"Aurosa", een Tsjechisch bier voor vrouwen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Tsjechisch "bier voor vrouwen" schiet bij dames in het verkeerde keelgat
media_xll_9882923.jpg
© Aurosa.

Als we de slogan "mannen weten waarom" mogen geloven, zijn vrouwen geen bierdrinkers. Maar het tegendeel is waar, en dat een Tsjechisch bedrijf een bier op de markt brengt "speciaal voor vrouwen", wordt dan ook op veel kritiek onthaald. "Is mijn vrouwenhand te klein voor een gewoon biertje misschien?", klinkt het spottend op Twitter.

De arme producent die nu van dames op Twitter de volle lading krijgt is Aurosa, een Tsjechische brouwerij. Zij brengen met "Aurosa for her" een speciaal bier voor de dames op de markt, met lichte karameltoetsen en in een flesje met marmeren opdruk. Het biertje is - volgens de omschrijving op de website - 'een vertegenwoordiging van de sterkte van een vrouw en de zachtheid van een meisje. Die twee contrasterende temperamenten die we terugvinden in de essentie van de vrouw, worden gerepresenteerd door het elegante ontwerp en tegelijkertijd de sterke, ongefilterde smaak.'

Klinkt goedbedoeld, maar op Twitter laten dames massaal hun ongenoegen blijken over dit volgens hen seksistische brouwsel. "Het zou fijn zijn als er een bier wordt uitgevonden waarbij vrouwen niet veroordeeld worden als ze het drinken," reageert iemand. "Moet ik dan ook een manicure laten doen voor ik het flesje mag vasthouden?", vraagt een andere dame zich spottend af. Of het bier ook daadwerkelijk succesvol zal worden, valt dus af te wachten.

Bron: hln.be
 
Het biertje is - volgens de omschrijving op de website - 'een vertegenwoordiging van de sterkte van een vrouw en de zachtheid van een meisje. Die twee contrasterende temperamenten die we terugvinden in de essentie van de vrouw, worden gerepresenteerd door het elegante ontwerp en tegelijkertijd de sterke, ongefilterde smaak.'
Doe mij maar een biertje dat de onverzettelijkheid van een stoere bink en de genadeloze hardheid van een jongetje vertegenwoordigt. En dan graag die twee temperamenten laten contrasteren met de essentie van de man in een grote lompe biertap waar aan de lopende band lekkere (halve) liters uitgepompt worden. Ongefilterd is geen probleem, want da's wel lekker.
:D
 
Ik wil u beslist niet aan het twijfelen brengen, maar onderstaande foto is een stuk ruïne , overgebleven uit de jaren 1500, van het kasteel Rychvald, alwaar volgens het artikel dit bier gebrouwen wordt!!!

138403.jpg
behoorlijke leeftijd, dat bier!

De bron "HLN-be" neemt het niet zo nauw met de waarheid, want Aurosa heeft zijn naam verleent aan het "vrouwenbier" en is eigenlijk een Design Studio in Praag! even googlen helpt!!

Trouwens Punk, de stoere bink in jouw reaktie, ben ik al lang niet meer, evenmin heb ik de genadeloze hardheid van mijn jongetje, maar evengoed PROOST!!!:cheers:
 
Laatst bewerkt:
Trouwens Punk, de stoere bink in jouw reaktie, ben ik al lang niet meer, evenmin heb ik de genadeloze hardheid van mijn jongetje, maar evengoed PROOST!!!:cheers:
Ben ik ook allang niet meer, Camyl, maar ik hoop héél stiekem dat ik het weer wordt door flink in te nemen! :lachaapje:
 
Bovenaan