno.

Marco Melandri voor Max Biaggi en Carlos Checa - Brno 2011 | foto© Yamaha Racing


Het circuit van Brno is komend weekend plaats van handeling voor de zevende ronde van het 2018 FIM Superbike World Championship. Het is voor het eerst sinds jaren dat het Tsjechische circuit weer deel uitmaakt van de kalender.

Bron: racesport.nl
 

Ad Verschoor

Donateur
Grand Prix van Tsjechie in Loket live op NOS.nl

Vandaag wordt de Grand Prix van Tsjechië verreden op het circuit van Loket. Beide manches van de MXGP in Loket worden live uitgezonden op de NOS.
100357.jpg


De eerste manche gaat van start om 14: 15 uur en de tweede manche wordt verreden om 17:05 uur. Bekijk de wedstrijd op www.nos.nl.
 

Ad Verschoor

Donateur
Monster Energy Grand Prix České republiky: de statistieken
Brno circuit | foto© foto© Jan Timmerman


Komend weekend staat in Brno de Monster Energy Grand Prix České republiky op de kalender. Het is de 49e keer dat er in Brno een Grand Prix wordt verreden. Onderstaand een aantal leuke feiten en wetenswaardigheden over de Tsjechische Grand Prix.

De enige plaats waar meer Grand Prix-evenementen werden georganiseerd dan in Brno is het TT Circuit Assen in Nederland, het circuit dat in alle jaren van het 70-jarige bestaan van het Motorcycle Grand Prix World Championship op de kalender heeft gestaan.

In 1965 werd in Brno de eerste Tsjechisch-Slowaakse Grote Prijs verreden. De 500cc race, die werd verreden over dertien ronden op het toendertijd13.94 km lange stratencircuit, werd destijds gewonnen door Mike Hailwood op een MV Agusta in een tijd van 1 uur 11 minuten en 23,2 seconden.

In 1975 werd het circuit ingekort tot 10,92 km, dit vanwege veiligheidsredenen.

De laatste race in de zwaarste klasse gehouden op het circuit van Brno werd in 1977 verreden en gewonnen door Johnny Cecotto op een Yamaha. Het circuit werd vervolgens beschouwd als te gevaarlijk voor de zwaardere machines.

De lichtere categorieën bleven tot 1982 actief tijdens de Grand Prix-races op het Brno-circuit, voordat ook deze van de kalender werden gehaald vanwege de veiligheid.

Het huidige circuit werd voor het eerst gebruikt voor Grand Prix-races in 1987 en was tot 1991 gastheer van de Tsjechoslowaakse GP. Brno ontbrak op de kalender in 1992, maar het evenement stond opnieuw op de kalender in 1993 als de Tsjechische Grand Prix en heeft sindsdien elk jaar plaatsgevonden.

Dit is de 31e keer dat op het huidige circuit een Grand Prix evenement plaatsvindt, gedurende deze periode het circuit vrijwel onveranderd gebleven. Alleen in 1996 werden een aantal kleine wijzigingen aangebracht, waardoor de lengte werd uitgebreid van 5.394 km tot de huidige 5.403 km.

In totaal worden er sinds 1965 159 Grand Prix-races voor solomotoren gehouden in Brno: te weten MotoGP -16, 500cc-25, 350cc – 17, Moto2 -8, 250cc-40, Moto3-6, 125cc-38, 80cc – 3, 50cc – 6.

Sinds de eerste Grand Prix-race in de koningsklasse in Brno is Honda de meest succesvolle fabrikant met 18 overwinningen, waarvan acht in de MotoGP klasse inclusief de laatste twee edities met Cal Crutchlow en Marc Márquez.

Yamaha heeft 12 overwinningen behaald in de koningsklasse, waarvan zes in de MotoGP klasse Max Biaggi (1), Valentino Rossi (3) en Jorge Lorenzo (2).

Ducati heeft twee MotoGP overwinningen behaald in Brno met Loris Capirossi in 2006 en Casey Stoner in 2007. De laatste podiumfinish voor een Ducati coureur tijdens de Tsjechische GP was een derde plaats van Casey Stoner in het seizoen 2010.

De laatste 500cc overwinning van Suzuki in Brno was in 1989 met Kevin Schwantz. Suzuki heeft twee podiums weten te behalen in de MotoGP klasse met John Hopkins in 2007(2e) en Loris Capirossi in 2008 (3e).

Het beste resultaat voor een Tsjechische coureur in de MotoGP klasse op het circuit van Brno is een 9e plaats van Karel Abraham in 2012 (Ducati). Er is maar één Tsjechische coureur die een podiumfinish voor op het huidige Brno circuit heeft weten te behalen: Lukas Pesek werd op een Derbi 3e tijdens de 125cc race in 2007.

Max Biaggi (4 x 250cc, 2 x 500cc, 1 x MotoGP) en Valentino Rossi (1x 125cc, 1 x 250cc, 1 x 500cc, 4 x MotoGP) zijn met ieder 7 overwinningen de meest succesvolle coureurs op de huidige Brno circuit.

De 8 Moto2 races die in Brno werden verreden zijn gewonnen door 8 verschillende coureurs: Toni Elías (2010), Andrea Iannone (2011), Marc Márquez (2012), Mika Kallio (2013), Tito Rabat (2014), Johann Zarco (2015), Jonas Folger (2016) en Tom Lüthi (2017). Slechts twee van hen wisten te behalen na vanaf de pole aan de race te zijn begonnen: Tito Rabat (2014) en Johann Zarco (2015).

De 6 Moto3 races die in Brno hebben plaatsgevonden zijn gewonnen door 6 verschillende renners: Jonas Folger (2012), Luis Salom (2013), Alexis Masbou (2014), Niccolò Antonelli (2015), John McPhee (2016) en Joan Mir (2017). Slechts één van de genoemde coureurs wist dit te doen vanaf de pole: Niccolò Antonelli (2015).

Bron: racesport.nl
 

Ad Verschoor

Donateur
De Tsjech Karel Abraham tekent tweejarige deal bij Avintia Racing

322738.jpg



Reale Avintia Racing heeft een tweejarige deal gesloten met Karel Abraham. De 28-jarige Tsjech zal de komende twee jaar de Ducati van het team uit Madrid besturen.

Abraham werd al langere tijd genoemd als belangrijkste kandidaat voor de tweede machine van het team, die dit jaar wordt bestuurd door Xavier Simeon. De Belg zal vermoedelijk wegens tegenvallende prestaties plaats moeten maken, want de verwachting is dat Tito Rabat ook komend jaar voor Avintia rijdt. Het huidige team van Abraham, het Angel Nieto Team, maakt volgend seizoen een doorstart als het SIC Yamaha-team en het leek vanaf het eerste moment onwaarschijnlijk dat de Tsjechische rijder mee zou gaan naar het Maleisische project. Abraham krijgt komend jaar de beschikking over de fabrieksmachine van dit seizoen.

"Ik ben erg blij ook volgend jaar actief te zijn in de MotoGP en ik wil Reale Avintia Racing bedanken voor deze kans", zei Abraham. "We hebben de deal in Silverstone getekend want het was voor mij van groot belang om elk detail van het contract af te ronden om een competitieve machine te bemachtigen. Dat is met dank aan Luigi Dall'Igna en Paolo Ciabatti van de Ducati-fabriek gelukt. Het belangrijkste is dat de Ducati GP18 over de nieuwste specificaties beschikt. Daarom denk ik een aantal zeer goede resultaten te kunnen neerzetten. Ik kijk er nu al naar uit."

Bron: dailygp.com
 

Ad Verschoor

Donateur
De Tsjech Kornfeil het snelst op vrijdagochtend in Buriram
Jakub Kornfeil - Buriram | foto© Randy van Maasdijk


Jakub Kornfeil heeft vrijdagochtend op het Chang International Circuit de snelste tijd op de klok gezet tijdens de eerste vrije training van de PTT Thailand Prix. De Tsjech was het snelst voor teamgenoot Marco Bezzecchi en Lorenzo Dalla Porta.

Het Redox PruestelGP Team is goed begonnen aan de PTT Thailand Prix, tijdens de allereerste Moto3 sessie ooit op het Chang International Circuit noteerde Jakub Kornfeil in de laatste ronde van de eerste training een snelste ronde van 1:43.415. Marco Bezzecchi maakte het succes van het team compleet door de tweede tijd op de klok te zetten gevolgd door Lorenzo Dalla Porta, Dennis Foggia en Nicolo Bulega die de eer kreeg in de beginfase van de sessie de eerste crashers van het weekend te worden.

Bron: racesport.nl
 

Ad Verschoor

Donateur
Gebroeders Cermak niet terug in seizoen 2019

Gebroeders Cermak uit Tsjechië hebben onlangs bekend gemaakt dat ze in 2019 niet deel zullen nemen aan het wereldkampioenschap zijspancross.


105919.jpg


Eind dit jaar kwamen ze zwaar ten val en hierbij raakte Ondrej zwaar geblesseerd. Zijn revalidatie zal lange tijd in beslag nemen waardoor ze seizoen 2019 niet gaan halen. Het is afwachten of we de Cermak Brothers überhaupt nog terug in actie gaan zien.

Bron: motorcrossplanet.nl
 

Ad Verschoor

Donateur
24H Series – Komend weekend 12H Brno.



Op veler verzoek van rijders en teams keert het Automotodrom Brno in Tsjechië terug op de kalender van de 24H Series. De uitdagende baan is de locatie voor de derde ronde van het Europese seizoen, de Hankook 12H BRNO (24-25 mei 2019), waarbij de 24H GT SERIES en de 24H TCE SERIES in actie komen. In de beste traditie van races die worden georganiseerd door het Nederlandse bureau Creventic kennen de GT- en toerwagendivisie elk een aparte startgroep en ook een eigen prijsuitreiking.

Op donderdag 23 mei hebben teams twee optionele privétests van elk drie uur om zich op het evenement voor te bereiden. De officiële activiteiten beginnen op vrijdag 24 mei met de vrije training van 9.00-10.30 uur en de kwalificatie voor de TCE-divisie van 11.30-12.15 uur, gevolgd door de GTkwalificatie van 12.30-13.15 uur. De eerste drie uren van de race worden van 16.00-19.00 uur verreden, waarna een interventie met parc fermé-regeling van kracht is. De rest van de race vindt op zaterdag 25 mei van 10.00-19.00 uur plaats.

Bron: momeprom.com
 

Ad Verschoor

Donateur
Bekijk de Grand Prix van Tsjechie live (gratis)

Vandaag staat de Grand Prix van Loket in Tsjechië op het programma. Beide manches van de MXGP klasse worden de NOS live uitgezonden.
115443.jpg


Naast de motorcross, zenden ze ook een samenvatting uit van de EK mountainbike in Brno, waar Mathieu van der Poel een van de kanshebbers op de titel is
 
Bovenaan