Aquaparken en zwembaden

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hier heb je een duidelijker beeld van waar Pribram gelegen is.Als je bij mapy.cz rechtsboven op de knop met opschrift"planovac tras" klikt en je vult in de bovenste kader je vertrekpunt in en op de onderste kader Ligionaru 378 Pribram(adres aquapark),je klikt op de knop achter deze kader (opschrift najdi trasu) dan krijg je een tracject berekening met kaart.Op deze kaart kan je inzoomen en overschakelen op luchtfoto's dit door op de knop met opschrift "satelitni of letecka" te klikken.Als je maximaal inzoomt op je eindpunt kan je met een beetje zoeken rond dit punt het aquapark zien liggen.:)

Heb uit andere topic begrepen dat je naar Probulov op vakantie gaat dit ligt +/- 36Km van het aquapark volgens de berekening op mapy.cz;)
 
Aquaparken & zwembaden

Onderstaand een beknopt alfabetisch overzicht van aquaparken/zwembaden in Tsjechië.

Bazantnice
Bohumin, Bospor
Frenstat
Hluk
Jicin
Jindrichuv Hradec
Kladno
Klasterec nad Ohri
Letnany, Lagoon
Liberec, Babylon
Most, Aquadrom
Pardubice, Koupaliste Cihelna
Praag, Aquapalace Praha
Pribram
Slany
Sletiste
Spindleruv Mlyn
Teplice
Uherský Brod, Delfin
Vyskov
Zamberk

De lijst is allesbehalve compleet, maar ik zal hem zo nu en dan aanvullen. Weet jij er nog eentje? Stuur me dan een PM met de website of de plaatsnaam; dan voeg ik hem aan de lijst toe.
 
Overdekt zwembad in Cesky Krumlov

Hallo allemaal,

Heeft een van u wel eens het overdekt zwembad in Cesky Krumlov bezocht? We zijn niet zo weg van het overdekt zwembad in Lipno en hoorden te laat dat er ook een is in Krumlov, dat ook nog eens dichterbij is voor ons. We horen graag wat bezoekers ervan vonden.

Brenda
 
Bedankt, ziet er op de site goed uit, toch maar proberen dus. Ik was al bang dat hallenbad in Tsjechie hetzelfde is als het vaak in Oostenrijk is, een overdekt rechthoekig kaal zwembad met te koud water.
 
nou ik ben in een zwembad geweest en die was harsitkke mooi
met 3 glijbanen het was in decin
er was een buiten bad met stroomversnelling en een rechthoekig bad
een zwem bad en een heel mooi recreatie bad de moeite waard om er heen te gaan dus.
 
Nog een aanvulling op plaatsnaam. Ik zal er de komende tijd wat websites bijzoeken. ;)

Bazen UK Hostivar
Blansko - Aquapark
Brno - Koupaliste Dobrak
Brno - Koupaliste Kravi hora
Brno - Riviera, venkovni koupaliste
Brno - za Luzankami, kryty bazen (50m)
Bystrice nad Pernstejnem - venkovni bazen
Ceska Trebova - kryty aquapark
Decin - plavecky areal
Doubrava - venkovni koupaliste
Frenstat pod Radhostem - kryty bazen (sauna)
Frydek-Mistek - Aquapark Olesna
Havirov-Mesto - venkovni koupaliste
Hluboka nad Vltavou - venkovni koupaliste
Hradec Kralove, Mestske lazne
Hradec nad Moravici, venkovni bazen
Hustopece, venkovni aquapark, kryty bazen
Jablonec nad N., kryty aquapark
Jihlava, Vodni raj
Klasterec, akvapark
Litomysl, venkovni koupaliste
Litvinov, kryty bazen
Litvinov, letni koupaliste
Litvinov-Hamr, letni koupaliste
Most, kryty aquapark
Olomouc - kryty i venkovni bazen
Opava, kryty bazen
Opava, venkovni koupaliste
Orlova-Lutyne, kryty bazen
Orlova-Lutyne, venkovni koupaliste
Ostrava-Poruba, koupaliste-aquapark
Ostrava-Poruba, kryty bazen
Ostrava-Poruba, skolni kryty bazen (i verejnost)
Ostrava-Zabreh, aquapark
Ostrov, koupaliste
Praha 10, plavecky stadion Slavia
Praha 4, plavecky stadion Podoli
Praha 6, Petynka, koupaliste
Praha 9, Letnany Lagoon
Rychnov nad Kneznou, venkovni koupaliste
Rymarov, kryty aquapark
Trebechovice pod O., venkovní koupaliste
Unicov, kryty bazen
Usti nad Labem, plavecka hala
Usti nad Labem, termalni koupaliste
Usti nad Orlici, kryty aquapark
Usti nad Orlici, venkovni koupaliste
Valasská Senice, venkovni bazén
Vsetin, kryty bazen
Vsetin, U prumyslovky, kryty a venkovni bazen
 
Aquaparken

Hallo allemaal ik wil graag iets meer weten over aquaparken in de buurt van cheb ik heb op het forum wel een hele lijst zien staan van parken maar ik ga pas voor de tweede keer naar tsjechie dus de plaatsnamen zeggen mij nog helemaal niks :oeps: heeft iemand tips dan hoor ik ze graag !!!!!!!!!

Vast vriendelijk bedankt groetjes Aafke:D
 
tsjechie

hallo allemaal,

mijn naam is trang en ben voor de eerste keer hierop de forum. ik vertrek op 1aug dit jaar naar tsjechie en ben van plan een tourtje te doen overal. hebben jullie soms ideeen wat ik daar allemaal kan doen, welke steden ik zeker moet doen en derg.. had graag zo van die aquaparken enal gedaan, zo al ontspanningsdingen aangezien we met een groepje van 6 gaan en allemaal 18-19 zijn.

dankje.
 
Hallo Lilchaang, welkom op het forum.
Heb je dit onderwerp al vanaf het begin gelezen? Daar staan aardig wat aanwijzingen in.
Er staan ook een heleboek aquaparken vermeld in de rubriek "Attracties & Bezienswaardigheden", dus je bent voorlopig nog niet uitgelezen!! :D

Heel veel plezier met jullie vakantie (Ik ben zelf in Pardubice en Hluk geweest, zijn allebei goed!!).
 
Het aquapark van Kladno is mooi, maar verwacht geen hectares groot complex. Bovendien: er zijn geen individuele omkleedcabines, houd rekening met de Tsjechische wijze van omkleden...

Qua bereikbaarheid: bewegwijzering in CZ is zeer slecht, zeker naar dit soort lokale doelen. Je ziet een bordje, dan niet meer, en je zoekt jezelf helemaal suf.
Als je er naar toe wilt: R6, afrit 18 bij Velka Dobra. Eraf in noordelijke richting, rotondje recht oversteken, voorrangsweg naar rechts vervolgen, voor de tweede overweg links, en dan parkeren bij het sportterrein.
Voor combinatie met een dagje uit kun je Kladno verder wel vergeten. Het is een troosteloze aaneenschakeling van communistische Plattenbau. Dan is de naburige regio rond Krivoklat een veel beter toeristisch doel.
 
Zwemgelegenheid omgeving Chroustov?

Wij willen een huisje huren in het reuzengebergte. Nu hebben we iets gezien in Chroustov maar er zit geen zwembad bij iets wat we wel graag zouden willen. Weet iemand of er in deze omgeving een meer of iets dergelijks is?
We hebben nog een mogelijkheid in RVACOV (bij Lomnice).
Hoor graag iets van jullie

groetjes

evelien
 
zo te zien is de plaats vlakbij hradec kralove. in hradec kralove zit een tropische zwemparadijs. waar het precies zit en hoe duur het kost weet ik niet. en verder veel dorpjes hebben wel een buitenzwembad ofzo. dat moet je dan gewoon vragen aan de beheerder van je huisje/hotel.
 
Bovenaan